Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا واحدی فوق تخصص گوارش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: خوشبختانه بیماری هپاتیت در کشور کنترل می‌شود و شیوع آن در بین مردم کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته شیوع بیماری‌ هپاتیت B در خارج از کشور بین 2 تا 3 درصد بوده است که امروزه این آمار به زیر 2 درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عوامل بروز بیماری کبد چرب

واحدی عنوان کرد: هپاتیت C در ایران شیوع کمی دارد و بروز آن  بیشتر به دلیل فرآورده‌های خونی آلوده است، در برهه‌ای از زمان فرآورده‌های خونی از نظر بهداشتی کنترل نمی‌شدند و عارضه هپاتیت C در بین افراد شیوع پیدا کرده بود.

وی اظهار کرد: افراد معتادی که به صورت تزریقی یا غیر تزریقی اقدام به استعمال مواد مخدر می‌کنند بیشتر از دیگران در معرض بیماری هپاتیت C قرار دارند.

این فوق تخصص گوارش ادامه داد: افرادی که  تحت عمل پیوند اعضا قرار می‌گیرند، ممکن است به دلیل آلوده بودن عضو و کنترل نشدن عضو اهدایی، به بیماری هپاتیت C مبتلا شوند.

وی در خصوص بروز بیماری کبد چرب گفت: عارضه کبد چرب به دلیل افزایش وزن، کاهش تحرک و تغییر رژیم غذایی در افراد ایجاد می‌شود، کاهش مصرف غذاهای سنتی و افزایش فست فود و مواد غذایی سرخ کردنی در رژیم غذاییف باعث بروز عارضه کبد چرب و مشکلات ناشی از آن می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار بیماری سالک در دامغان/ آمار شیوع تک رقمی شد

به گزارش خبرنگار مهر، کامران قدس غروب شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه تشکیل قرارگاه مبارزه با بیماری سالک از اسفند سال ۹۹ به دستور استاندار وقت تشکیل شد، ابراز داشت: از همان زمان بحث جدی مبارزه با بیماری سالک در جنوب دامغان مورد پیگیری قرار گرفت.

وی ضمن بیان اینکه بیماری سالک از سال ۷۸ در دامغان شیوع پیدا کرده است، افزود: آمارها در سال ۹۹ به میزان هزار و ۱۲۹ نفر برای دامغان به ثبت رسیده بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه با هم افزایی دستگاه‌های ذی ربط سال ۱۴۰۰ آمار سه رقمی و به میزان ۳۴۷ نفر رسید، ابراز داشت: این مبارزه جدی با سالک باعث کاهش چشمگیر آمار مبتلایان در دامغان شد.

قدس ضمن بیان اینکه سال گذشته آمار ابتلاء ۵۴ نفر در دامغان گزارش شد، تصریح کرد: امروز این آمار برای سال ۱۴۰۲ به ۹ نفر رسیده است.

وی ضمن بیان اینکه آمار ابتلاء هم اکنون برای شهرهای تابعه ۲۳ بیمار است، افزود: این کاهش آمار دستاورد بزرگ برای دانشگاه است.

کد خبر 6076950

دیگر خبرها

  • مرکز انتقال خون اردکان باید تجهیز شود
  • علائم شایع بیماری‌های کبدی را بشناسید
  • علائم شایع‌ بیماری‌های کبدی را بشناسید
  • علائم شایع‌ترین بیماری‌های کبدی چیست؟
  • ردپای آمریکا در رسوایی خون آلوده انگلیس؛ طمع تجاری لندن مرگ بیش از هزار نفر را رقم زد
  • شیوع بیماری پوستی در پکتیکا
  • احتمال شیوع بیماری آنتروتوکسمی در دام‌های سبک
  • هشدار دامپزشکی نیشابور در خصوص بیماری آنتروتوکسمی در دام های سبک
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • مهار بیماری سالک در دامغان/ آمار شیوع تک رقمی شد