Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:34:09 GMT

126 هزار نفر در بافت فرسوده گرگان سکونت دارند

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۸۸۵۲

126 هزار نفر در بافت فرسوده گرگان سکونت دارند

گرگان - ایرنا - معاون شهرسازی شهرداری گرگان گفت: براساس آخرین آمارها حدود 126 هزار نفر از جمعیت مرکز استان گلستان در بافت فرسوده و دارای خطر این شهر سکونت دارند که این مساله نگران کننده است.

به گزارش ایرنا مجید طاهری شامگاه چهارشنبه درنشست کمیسیون بافت فرسوده شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه با توجه به احتمال بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی خطرات مالی و جانی ساکنان این بافت ها را تهدید می کند، اظهار کرد: اگر در زمینه برطرف شدن مشکلات این محلات از قبیل تعریض کوچه ها و خیابان ها اقدام نشود شاهد بروز خطرات جبران ناپذیری به هنگام حوادث خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه شهرداری نمی تواند به تنهایی مشکلات این محلات را رفع نماید، افزود: ارائه وام کم بهره و همکاری با سازندگان در خصوص تراکم و سطح اشغال بخشی از اقداماتی است که می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد.
طاهری تاکید کرد: برای توسعه شهر باید گرگان را به صورت یکپارچه در یک سند و چشم انداز در قالب توسعه متوازن تعریف کنیم.
وی؛ گرگان را دومین شهر مهاجرپذیر در کشور بیان کرد و یادآور شد: این مهاجر پذیری باعث شده تا علاوه بر سکونت در بافت های فرسوده، شاهد ایجاد بافت ها و سکونت گاه های حاشیه ای و غیررسمی در این شهر باشیم.
رییس کمیسیون بافت فرسوده و عضو شورای شهر گرگان؛ ساخت و ساز در بافت فرسوده را برای سازندگان فاقد توجیه اقتصادی بیان کرد و گفت: ساخت و سازهای امروز در این مناطق، تنها به دلیل علائق شخصی و خدمت به شهر از سوی سازندگان انجام می شود.
سیدمحمد مرتضوی افزود: ارائه بسته های تشویقی به سازندگان در بافت های فرسوده باید با همکاری سایر دستگاه های متولی باشد.
وی با اشاره به طرح حذف یک طبقه تراکم در ساخت و سازها در بافت فرسوده اضافه کرد: اگر این طرح اجرا نشود، سالانه 2 هزار و 500 واحد در این مناطق ساخته خواهد شد، اما اجرای آن باعث می شود که تا سال 1404 بطور متوسط سالانه از سکونت هفت هزار نفر در این محلات جلوگیری شود.
به گفته وی؛ اخذ پروانه ساخت در بافت فرسوده رایگان است.
به گزارش ایرنا معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان چند روز قبل گفته بود که با تصویب و بازنگری قوانین در راستای تسهیل و تسریع در ساخت و سازدر محدوده بافت های فرسوده به دنبال رونق آن هستیم.
میرمحمد غراوی در سرکشی از پروژه در حال تکمیل طرح آفتاب (فاز 2و3)و بافت های فرسوده و تاریخی شهرستان گرگان افزوده که این آمادگی وجود دارد جهت تشویق حضور بخش خصوصی؛ همکاری لازم توسط سازمان های متولی صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه در استان گلستان یکهزار و 939 هکتار محدوده ناکارآمد شهری داریم، گفته که از این مقدار 465 هکتار آن در شهرستان گرگان وجود دارد که رفع مشکلات آن نیازمند تلاش بیشتری است.
بافت فرسوده گرگان بیشتر محلات میخچه گران، سرپیر، کوی سجادیه، کوی فردوسی، آلوچه باغ، ملل، محله امام رضا (ع)، قزاق محله، میرکریم و کوی طالقانی را شامل می شود.
3014/1648

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي شهر بافت فرسوده گرگان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۸۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ۶ شهرستان زاهدان، زابل، خاش، سراوان، زهک و گلشن این استان خبر داد. - اخبار استانها -

عطاءاله اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان از اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده 6 شهرستان زاهدان، زابل، خاش، سراوان، زهک و گلشن استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: شرکت بازآفرینی شهری ایران با هدف تسهیل در نوسازی بسته های تشویقی 19 بندی را تدوین و پس از تصویب در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استان ها ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: این بسته های تشویقی مشوق های خوبی برای بهسازی و نوسازی مسکن در بافت فرسوده هستند که سازنده ها می توانند با استفاده از آن با کمترین هزینه نسبت به نوسازی مسکن خود اقدام کنند.

اکبری گفت: 13 شهرستان در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل مورد هدف بازآفرینی شهری هستند که در 6 شهرستان ذکر شده این طرح اجرا و در مابقی شهرها نیز این طرح تعیین تکلیف شده است.

وی با بیان اینکه این مشوق‌های کالبدی براساس گروه‌بندی‌هایی مصوب شده‌اند، گفت: بر اساس شرایط بهره‌مندی و ضوابط تشویقی، این تقسیم‌بندی در چهار گروه انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: گروه اول شامل بازآفرینی یکپارچه در قالب بلوک شهری، گروه دوم نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله‌ای و گروه سوم شامل نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری می‌شود و گروه چهارم نیز نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع را در بر می‌گیرد.

اکبری خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌ها اقدام به پیگیری بهره‌مندی از شرایط و این بسته‌های تشویقی به منظور بازسازی و نوسازی بافت فرسوده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ‌سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان