Web Analytics Made Easy - Statcounter

حکمران خوب، بر هنر و خلاقیت شخصی خود تکیه می­ کند. حکمرانی خوب، اما، فناوری حکومت است؛ تکنیک و قواعد خاص خود را دارد، مستقل از شخصیت فرمانروای خوب یا بد است

ایران آنلاین /گروه اندیشه:

تاریخ ایران خالی از حکمرانان خوب نیست؛ نمونه های برجسته‌ای را می توان نشان داد و شخصیت های سرشناسی را از  قدماء و متأخرین؛ از شاهان، وزراء، صدراعظم ها، رهبران و رؤسای جمهور، می توان شاهد آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در خصوص حکمرانی خوب تردید است و اما و اگر بسیاری وجود دارد. تاریخ دولت مدرن در ایران، تجربه چندان موفقی را ثبت نکرده است. دو نکته اهمیت زیادی دارد:

الف) فرق بسیاری بین هنر حکمران و فن حکمرانی وجود دارد؛

حکمران خوب، بر هنر و خلاقیت شخصی خود تکیه می­ کند؛ در لحظات خاص، تصمیم خلاًق می‌گیرد و بین خوب و بد، یا بد و بدتر، آن‌چه درست یا مصلحت است، بر می­گزیند. این هنر حکمران خوب، البته مهم و برای یک ملت دوران ساز است، اما دو اشکال اساسی دارد؛

اولا"، بر شخصیت منحصر به فرد حکمران، روان شناسی، دانش و تجربه شخصی او استوار است؛

ثانیا"، ناظر به شرایط خاص تاریخی، زمان و مکان غیرقابل تعمیم و تنظیر است. استنباط قاعده عام از مورد خاص تاریخی البته دشوار می‌نماید.

حکمرانی خوب، اما، فناوری حکومت است؛ تکنیک و قواعد خاص خود را دارد، مستقل از شخصیت فرمانروای خوب یا بد است. منطق دیوانی، ساختار و کارآمدی خاص خود را دارد؛ کار حکمران خوب را تسهیل و به اقتضای تکنیک، خطای حکمران بد را تصحیح یا حداقل از بسیاری عواقب وخیم آن می کاهد.

ب) حکمران خوب ، در غیاب حکمرانی خوب، سر از برهوت حسرت در می آورد؛ امید می‌کارد و حسرت برمی دارد./صفحه شخصی نویسنده

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۸۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاوت بین بادکش و حجامت (فیلم)



ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تست پله برای تعیین میزان سلامت قلب: ۶۰ پله را در چند ثانیه بالا می روی؟ (فیلم) ۳ تا تکنیکی که با آن در طول خواب می‌توانید حافظه تان را تقویت کنید (فیلم) فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)

دیگر خبرها

  • حکمرانی داده‌ها در عصر اینترنت اشیاء/ پلتفرم‌ها خود را مالک داده‌ها می‌دانند
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • (ویدئو) تفاوت بین بادکش و حجامت
  • دیابت نوع یک و دو چه تفاوتی با هم دارند؟
  • تفاوت بین بادکش و حجامت (فیلم)
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد
  • تفاوت بین بادکش و حجامت + فیلم
  • (ویدئو) تفاوت ورزش ۱۵ دقیقه‌ای با ورزش ۳۰ دقیقه‌ای روی بدن
  • ویدیو/ تفاوت ورزش ۱۵ دقیقه‌ای با ورزش ۳۰ دقیقه‌ای روی بدن
  • آخرین خبر درباره جابجایی مهمانشهر رفسنجان