Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-08@20:30:13 GMT

بانک اتریشی اوبربانک از ایران خارج می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۹۶۳۵

بانک اتریشی اوبربانک از ایران خارج می‌شود

بانک اتریشی اوبربانک اعلام کرد به دلیل تحریم‌های آمریکا و افزایش ریسک اقتصادی، به فعالیت‌های خود در ایران پایان می‌دهد. اوبربانک در ماه سپتامبر قراردادی با ایران برای حمایت از سرمایه‌گذاری در این کشور امضا کرده بود.

 

اوبربانک اتریش در ماه سپتامبر گذشته قراردادی با ایران امضا کرده بود. این قرارداد امکان حمایت مالی از سرمایه‌گذاری شرکت‌های اتریشی یا اروپایی در ایران را فراهم می‌ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اوبربانک یکی از نخستین بانک‌های اروپایی بود که پس از آغاز اجرای برجام چنین قراردادی را با ایران امضا کرد. اما چشم‌انداز فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های اروپایی در ایران پس از خروج دولت ترامپ از برجام تغییر کرد.

 

با وجود این که کشورهای اروپایی اعلام کردند که به توافق هسته‌ای با ایران وفادارند، اما شرکت‌های اروپایی نگران افزایش خطر  فعالیت‌های اقتصادی  خود در ایران هستند.

 

اوبربانک در وبسایت خود نوشته است: «این بانک مشتریان زیادی دارد و از فعالیت اقتصادی آنها در ایران پشتیبانی می‌کند. اما تهدیدهای ناشی از تحریم‌های آمریکا برای شرکت‌های اروپایی، ما را ناگزیر می‌سازد که از ایران خارج شویم.»

 

این موسسه وام‌دهنده اتریشی از هم‌اکنون اقدام‌های احتیاطی خود را آغاز کرده و  پروژه‌های تامین مالی خود در ایران را به حالت تعلیق درآورده است. اوبربانک گفته تنها به آن‌دسته از قراردادهای مرتبط با ایران وفادار خواهد ماند که تا پیش از ۸ ماه مه ۲۰۱۸ امضا شده باشند.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۹۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز تاسیس و فعالیت مرکز تجاری ایران در نروژ

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان توسعه تجارت، با صدور مجوز تاسیس و فعالیت مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در کشور نروژ شهر اسلو، به شرکت صنایع دومان قشم تحت نظارت سازمان توسعه تجارت موافقت شد

مدت اعتبار این مجوز از تاریخ ۱۴۰۲.۰۹.۰۸ تا ۱۴۰۴.۰۱.۲۷ است.

براین اساس این شرکت متعهد است فعالیت‌های خود را در چارچوب ضوابط و شروط ابلاغی عمل کرده و در صورت عدم رعایت شرایط و الزامات مربوط، حسب تصمیم کارگروه مراکز تجاری، مجوز فوق الذکر قابل تعلیق یا ابطال است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بانک ملی ایران؛ پشتیبان توسعه طرح های صنعت نفت کشور
  • امضای یک میلیارد دلار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • صدور مجوز تاسیس و فعالیت مرکز تجاری ایران در نروژ
  • سامانه بارشی عصر فردا از گیلان خارج می‌شود
  • جابه‌جایی شرکت کربن ‌به‌ خارج از شهر اهواز تا ۱۴۰۵/ ضرورت بازسازی کارخانه فعلی
  • حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
  • حضور فعال بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی نفت
  • ۷ قرارداد تولید بار اول از سوی مناطق نفت‌خیز جنوب امضا می‌شود
  • بازدید معاون رئیس‌جمهور از زخم کهنه صنعت لرستان
  • فرابورس برای پذیرش شرکت‌ها شرط گذاشت