Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@13:38:04 GMT

عقوبت «ترک زیارت خانه خدا» چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۷۸۸۰

عقوبت «ترک زیارت خانه خدا» چیست؟

برخی با ایجاد شبهه، خطاب به کسی که عزم سفر حج دارد می‌گویند "چرا می‌خواهید جیب آل سعود را پر کنید؟! " در حالی که روایت است اگر ترکِ خانه خدا کردید، بدانید ...

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام سید حمید میرباقری با بیان اینکه دوری از گناه و معصیت همواره سفارش تمامی انبیا و اولیای الهی است، اظهار کرد: گناه و آلودگی سبب پسرفت و عقب ماندن انسان از تعالی و رشد در زندگی خواهد شد؛ زشتی‌ها و معصیت، موانعی هستند که انسان را از رسیدن به اهداف و قله‌های بلند ترقی باز می‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس دینی ادامه داد: نظم در زندگی و کار‌ها از دیگر مواردی است که در دین ما بسیار بر آن تاکید شده است که برای رسیدن به هر هدفی حتما برای آن برنامه ریزی داشته داشته باشیم.

حجت الاسلام میرباقری تصریح کرد: اصلاح ذات‌البین از جمله مواردی است که از سوی خداوند و انبیا مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است؛ اصلاح ذات‌البین یعنی در روابط خود با دیگران طوری برخورد کنیم که اصلا کار به مشاجره و دعوا کشیده نشود.

وی افزود: این کدورت‌ها عمدتاً در مواردی به وجود می‌آید که افراد به حریم و حقوق یکدیگر تجاوز می‌کنند؛ اگر همه افراد خانواده و جامعه برای حریم یکدیگر احترام و ارزش کافی را قائل شوند قطعاً کار به قهر، کدورت و ناملایمتی کشیده نمی‌شود.

این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: احترام، اکرام و اطعام ایتام و همسایه‌ها از دیگر مواردی است که از سوی خداوند عزوجل و اولیای الهی بسیار با اهمیت تلقی شده است؛ روایت است به خدا و قیامت ایمان نیاورده کسی که همسایگانش از شر او در امان نباشند.

وی با اشاره به بحث خیانت در امانت، اظهار داشت: اگر تولیدکنندگان کالا از رذیله خیانت به دور باشند، قطعا تولیداتی خواهند داشت که مردم از آن کالا‌ها استقبال کرده و به این ترتیب چرخه اقتصادی مملکت به حرکت در می‌آید؛ ما که مسلمان هستیم باید خود را موظف بدانیم به اصول امانت پایبند باشیم.

حجت الاسلام میرباقری یادآور شد: تکیه و اعتماد نکردن به دشمن از دیگر سفارشات قرآن به انسان است، زیرا یقیناً دشمن آرزویی در جهت نفع و موفقیت ما ندارد و همواره به فکر شکست و پسرفت ما است.

وی خاطرنشان کرد: برخی با ایجاد تردید و شبهه، خطاب به کسی که عزم سفر حج دارد می‌گویند، چرا می‌خواهید جیب آل سعود را پر کنید؟! این در حالی است که روایت است اگر ترکِ خانه خدا کردید، بدانید مهلت داده نمی‌شوید و عذاب الهی دامنگیر شما خواهد شد.

حجت‌الاسلام میرباقری متذکر شد: در پاسخ به این افراد باید گفت: ما حج می‌رویم، اما سوغاتی را در کشور خودمان تهیه می‌کنیم تا از این باب به کشور خودمان نیز خدمتی کرده باشیم.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Td2

منبع: فردا

کلیدواژه: سفر حج شبهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میرباقری: فصل تولد «سلمان» را گرفته‌ایم و این روز‌ها کار ادامه دارد

کارگردان فیلم سلمان فارسی در حضور ریاست سازمان صدا و سیما توضیحاتی از روند این پروژه مهم داد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، رییس سازمان صدا و سیما با حضور سر فیلمبرداری پروژه سلمان فارسی در مورد آن توضیح داد: ما هفت سال است که کار تولید سلمان فارسی را آغاز کرده‌ایم و امسال سخت‌ترین روز‌های خود را در طول این پروژه می‌گذرانیم؛ می‌توانم بگویم امسال یک سال سرنوشت‌ساز است؛ لذا وظیفه ما در سازمان صداوسیماست که از همه ظرفیت‌ها و اختیارات‌مان استفاده کنیم تا این مجموعه طبق برنامه‌ریزی پیش برود. چون استاد میرباقری و همکارانشان با جدیت مثال‌زدنی کار را پیش می‌برند.

داود میرباقری کارگردان سریال سلمان فارسی هم درباره روند تولید سریال گفت: فصل تولد سلمان را گرفته‌ایم و این روز‌ها کار ادامه دارد. در اصل سکانس‌ها مربوط به بودخشان (پدر سلمان)، فرماندار جی است که در آتشکده ماربین مقابل دوربین می‌رود.

وی در پاسخ به این سوال که کار چه زمانی به پایان خواهد رسید هم گفت: ما طبق برنامه پیش می‌رویم؛ تدوین هم در حال انجام است و تلاش می‌کنیم سریال را سال ۱۴۰۵ به پخش برسانیم.

دیگر خبرها

  • باورنکردنی؛ اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • عکس/ مرد سال آسیا در خانه کعبه
  • زیارت خانه خدا پس از ۹ سال وقفه
  • مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است
  • سریال «سلمان فارسی» ۱۴۰۵ به پخش می‌رسد
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • تلاش برای پخش سریال سلمان فارسی در سال ۱۴۰۵
  • میرباقری: فصل تولد «سلمان» را گرفته‌ایم و این روز‌ها کار ادامه دارد