Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@09:59:50 GMT

ماه جهانی فوتبال آغاز شد/ ۳۰ روز پر از هیجان و استرس

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۷۳۶۹

به گزارش ایسنا، بالاخره روز شماری‌ها به پایان رسید. بزرگ‌ترین جشن فوتبالی تا چند ساعت دیگر آغاز می‌شود. یک ماه هیجان به اوج خود می‌رسد و می‌توان برای ۳۰ روز تنها از تماشای بازی‌های جام جهانی لذت برد و تمام مشکلات را فراموش کرد.

جام جهانی فقط به ۳۲ کشور حاضر در این بازی‌ها تعلق ندارد. همه فوتبال‌دوستان می‌توانند از این فرصت استفاده و ۳۰ روز خاص را تجربه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون در روسیه جو متفاوتی در جریان است و در خیاباهای شهرهای میزبان جام جهانی شور و هیجان هواداران سفر کرده به بزرگ‌ترین کشور جهان دیده می‌شود. برای طرفداران تفاوتی ندارد که تیمشان در چه جایگاهی باشد آنها تیم خود را بهترین می‌دانند و امیدوارند با درخشش کشورشان خاطره‌ای خوش از جام جهانی داشته باشند.

گل "دست خدای ماردونا"، سکوت ماراکانا، پنجمین قهرمانی برزیل، معجزه برن، گل دقیقه ۱۱۶ آندرس اینیستا، ضربه سر زیدان، هند لوییس سوارس، شکست ۷ بر یک برزیل، گل به یادماندنی گروسو، توفان زرد، تقابل دو آلمان، پیروزی ایران برابر آمریکا، "گل قرن" و معجزه بلوهوریزونته از لحظات فراموش نشدنی تاریخ جام جهانی به حساب می‌آیند. اتفاق‌هایی که تنها می‌توان در جام جهانی دید و با به یاد آوردشان دوباره آن لذت را حس کرد. گذشته به قدری زنده می‌شود که انگار یک روز قبل این اتفاق‌ها افتاده است. حتی می‌توان گذشته خود را بر اساس جام‌های جهانی مرور کرد.

جام جهانی فرصتی برای آشنایی با دیگر ملت‌هاست. می‌توان فرهنگ‌های جدید را شناخت. پوشش‌ها، شعارها و حتی نمادهای هر کشور بخشی از زیبایی این بازی‌هاست. همچنین برخی ملت‌ها می‌توانند برای نخستین بار در این فستیوال شرکت کنند. در این دوره پاناما و ایسلند اولین حضور را تجربه خواهند کرد. ایسلند دوست داشتنی که در یورو با درخشش و تشویق خاص خود در جهان خود را مطرح کرد در نخستین بازی باید به مصاف آرژانتین و لیونل مسی برود. از طرفی پاناما با کنار گذاشتن رقیب بزرگی به نام آمریکا می‌خواهد تجربه‌ای متفاوت در جام جهانی داشته باشد.

شاید صعود نکردن ایتالیا به دور نهایی تا دیروز به عنوان مهم‌ترین اتفاق در مسیر جام جهانی محسوب می‌شد اما با اخراج یولن لوپتگی همه چیز عوض شد. سرمربی اسپانیایی در حالی سمت خود را از دست داد که تنها دو روز به بازی نخست لاروخا در جام جهانی باقی مانده بود. قهرمان جهان در سال ۲۰۱۰ اکنون باید با فرناندو هیرو برابر پرتغال، ایران و مراکش بازی کند.

ایران و مراکش در این شرایط فرصت شگفتی‌سازی دارند؛ اتفاقی که بارها جام جهانی به خود دیده است. تنها چهار سال از صعود کاستاریکا به مرحله یک هشتم نهایی می‌گذرد. این تیم با پشت سر گذاشتن انگلیس و ایتالیا به همراه اروگوئه به دور بعد صعود کرد. درخشش الجزایر در آن رقابت‌ها یا غنا،  اسلواکی، سنگال، ترکیه، کره جنوبی، کرواسی، عربستان، مراکش و کره شمالی در دوره‌های گذشته هنوز در خاطره‌ها مانده است.

ورزشگاه لوژنیکی عصر امروز (پنج‌شنبه) میزبان دیدار روسیه و عربستان خواهد بود. ۸۱ هزار نفر از نزدیک به تماشای این بازی خواهند نشست و میلیون‌ها نفر از طریق شبکه‌های تلویزیونی این بازی را خواهند دید. این دیدار تنها یک شروع برای جشن بزرگ خواهد بود و در ادامه ۳۰ کشور دیگر به رقابت خواهند پرداخت تا پس از چهار هفته قهرمان جهان مشخص شود. آخرین جام جهانی توسط فیلیپ لام آلمانی بالای سر رفت و اکنون تیم‌های بزرگی همچون برزیل، آرژانتین، فرانسه و حتی اسپانیای زخمی فرصت دارند تا قهرمانی را از آن خود کنند یا شاید دوباره ژرمن‌ها فاتح این بازی‌ها شوند.

فرقی نمی‌کند چه تیمی قهرمان شود مهم‌تر از همه شور و هیجانی است که در این ۳۰ روز برقرار است و زیبایی‌هایی که به ثبت می‌رسند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۷۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبالیست دورگه ایرانی - دانمارکی که در ایتالیا عاشق «تراکتور» است

دیوید استوکلر قره‌باغی به عنوان یک مهاجم ایرانی که حالا با تابعیت دانمارکی در فوتبال ایتالیا بازی می‌کند، موفق شده در سطح جوانان همراه با تیم کرمونزه به عنوان آقای گلی دست پیدا کند و به تیمش کمک کرده تا صدر نشین این لیگ باشد. او با ۱۹ سال سن به عنوان چهره‌ای که مادری اتریشی و پدری ایرانی دارد در فوتبال ایتالیا مورد توجه بسیاری از تیم‌های مطرح این لیگ قرار گرفته است.

او در گفت‌وگویی با ورزش سه درباره شرایط این فصل صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید:

من در پریماوره A۲ بازی می‌کنم و به گونه‌ای ما یک سطح دیگر هم به عنوان A۱ داریم. البته این به معنای صعود و سقوط نیست. سقوط کردن شما را به سطح B می‌برد و اکنون در این سطح از بازی کردن راضی هستم.


من بچگی به فوتبال علاقه داشتن و فکر می‌کنم سه ساله بودم که فوتبال را شروع کردم. در خانواده، برادر بزرگتر من هم فوتبالیست حرفه‌ای است و بنابراین می‌دانید که باهم ارتباط خوبی داشتیم. من از سطح نونهالان شروع کردم و خیلی سریع عاشق فوتبال شدم. پدرم همیشه به من یاد می‌داد که چگونه فوتبال بازی کنم و برای تماشای فوتبال بازی کردن من به زمین می‌آمد. من در دوران فوتبالم همیشه از حمایت خانواده برخورد دارم و از زمانی که در آکادمی هم بازی می‌کردم، پیشنهاد‌های زیادی دریافت می‌کردم.


پدرم همیشه به فوتبال علاقه زیادی داشت. هر زمان خانه بودیم، فقط فوتبال تماشا می‌کردیم و او همیشه تماشاگر بازی‌های من و برادرم بود. پدر من و خانواده‌اش اهل تبریز هستند و بنابر این تیم مورد علاقه آن تراکتور است.


اگر قرار به انتخاب یک تیم ایرانی بود، فکر می‌کنم تراکتور را انتخاب می‌کردم. تمام خانواده من اهل تبریز هستند، بنابراین حدس می‌زنم، برای رفتن به این تیم بله بگویم. من سه بار به ایران رفتم و همیشه در تبریز بودم. آخرین بار ۳ یا ۴ سال پیش بود که به آن‌ها سر زدم.


هر بازیکنی به جام جهانی فکر می‌کند و ایران و دانمارک دو تیمی بودند که در جام جهانی‌های بیشتری حضور داشتند. البته در یورو اتریش حاضر است، اما بیشتر دانمارک و ایران هستند که مردم آن‌ها را می‌شناسند. امیدوار هستم روزی ایران و دانمارک در جام جهانی بازی کنند، اما فقط در فینال (با خنده). تا به حال هیچ فدراسیونی با من تماس نگرفته و من فقط به فوتبال باشگاهی فکر می‌کنم تا آنقدر خوب باشم که بتوانم در فوتبال ملی درخشان باشم. من بسیار مشتاق خواهم بود که به تیم ملی ایران بازی کنم، اما اکنون تمام تمرکزم بر فوتبال باشگاهی است.


در دانمارک و ایتالیا پیگیری بازی‌های ایران سخت است، اما من تمام تلاشم را می‌کنم تا با آن‌ها همراه باشم. به‌خصوص در تورنمنت‌های بزرگ آن‌ها را تماشا می‌کنم. من بازی‌های ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ را تماشا کردن و همان‌قدر که بعد از پیروزی مقابل ولز خوشحال شده بودم، از شکست مقابل آمریکا و حذف شدن ناراحت بودم.


مهاجمان ایران مثل طارمی و آزمون را که در باشگاه‌های بزرگ اروپایی بازی می‌کنند، بازیکنان مورد علاقه من هستند و هر دوی آن‌ها را هر هفته دنبال می‌کنم. طارمی در پورتو گل‌های زیادی زده و کار‌های بزرگی انجام داده است. سردار هم می‌دانید که در تیم بزرگی بازی می‌کند و در ایتالیا همیشه به او نگاه می‌کنم

دیگر خبرها

  • بی‌استرس‌ترین مربی ایران با پاچه‌های بالا! (عکس)
  • ۱۰ رویداد مهم ورزشی برای ایران سال ۱۴۰۲
  • فریاد شیران: سرمربی تیم ملی شجاعت استفاده از جوانان را ندارد
  • تیم ملی دیگر حریف آسان نخواهد داشت/ جوانگرایی باید با برنامه باشد
  • خلاصه بازی ترکمنستان ۰ - ۱ ایران + ویدئو
  • فوتبالیست دورگه ایرانی - دانمارکی که در ایتالیا عاشق «تراکتور» است
  • ساعت بازی برگشت تیم ملی فوتبال ایران - ترکمنستان
  • بازی‌های مهم امروز و جدول پخش زنده آن‌ها
  • حلالی: چمن مصنوعی ترکمنستان استاندارد‌های لازم را دارد
  • در انتظار برد تکراری