Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@12:20:47 GMT

ماه جهانی فوتبال آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۷۵۸۲

بالاخره روز شماری‌ها به پایان رسید. بزرگ‌ترین جشن فوتبالی تا چند ساعت دیگر آغاز می‌شود. یک ماه هیجان به اوج خود می‌رسد و می‌توان برای ۳۰ روز تنها از تماشای بازی‌های جام جهانی لذت برد و تمام مشکلات را فراموش کرد. برنامه کاری‌تان در ۳۰ روز آینده این‌جاست.

جام جهانی فقط به ۳۲ کشور حاضر در این بازی‌ها تعلق ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه فوتبال‌دوستان می‌توانند از این فرصت استفاده و ۳۰ روز خاص را تجربه کنند. اکنون در روسیه جو متفاوتی در جریان است و در خیاباهای شهرهای میزبان جام جهانی شور و هیجان هواداران سفر کرده به بزرگ‌ترین کشور جهان دیده می‌شود. برای طرفداران تفاوتی ندارد که تیمشان در چه جایگاهی باشد آنها تیم خود را بهترین می‌دانند و امیدوارند با درخشش کشورشان خاطره‌ای خوش از جام جهانی داشته باشند.

گل "دست خدای ماردونا"، سکوت ماراکانا، پنجمین قهرمانی برزیل، معجزه برن، گل دقیقه ۱۱۶ آندرس اینیستا، ضربه سر زیدان، هند لوییس سوارس، شکست ۷ بر یک برزیل، گل به یادماندنی گروسو، توفان زرد، تقابل دو آلمان، پیروزی ایران برابر آمریکا، "گل قرن" و معجزه بلوهوریزونته از لحظات فراموش نشدنی تاریخ جام جهانی به حساب می‌آیند. اتفاق‌هایی که تنها می‌توان در جام جهانی دید و با به یاد آوردشان دوباره آن لذت را حس کرد. گذشته به قدری زنده می‌شود که انگار یک روز قبل این اتفاق‌ها افتاده است. حتی می‌توان گذشته خود را بر اساس جام‌های جهانی مرور کرد.

جام جهانی فرصتی برای آشنایی با دیگر ملت‌هاست. می‌توان فرهنگ‌های جدید را شناخت. پوشش‌ها، شعارها و حتی نمادهای هر کشور بخشی از زیبایی این بازی‌هاست. همچنین برخی ملت‌ها می‌توانند برای نخستین بار در این فستیوال شرکت کنند. در این دوره پاناما و ایسلند اولین حضور را تجربه خواهند کرد. ایسلند دوست داشتنی که در یورو با درخشش و تشویق خاص خود در جهان خود را مطرح کرد در نخستین بازی باید به مصاف آرژانتین و لیونل مسی برود. از طرفی پاناما با کنار گذاشتن رقیب بزرگی به نام آمریکا می‌خواهد تجربه‌ای متفاوت در جام جهانی داشته باشد.

شاید صعود نکردن ایتالیا به دور نهایی تا دیروز به عنوان مهم‌ترین اتفاق در مسیر جام جهانی محسوب می‌شد اما با اخراج یولن لوپتگی همه چیز عوض شد. سرمربی اسپانیایی در حالی سمت خود را از دست داد که تنها دو روز به بازی نخست لاروخا در جام جهانی باقی مانده بود. قهرمان جهان در سال ۲۰۱۰ اکنون باید با فرناندو هیرو برابر پرتغال، ایران و مراکش بازی کند.

ایران و مراکش در این شرایط فرصت شگفتی‌سازی دارند؛ اتفاقی که بارها جام جهانی به خود دیده است. تنها چهار سال از صعود کاستاریکا به مرحله یک هشتم نهایی می‌گذرد. این تیم با پشت سر گذاشتن انگلیس و ایتالیا به همراه اروگوئه به دور بعد صعود کرد. درخشش الجزایر در آن رقابت‌ها یا غنا، اسلواکی، سنگال، ترکیه، کره جنوبی، کرواسی، عربستان، مراکش و کره شمالی در دوره‌های گذشته هنوز در خاطره‌ها مانده است.

ورزشگاه لوژنیکی عصر امروز (پنج‌شنبه) میزبان دیدار روسیه و عربستان خواهد بود. ۸۱ هزار نفر از نزدیک به تماشای این بازی خواهند نشست و میلیون‌ها نفر از طریق شبکه‌های تلویزیونی این بازی را خواهند دید. این دیدار تنها یک شروع برای جشن بزرگ خواهد بود و در ادامه ۳۰ کشور دیگر به رقابت خواهند پرداخت تا پس از چهار هفته قهرمان جهان مشخص شود. آخرین جام جهانی توسط فیلیپ لام آلمانی بالای سر رفت و اکنون تیم‌های بزرگی همچون برزیل، آرژانتین، فرانسه و حتی اسپانیای زخمی فرصت دارند تا قهرمانی را از آن خود کنند یا شاید دوباره ژرمن‌ها فاتح این بازی‌ها شوند.

فرقی نمی‌کند چه تیمی قهرمان شود مهم‌تر از همه شور و هیجانی است که در این ۳۰ روز برقرار است و زیبایی‌هایی که به ثبت می‌رسند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فستیوال جهانی فوتبال تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی 2018

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی در جام جهانی ستاره جنجالی را نابود کرد

به گزارش "ورزش سه"، پوگبا در پنجره نقل و انتقالات تابستانی سال ۲۰۱۶ با شکستن رکورد نقل و انتقالات و مبلغ 115 میلیون یورو یوونتوس را ترک کرد و به منچستر یونایتد پیوست تا در این تیم با مورینیو همکاری داشته باشد.

اما اتفاقی که رخ داد این بود که این بازیکن نتوانست درخششی که در ترکیب یووه داشت را در یونایتد هم تکرار کند و انتقادهای بسیاری از او مطرح شد که یکی از آنها به دلیل درگیری جدی با مورینیو در رختکن شیاطین سرخ بود که حواشی و جنجال بسیاری را برای این تیم به همراه داشت.

مورینیو در گفتگو با تلگراف درباره تجربه کار با این ستاره فرانسوی اظهار داشت:« تنها چیزی که باید بگویم این است که شاید این اتفاق تقریبا برای همه در بخشی از دوران حرفه‌ای فوتبال‌شان رخ دهد. شما ممکن است این احساس که چه کسی هستید و باید چه کاری انجام دهید را از دست بدهید.

فکر می‌کنم پوگبا پس از قهرمانی با تیم ملی فرانسه در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ به انسان دیگری تبدیل شد و به شکل متفاوتی به یونایتد برگشت. جام جهانی او را به جایی رساند که احساس کرد فوتبال دیگر مهم‌ترین اتفاق در زندگی‌اش نیست. من به هیچ وجه از وضعیت پوگبا در حال حاضر خوشحال نیستم.»

دیگر خبرها

  • کار عملی کاسا-۱۰۰۰ آغاز می‌شود 
  • آمادگی بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا هزار» در افغانستان
  • جریمه سنگین دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی
  • آغاز رقابت کماندار کیش در مسابقات کاپ جهانی شانگهای
  • اعلام ساعت دو دیدار تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی
  • زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • اوزیل:به عربستان و قطر نه گفتم که بزرگ شدن فرزندانم را ببینم/ مقابل بهترین بارسلونا ۲۰۰ درصد انگیزه داشتم
  • قهرمانی در جام جهانی ستاره جنجالی را نابود کرد
  • اوسمار: استعداد بازی نداشتم، مربی شدم
  • فاصله عجیب پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی + جدول