Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@07:03:59 GMT

کش و قوس قضایی در پرونده طاهره

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۹۱۰۶

کش و قوس قضایی در پرونده طاهره

به گزارش جام‌جم، دوم فروردین سال 94 فریاد‌های کمک خواهی طاهره 34ساله در آپارتمانشان در محله نعمت آباد پیچید و همسایه‌ها که از خانه‌شان بیرون دویده بودند با جنازه خونین شوهر 30ساله‌اش به نام سجاد روبه‌رو شدند‌. جنازه خونین سجاد به پزشکی قانونی فرستاده شد و طاهره گفت: وقتی من و شوهرم با هم درگیر شدیم او با چاقو به سینه‌اش زد و خودکشی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با گزارش پزشکی قانونی که اعلام کرد، مرد جوان بر اثر اصابت تیغه چاقو از سوی یک نفر دیگر به قتل رسیده است پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و طاهره به اتهام قتل بازداشت شد.

وی در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و مادر‌شوهرش برای وی حکم قصاص خواست. در آن جلسه زن جوان گفت: من و سجاد هشت سال قبل در شهرستان با هم ازدواج کردیم و برای زندگی به تهران آمدیم. چون بچه‌دار نمی‌شدیم خانواده سجاد در زندگی‌مان دخالت می‌کردند وخیلی اوقات باعث درگیری بین ما می‌شدند.

سجاد مدتی بود معتاد و عصبی شده بود. چون روز ششم عید جشن عروسی برادر‌زاده‌ام بود، از سجاد خواستم تا برای شرکت در جشن عروسی به شهرستان برویم، اما او بهانه گیری کرد و سر همین موضوع با هم درگیر شدیم. دعوا تا نیمه شب ادامه داشت و به کتک‌کاری هم کشیده شد. صبح وقتی از خواب بیدار شدم برای خرید بیرون رفتم تا وسایل صبحانه را آماده کنم.

وی ادامه داد: اما وقتی برگشتم و سجاد فهمید برای صبحانه کره نخریده‌ام بار دیگر بهانه‌گیری را از سر گرفت. او حال طبیعی نداشت که به آشپزخانه رفت و یک کارد به دست گرفت و به سینه‌اش زد. من چاقو را از سینه‌اش بیرون کشیدم و با داد و فریاد همسایه‌ها را خبر کردم.

با دفاعیات این زن، قضات دادگاه، طاهره را به قصاص محکوم کردند، اما این حکم در دیوان‌عالی کشور تائید نشد. به این ترتیب پرونده بار دیگر برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. قضات دادگاه پس از مشورت این پرونده را لوث تشخیص داده و حکم به برگزاری قسامه دادند.

دیروز قرار بود اولیای دم 50 نفر از بستگان نسبی خود را برای اثبات گناهکاری طاهره به دادگاه معرفی کنند، اما چون نتوانستند این تعداد را به دادگاه معرفی کنند و حاضر نشدند برای اثبات بی‌گناهی طاهره، قسم را به او رد کنند، قضات دادگاه وارد شور شدند تا درباره کش و قوس قضایی این پرونده اظهار‌نظر کنند.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۹۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین

نقی سیاهکالی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دوره ضمن خدمت سواد رسانه‌ای «طرح شهیده طاهره هاشمی» با حضور ۱۵۰ مدرس آموزش خانواده و دبیر سواد رسانه استان قزوین برگزار شد.

وی افزود: این دوره با همکاری سازمان فضای مجازی سراج و به منظور توانمند سازی کنشگران در سواد رسانه و فضای مجازی برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: اخبار جعلی در عصر پساحقیقت، نوجوان دیجیتال یا هویت رسانه‌ای، سواد روایت، تربیت در عصر پسا حقیقت و مدیریت رسانه در خانواده، سرفصل‌های دوره ضمن خدمت طرح شهیده طاهره هاشمی بود.

وی در پایان یادآور شد: در این دوره اساتید برجسته و کشوری همچون صالح اصغری و صادق جهانبخش حضور داشتند.

کد خبر 6088134

دیگر خبرها

  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • جزئیات جدید درباره پرونده امیر تتلو؛ «س. ق» یا «پ. ص»؛ کدام بازیگر زن تتلو را گرفتار کرد؟!
  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!