Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: برگزیدگان مسابقات قرآنی کانون فرهنگی و هنری معراج ارطه در ماه مبارک رمضان همزمان با شب عید سعید فطر، جایزه دریافت می کنند.

زین الله چمانی، مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری معراج ارطه امروز (24 خرداد) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: برنامه های متنوعی در این کانون به مناسبت ماه مبارک رمضان با استقبال خوب، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: برگزاری محفل انس با قرآن و جزخوانی قرآن طی 30 روز ماه ضیافت الهی برای آقایان و بانوان از جمله برنامه های کانون فرهنگی و هنری معراج ارطه بود.

 

چمانی بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآنی در رشته های روخوانی، روانخوانی، قرائت، ترتیل و حفظ با شرکت 130 نفر یکی دیگر از برنامه های این کانون در ماه مبارک رمضان بود که در شب عید فطر به برگزیدگان این مسابقات، جوایزی اهدا می شود.

وی ابراز کرد: نشست علمی با عنوان «طرح ذهن زیبا در ماه زیبا» در ماه صیام زیر نظر میلاد حسن زاده، سفیر مغز  و شناخت استان مازندران، معرفی شده از سوی ستاد علوم شناختی حوزه فناوری نهاد ریاست جمهوری یکی دیگر از برنامه های  کانون فرهنگی و هنری معراج ارطه محسوب می شود.

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس دولت مساجد حسن روحانی روز قدس ماه رمضان حجت الاسلام ارزانی صنایع دستی استهلال ماه شوال کانون های مساجد جایزه عید فطر مسابقات قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۸۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل تمییز و دلچسب با مردم در طرح «زندگی با آیه ها»

خبرگزاری مهر، گروه دین و اندیشه: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، نهضت ملی زندگی با آیه‌ها با هدف تبیین ۳۰ آیه زندگی‌ساز قرآن کریم آغاز شد. در این پویش که توسط جمعی از اندیشمندان قرآنی کشور طراحی شده، ۵۰ آیه محوری قرآن کریم انتخاب شدند که تسلط به آنها می‌تواند مبانی اعتقادی مخاطبین را مستحکم‌تر کند. ماه مبارک رمضان امسال هم نهادها و فعالان قرآنی دست به دست هم داده‌اند تا به یاری خدا حال و هوای کشور را قرآنی تر کنند. زندگی با آیه‌ها؛ حلقه وصل همه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان امسال بود. این حرکت فراگیر با بهره‌گیری از رسانه در ابعاد و سطوح گوناگون و با توجه به ظرفیت‌ها و اقتضایات ماه مبارک رمضان که مقارن با تعطیلات نوروزی بود به دنبال ایجاد یک حرکت ملی با هم افزایی تمام ظرفیت‌های مردمی و رسمی بود که بحمدالله به ثمر رسید و از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی مهر تأیید گرفت.

بر همین اساس محدث تک فلاح خبرنگار و فعال رسانه‌ای با اشاره به اهمیت این طرح در یادداشتی به بیان ابعاد و لزوم استمرار این طرح ملی پرداخته است که در ادامه می‌خوانیم:

هنوز مدرسه نمی‌رفتم که برای تربیت قرآنی مان دغدغه اش را می‌دیدم. مادرم را می‌گویم. از بین همه کلاس‌های تابستانی که البته آن روزها خیلی هم متنوع و زیاد نبود، انتخابش کلاسی بود که حتماً به جلسه روخوانی و روان‌خوانی قرآنم آسیب نزند. به مرور به ترتیل و تلاوت رسید و بعد هم صوت و لحن. خودم نفهمیدم. در دوران کودکی محسوس نبود اما ناگهان نوجوانی. نوجوانی من به برکت انس با قرآن پر از نور شد.

کلاس‌های عربی و قرآن و مسابقات منطقه و استان و پویش‌های آموزش و پرورش و حتی جلسات به ظاهر ساده اما در باطن بسیار تأثیرگذار و شیرین «درس هایی از قرآن» چنان ردپایش را در زندگی ام جایگذاری کرده بود که مطمئنم تا نهایت عمرم خودنمایی می‌کند.

از اثرات زندگی با آیه‌های قرآن هر چه بگوییم کم است. جهان بینی انسان را که تغییر می‌دهد هیچ، برای تمام گام‌های مهم هم برنامه بی نقصی دارد که اگر در مرحله خودش بتوانی حکمتش را پیاده کنی، برکتش را می‌بینی.

اما امسال! اسفندماه که نام پویش «زندگی با آیه ها» و دفترچه‌های ضمیمه روزنامه‌ها و جراید را دیدم، با خودم تصور کردم کار قرآنی همیشه مهجور بوده، این هم یکی مثل بقیه. با گذشت چند روز از ماه مبارک متوجه اتفاق زیبایی شدم. هماهنگی رسانه‌ها و تعامل تمییز و دلچسب با مردم که مخاطب اصلی این پویش سراسری و کشوری بودند برایم قابل توجه بود.

قرآن، این کتاب راهنمای زندگی و مردگی بشر در ماه مبارک امسال، که متقارن شده بود با فروردین و نوروز ۱۴۰۳ در دهان فرزندانم داشت نورافشانی می‌کرد، بی آنکه من به صورت ارادی و مستقیم کاری برایشان کنم. همین پویش «زندگی با آیه ها» که هر روز و در تمام شبکه‌های تلویزیونی مردم را مشغول خود کرده بود، هر چند سبک بود ولی مستمر، با تمام شدن ماه مبارک و فرارسیدن عید فطر آمار شگفت انگیزی از تعامل مخاطبان ثبت کرد. حدود ۱۰ میلیون شرکت کننده! ۱۰ میلیون کودک و نوجوان و جوان و پیر. ده میلیون زن و مرد با همین آیه‌ها سرشار شدند.

این آمار را بگذاریم کنار اتفاق زیبایی که منحصراً در جمهوری اسلامی ایران رقم خورد. استادیوم آزادی تهران در روز میلاد کریم آل طه علیه السلام، میزبان ۱۲۰ هزار روزه دار ایرانی بود. دورهمی قرآنی ای که به همت برنامه تلویزیونی محفل با محوریت قرآن کریم و به شادباش قدوم مولود آن روز به بهترین شکل ممکن برگزار شد و قرآن دوستانی که در کنار هم افطار کردند. یک ابر برنامه رسانه‌ای با هدف بالا بردن پرچم قرآن که قطعاً و بدون شک به منور کردن قلوب شرکت کنندگان و دوست دارانش با نام و یاد و تلاوت قرآن قوت گرفت.

قرآن نور است و همت تمام مسلمانان آن هم در ماه مبارک رمضان بر انس و الفت با آن باعث شده بود که همه با هم در یک هدف واحد تمرکز کنیم و برای خودمان و فرزندانمان و شکل گیری مسیر درست و نورانی مان در زندگی گام برداریم. همین بود که خستگی تمام دست اندر کاران قرآن دوست و پاک نیت با تقدیر رهبر فرزانه انقلاب در روز نوزدهم فروردین ماه در دیدار رمضانی‌شان با دانشجویان فراموش شد. جایزه‌ای خاص برای هر که برای این کار خوب گامی برداشت:

«خب امسال بحمدالله ماه رمضان، ماه رمضانِ خوبی بود، بخصوص رواج قرآن، تلاوت قرآن، برای بنده خیلی خرسندکننده بود. اینکه در شهرهای مختلف، افراد متعدّدی، گاهی حتّی نوجوان‌هایی به این خوبی، به این روانی، گاهی از حفظ، قرآن تلاوت می‌کنند این یکی از آرزوهای بزرگ بنده بود که بحمدالله میبینم دارد تحقّق پیدا می‌کند و تحقّق پیدا کرده بارها خدا را شکرگزاری می‌کنم.هر چه می‌توانید با قرآن مأنوس بشوید؛ همه چیز در قرآن هست، که با تدبّر در قرآن [به دست می‌آید]؛ البتّه این تدبّر با راهنمایی باید همراه باشد.»

کد خبر 6076789 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • روایتی از توصیف جالب رهبر انقلاب از مجری سرشناس تلویزیون
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره مسطورا
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • مهلت شرکت در جشنواره مسطورا تمدید شد
  • ۱۱۲ ویژه برنامه قرآنی در سوادکوه اجرا شد
  • تعامل تمییز و دلچسب با مردم در طرح «زندگی با آیه ها»
  • تجلیل از فعالان و قاریان قرآنی در حسینیه امیرالمومنین اصفهان + فلم
  • تجلیل از فعالان و قاریان قرآنی در حسینیه امیرالمومنین اصفهان
  • استقبال بیش از ۷۰ هزار نفر از طرح زندگی با آیه‌ها
  • ۱۵۰۲ عضو جدید به کانون های مساجد خراسان شمالی اضافه شدند