Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-20@02:40:35 GMT

وداع باماه مبارک رمضان،همچون وداع بابهترین رفیق

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۶۹۷۴۶

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه محلات درروزپایانی ماه مبارک رمضان درجمع پاسداران ناحیه محلات به شرح دعای امام سجاد علیه السلام در صحیفه سجادیه با موضوع وداع با ماه مبارک رمضان پرداخت وگفت:امام سجاد علیه السلام ماه مبارک رمضان را عيد اولياء الله مي‌داند. در صحيفهٴ‌سجّاديه دعايي دربارهٴ مقام دعا و وداع ماه مبارک رمضان وجود دارد که در مقدمهٴ اين دعا حضرت کليّات نعمتهاي الهي را مي‌شمارد و اينکه بخششهاي خداي سبحان ابتدايي است، نه از روي استحقاق.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از آن مقدمه مي‌فرمايد يکي از بهترين بخششهاي خداوند سبحان، ماه مبارک رمضان و روزهٴ اين ماه است .

همچنین گفت:اين که در آخر ماه مبارک رمضان عيد فطر مي‌گيرند، چون جايزه‌هاي يک ماه را به ما مي‌دهند که در حقيقت محصول ماه مبارک رمضان است. ضيافة الله، لقاء الله را به دنبال دارد.

همچنین افزود:بزرگان فقه ما نظير مرحوم صاحب جواهر الکلام (ره) فرموده‌اند: در فضيلت روزه گرفتن همين بس که انسان ازنظر ترک بسياري از کارها، شبيه فرشته مي‌شود. به همان اندازه که انسان از فکر شکم رها شود به فرشته شدن نزديک مي‌گردد .

وی درادامه گفت:ما نه تنهادر بُعدِ سلبي از دست شيطان نجات پيدا کرديم و کار بد نکرديم، بلکه در بُعد اثباتي هم پيروز شديم و راههاي خير را به خوبي و آساني طي طرديم. اگر در غير ماه مبارک رمضان، کار خير را به سختي انجام مي‌داديم، در اين ماه به آساني انجام داديم. تو باعث شدي که ما راه احسان را با سهولت طيّ کرديم.

وی درپایان باآرزوی قبولی طاعات وعبادات جمیع مسلمین گفت:پروردگارا هجران ماه مبارک را که مصيبت ماست براي ما در روز عيد فطر بابرکت جبران فرما.
هر پاداشي که به افراد شايسته و واجب شرايط اين ماه مرحمت مي‌کني به ما نيز لطف فرما؛ زيرا فضل تو تمام شدني نيست؛ بلکه همواره جوشان است.
ثواب همهٴ کساني که تا قيامت در اين ماه روزه مي‌گيرند يا عبادت مي‌کنند، براي ما نيز مقدّر فرما.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۶۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وداع تلخ مدافع عنوان قهرمانی با لیگ قهرمانان؛ ضربات پنالتی بلای جان سیتیزن‌ها شد

 تیم فوتبال منچسترسیتی از ساعت ۲۲:۳۰ در چارچوب دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه اتحاد به مصاف تیم فوتبال رئال مادرید خواهد رفت.

منچسترسیتی که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی خود است در این بازی تلاش می‌کند تا از امتیاز خانگی خود استفاده کرده و با توجه به تساوی ۳ بر ۳ دیدار رفت به مرحله نیمه نهایی صعود کند. در آنسو نیز رئال مادرید که عنوان پرافتخارترین تیم اروپا را یدک می‌کشد تلاش می کند تا به پانزدهمین قهرمانی خود در این رقابت ها برسد.

در شرایطی که انتظار می‌رفت بازی با حملات تیم میزبان یعنی منچسترسیتی همراه شود اما رودریگو در دقیقه ١٢ خیلی زود موفق شد گل نخست بازی را به ثمر برساند تا رئالی‌ها از حریف خود پیش بیافتند. در نهایت نیمه نخست نیز با همین یک گل به پایان رسید و دو تیم راهی رختکن شدند.

با شروع نیمه دوم، شاگردان پپ گواردیولا برای جبران گل خورده حملات گسترده ای را روی دروازه کهکشانی‌ها ترتیب دادند. در نهایت در دقیقه ٧۶ بازی کوین دی‌بروینه موفق شد با ضربه تماشایی قفل دروازه رئال را بکشند و گل مساوی را به ثمر برساند.

در ادامه سیتیزن ‌ها باز هم برای به ثمر رساندن گل برتری حملات زیادی را روی دروازه رئال مادرید ترتیب دادند که هیچ یک ره به جایی نبرد تا این بازی در ٩٠ دقیقه یک بر یک به پایان برسد تا بازی به اوقات تلف شده کشیده شود.

تلاش‌های دو تیم در اوقات تلف شده حاصلی نداشت تا ضربات مرگبار پنالتی سرنوشتر چهارمین تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را مشخص کند.

خولیان آلوارز در شرایطی پنالتی نخست سیتیزن‌ها را تبدیل به گل کرد که لوکا مودریچ نخستین پنالتی کهکشانی‌ها را از دست داد. برناردو سیلوا پنالتی دوم میزبان را به بدترین شکل ممکن از دست داد تا بیلینگهام با گل کردن پنالتی خود همه چیز را به تساوی بکشاند.
لونین با واکنش تماشایی پنالتی کواچیچ را مهار کرد تا وازکز با گل کردن پنالتی خود شاگردان کارلتو را پیش بیاندازد. پنالتی چهارمین منچسترسیتی را فودن تبدیل به گل کرد اما ناچو پنالتی چهارم رئال را گل کرد تا همچنان برتری با کهکشانی‌ها باشد.
در عین ناباوری آندرسون مورایس پنالتی پنجم را تبدیل به گل کرد اما رودیگر پنالتی پنجم رئالی‌ها را گل کرد تا کهکشانی‌ها با پیروزی ۴ بر ٣ در ضربات پنالتی راهی نیمه نهایی شود و حریف بایرن مونیخ در این مرحله شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پرویز داوودی معاون اول دولت نهم دار فانی را وداع گفت
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • وداع تلخ مدافع عنوان قهرمانی با لیگ قهرمانان؛ ضربات پنالتی بلای جان سیتیزن‌ها شد
  • پلمپ ۲ واحد متخلف در طبس
  • مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از مجری برنامه «سحرخیزان» تجلیل کرد
  • تغییر ناگهانی آمار پربیننده ترین برنامه ماه رمضان تلویزیون / محفل چگونه صدرنشین شد؟
  • اردن؛ رفیق دشمن
  • انجام قریب به ۱۲ هزار مورد بازرسی در اجرای طرح ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در آذربایجان غربی
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • ۳ تخلف مهم اصناف هرمزگان در طرح نظارتی رمضان و نوروز