Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@08:22:16 GMT

30 طرح گردشگری در قم به بهره برداری می رسد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۸۷۵۵

30 طرح گردشگری در قم به بهره برداری می رسد

قم - ایرنا - سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: تا پایان سال جاری، 30 طرح گردشگری به ارزش 204 میلیارد تومان در این استان به بهره برداری می رسد.

مهدی حسین نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد پنج واحد هتل و هتل آپارتمان و بقیه مهمانپذیر و مجتمع های گردشگری بین راهی و پذیرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با بهره برداری از این تعداد طرح، علاوه بر ایجاد 741 اشتغال مستقیم، 838 تخت نیز به ظرفیت تخت های استان قم افزوده می شود.
در حال حاضر 287 واحد اقامتی از جمله هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت بیش از 10 هزار تخت در استان پذیرای زائران و مسافران است.
وی بیان داشت: از محل تسهیلات رونق تولید 46 میلیارد و 830 میلیون تومان تسهیلات به این تعداد طرح ها اختصاص یافته است.
حسین نژاد، تاسیسات گردشگری درحال احداث قم را 60 طرح ذکر کرد و گفت: برای ساخت این تعداد طرح، سه هزار و 193 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، همچنین تسهیلات مورد نظر برای این طرح ها 714 میلیارد تومان می باشد.
وی پیشرفت فیزیکی این طرح ها را به طور میانگین 30 تا 40 درصد عنوان کرد.
حسین نژاد خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این تعداد تاسیسات گردشگری شاهد اشتغال چهار هزار و 779 تن و ایجاد 6 هزار و 634 تخت خواهیم بود.
به گفته وی، پنج هتل پنج ستاره و سه هتل چهار ستاره از جمله مهمترین طرح های تاسیسات گردشگری است که با بهره برداری از آنها، صنعت گردشگری در استان قم با ارائه خدمات مطلوب به مسافران رونق بهتری پیدا خواهد کرد.
وی از سرمایه گذاران درخواست کرد: مشکلات و موانع در ساخت تاسیسات گردشگری را در سامانه www.Touristcalender.ir اعلام کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
/8138/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي تاسيسات گردشگري قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول

داوود سوخته سرایی گفت: با تلاش همکاران معاونت بهره برداری و توسعه آب ستاد و امور آب و فاضلاب این شهرستان چاه جایگزین شماره ۳ با حضور فرماندار شهرستان علی آباد، بخشدار کمالان و جمعی از مدیران شهرستان به بهره برداری رسید.

او افزود: با بهره برداری از این چاه، مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی کبودوال آبگیری و آب شرب ذخیره شده به مرکز و نقاط انتهایی شهر منتقل شد و مشکل افت فشار شبکه و کمبود آب شرب در فصل گرما به حداقل ممکن خواهد رسید.

سرپرست امور آب و فاضلاب علی آباد کتول ادامه داد: با بهره برداری از چاه فوق ۱۵ لیتر بر ثانیه به منابع تامین آب شرب این شهرستان اضافه شد و جمعیتی بالغ بر ۶۰۰۰ نفر از این چاه بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • دسترسی بزرگراه همت غرب تا خرداد سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد
  • افزایش تعداد دستگاه‌های تصویربرداری «ام.آر.آی» در کرمانشاه
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد