Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری آناتولی،بر اساس تازه ترین گزارش آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد درباره اوضاع امنیتی در مالی، از آغاز امسال تاکنون، 44 حمله به نیروهای محلی و خارجی در مالی صورت گرفته است.

پایگاه اینترنتی استودیو تمانی، برنامه رادیوی اخبار مالی که اتحادیه اروپا، سوئد و کنفدراسیون سوئیس به طور مشترک هزینه مالی آن را تامین می کنند اعلام کرد گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد که قرار است روز پنجشنبه در شورای امنیت سازمان ملل ارائه شود، همچنین به 340 مورد نقض حقوق بشر در دوره مشابه اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سند همچنین خاطر نشان می کند "اوضاع امنیتی در مالی با حملات مختلف تروریستی و بحران های قومی در مرکز و شمال این کشور وخیم تر می شود".
آنتونیو گوترش که اخیرا از مالی دیدن کرد، معتقد است شرایط امنیتی در مالی "بسیار نگران کننده" است، "گروه های مسلح از آغاز سال 44 بار به حمله اقدام کرده اند که 18 بار نیروهای دفاعی و امنیتی مالی، 12 مرتبه نیز نیروهای ماموریت سازمان ملل در مالی، مینوسما و 3 بار نیز شرکت هایی که برای ماموریت سازمان ملل کار می کنند، هدف این حملات قرار گرفته اند".
این گزارش همچنین به هشت حمله علیه نیروهای مسلح امضاء کننده توافقنامه صلح و دو حمله علیه ماموریت نیروهای فرانسوی برخان و یک حمله هم زمان علیه نیروهای مینوسما و برخان اشاره کرده است.
این پایگاه همچنین خاطر نشان کرد در چنین فضایی قرار است در روزهای آینده ماموریت سازمان ملل در مالی تمدید شود.
پایگاه استودیو تمانی همچنین اشاره می کند "ماموریت سازمان ملل باید با واقعیت های موجود در صحنه مالی سازگار و بسیار قوی تر شود". به گفته این پایگاه هدف از ماموریت سازمان ملل این است که به مینوسما امکان دهد با تهدیدهای تروریستی مقابله کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: حمله مالي گوترش سازمان ملل نيروهاي خارجي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۷۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی شدید در پایتخت هند

به گزارش قدس آنلاین، به گفته پلیس محلی هنوز تلفات جانی بر اثر این حادثه گزارش نشده است.

در پی وقوع این آتش‌سوزی دود غلیظ و زیادیِ منطقه حادثه را فراگرفته و باعث مزاحمت برای ساکنان و مشاغل محلی شده است.

به گزارش «دِ هندو»، تاکنون علت وقوع این آتش سوزی مشخص نشده است و پیش از این نیز این مکان طعمه حریق شده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • صهیونیست‌های پنهان‌شده در یک خانه شکار نیروهای لبنانی شدند
  • درخواست توقف کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • آتش‌سوزی شدید در پایتخت هند+فیلم
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است
  • آتش‌سوزی شدید در پایتخت هند
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۰/ «ماموریت انجام شد»
  • فوری؛ حزب‌الله عراق از آغاز مجدد حملات به نیروهای آمریکایی خبر داد + اولین تصاویر | حمله با ۵ موشک