Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@20:39:54 GMT

تفاوت ژامبون کالباس و بيکن چيست؟

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۷۲۸۹

تفاوت ژامبون کالباس و بيکن چيست؟

خبرگزاري آريا -

ژامبون نوعي فرآورده گوشتي است که از گوشت ران حيوانات فرآوري شده است
امروزه با توجه به تغيير روش زندگي و اشتغال انسان‌ها، الگوي مصرفي غذا دچار تغييراتي شده و تمايل به مصرف غذاهايي که سريع آماده مي‌شود، مثل فست فودها يا غذاهاي آماده بيشتر شده است. فرآورده‌هاي گوشتي نيز مانند سوسيس، کالباس، بيکن، ژامبون و غيره به عنوان قديمي ترين و پرمصرف ترين غذاهاي آماده و نيم کنسرو در سبد غذايي مردم جايگاه ويژه‌اي دارند که هر کدام بسته به نوع فرآوري، گوشت مصرفي و ميزان گوشت مصرفي با هم متفاوت‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين مقاله قصد داريم به تفاوت ژامبون کالباس و بيکن با هم بپردازيم.
تفاوت ژامبون کالباس و بيکن چيست؟
کالباس
کالباس يا به زبان فارسي عصيب، نقانق و جگرآکند به طور کلي از گوشت گاو، بره و گوساله تهيه مي شود. بعضي از کالباس ها با مخلوط چند نوع گوشت مختلف تهيه مي شوند. براي مزه دار کردن اين فرآورده گوشتي معمولا از موادي مانند سير، خلال بادام، زيتون و پسته استفاده مي شود.
ژامبون
ژامبون يا به فرانسوي jambon نوعي فرآورده گوشتي است که از گوشت ران حيوانات فرآوري شده که به صورت ساده يا دودي پخته مي شود و به آن مواد نگهدارنده و نمک اضافه مي کنند. در ايران اينطور جا افتاده است که به کالباس هاي با درصد گوشت بيشتر از 70 درصد، ژامبون گفته مي شود. ولي در اروپا نحوه توليد کالباس و ژامبون متفاوت است.
سوسيس
سوسيس يا به فرانسوي saussich که از واژه لاتين salsus به معني نمک زده گرفته شده و امروزه اسم آن به Sausage تغيير يافته است، از گوشت چرخ کرده به همراه چربي حيواني، نمک، ادويه و در بعضي مواقع گياهان معطر فرآوري مي شود. معمولا در قديم سوسيس ها را با پوششي که از جنس روده حيوانات بود، مي پوشاندند. اما امروزه اين روکش ها معمولا از جنس کلاژن يا سلولز و حتي پلاستيک هستند.
تفاوت اساسي سوسيس و کالباس به زمان پخت آن‌ها مربوط است. سوسيس در مقايسه با کالباس فرآيند پخت کمتري داشته و هنگام مصرف بايد مجددا پخته يا سرخ شود. درحالي که کالباس حين فرآوري، حرارت کافي و لازم را ديده و آماده مصرف است. علاوه بر آن سوسيس نسبت به کالباس داراي مواد نگه‌دارنده بيشتري است.
بيکن
بيکن در واقعيت گوشت خوک نمک سود شده است که به دو صورت دودي و خشک کردن، فرآوري مي‌شود. امروزه در کشور‌هاي اسلامي انواعي از بيکن ها وجود دارد که با گوشت مرغ، گوساله و بوقلمون تهيه مي‌شود.
کلمه بيکن از واژه آلماني bacho نشات گرفته شده است که در گذشته از برش هاي باريک گوشت پهلو که چربي کمتري نسبت به شکم دارند يا پشت خوک به روش نمک سود کردن و خشک کردن تهيه مي شده است. در روش نمک سود کردن به دليل قرار گرفتن گوشت در يک محيط بسيار شور، تقريبا هر سلول زنده اي مرده يا به طور موقت غير فعال مي شود. روش نمک سود کردن و خشک کردن براي مدت طولاني مورد استفاده قرار گرفته است. از بيکن تازه نيز مي‌توان براي مدت‌ها در هواي خنک نگه‌داري کرد اما براي مصرف نياز به پخته شدن و حرارت ديدن دارد. بيکن‌ها معمولا در کنار انواع غذاها سرو مي‌شوند و به عنوان خوراک اصلي شناخته نمي‌شوند.
بيکن ها بسته به نوع برش و قسمت برش انواع مختلفي دارند.

بيکن ها بسته به نوع برش و قسمت برش انواع مختلفي دارند
Side bacon: گوشت ناحيه شکم دام با چربي زياد
Jowl bacon: گوشت ژله‌اي فک يا چانه با چربي زياد
Collar bacon: گوشت گردن
Cottage bacon: گوشت شانه بدون استخوان و چربي
Back bacon: گوشت کم چرب ناحيه پشت يا کمر
با نزديک شدن به فصل گرما، خوب است که روش درست نگهداري سوسيس يا کالباس را مرور کنيم. براي آگاهي نکات نگهداري سوسيس و کالباس اين مطلب را بخوانيد.
منبع : kalleh.com

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز پخت ۱۱۰ کیلو کابلی پلو با گوشت (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز پخت پاچه گاو توسط سه پدربزرگ هفتاد ساله هندی (فیلم) طرز پخت 10 کیلو چلو مرغ کاری توسط آشپز هندی (فیلم) طرز پخت واویشکای دنبالچه مرغ و نان (فیلم)

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تفاوت ورزش ۱۵ دقیقه‌ای با ورزش ۳۰ دقیقه‌ای روی بدن
  • ویدیو/ تفاوت ورزش ۱۵ دقیقه‌ای با ورزش ۳۰ دقیقه‌ای روی بدن
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی
  • تفاوت عجیب قیمت خودرو در ایران و امارات
  • فیلمی متفاوت از کنکور دادن دانش آموزان قبل از انقلاب
  • قیمت جدید دام زنده اعلام شد
  • طرز پخت ۱۱۰ کیلو کابلی پلو با گوشت (فیلم)
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • سهمیه ارز حج ۱۴۰۳؛ تفاوت ۱۰ میلیونی یورو دولتی و آزاد