Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@23:35:17 GMT

ترامپ: اوپک باز هم قیمت نفت را بیش از حد بالا برده است

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۷۷۱۶

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه قیمت نفت «بیش از حد بالا» است، اوپک را مقصر این مسئله معرفی کرد. آفتاب‌‌نیوز : «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه از آنچه قیمت بالای نفت خواند، گلایه کرد.
وی در توییتر نوشت: «قیمت نفت بیش از حد بالاست، باز هم اوپک این کار را تکرار کرد. خوب نیست.»
در هفته‌های گذشته همزمان با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، بازار نفت دستخوش بی‌ثباتی شده و قیمت حامل‌های انرژی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس گزارش ماهانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، قیمت تمامی انواع نفت‌های اوپک در این ماه افزایش یافته است که بیشترین افزایش به نفت ونزوئلا تعلق دارد.
متوسط قیمت سبد نفتی اوپک در ماه می با 5 دلار و 68 سنت افزایش نسبت به ماه قبل از آن به 74.11 دلار در هر بشکه رسیده است. این رقم برای سبد نفتی اوپک در ماه آوریل 68.43 دلار در هر بشکه بوده است.
افزایش قیمت نفت موجب شده تا قیمت بنزین در آمریکا به میزان قابل توجهی افزایش یابد. افزایش بنزین و گازوئیل موجب شد تا این ماه نرخ تورم در آمریکا به بالاترین حد در ۶ سال گذشته برسد.
به گزارش فارس، ترامپ پیش از این هم تأکید کرده بود که باید از افزایش قیمت نفت جلوگیری کرد. خبرگزاری «رویترز» این هفته گزارش داد که پیش از اعلام تصمیم ترامپ برای خروج از برجام، یک مقام ارشد دولت آمریکا با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی تماس گرفته و از ریاض خواسته تضمین کند که کسری حاصل از کاهش صادرات نفت ایران پس از بازگشت تحریم‌ها را جبران می‌کند.
آژانس بین‌المللی انرژی امروز پیش‌بینی کرد که میزان صادرات نفت ایران و ونزوئلا در سال آینده تا ۳۰درصد کاهش می‌یابد. این آژانس با بیان اینکه این کاهش می‌تواند به افزایش شدید قیمت نفت منجر شود، از اوپک خواست میزان تولید خود را افزایش دهد. کد خبر: ۵۲۸۸۶۶ تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۲

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ اوپک قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۷۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت چقدر افزایش یافت؟

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت در معاملات امروز آسیا در روز سه‌شنبه تقریباً ثابت مانده است. سرمایه‌گذاران همچنان در حال بررسی خطر نگرانی‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه هستند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۵ درصد کاهش ۸۲ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.
هر دوی این شاخص‌های نفتی ۲۹ سنت در روز گذشته کاهش قیمت داشتند که نشان می‌داد افزایش تنش‌های اخیر بین رژیم صهیونیستی و ایران تاثیر کمی بر عرضه نفت منطقه در کوتاه مدت داشته است.

اما تحلیلگران عقیده دارند هنوز چندین خطر در بازار نفت وجود دارد. یکی از آنها تصویب تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش نفت ایران است که تحریم‌های فعلی را گسترده‌تر کرده و شامل بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌های خارجی که نفت خام ایران را فراوری می‌کنند هم می‌شوند.
تحلیلگران بارکلیز در روز دوشنبه اعلام کردند احتمال ۹۰ دلاری شدن قیمت نفت در سال جاری میلادی هنوز پابرجاست.
این تحلیلگران عقیده دارند تهدید فوری مخاطرات ژئوپلیتیکی برای زیرساخت‌های بازار از بین رفته ولی روند این تهدیدات از اکتبر سال گذشته میلادی نگران کننده است.
انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا طی یک هفته گذشته افزایش داشته باشد در حالی که ذخایر محصولات پالایشی این کشور احتمالاً پایین آمده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • قیمت جهانی نفت چقدر افزایش یافت؟
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • قیمت نفت کاهش یافت