Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، احسان منصورکیایی صبح پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران به آمادگی کامل اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان برای ارائه خدمات به مسافران در سفرهای تابستانی اشاره کرد و افزود:  با توجه به نزدیک شدن  تعطیلات تابستان و آغازسفرها، این اداره کل با برنامه ریزی و تمهیدات مناسب آمادگی کامل حمل ونقل جاده ای را در خدمت رسانی به مسافران و زائران حرم مطهر امام هشتم(ع) دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به آمادگی ۲۸ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی برای ارائه خدمات به مسافران تصریح کرد: در دنیای امروزی با توجه به توسعه حمل‌ونقل جاده‌ای و افزایش ساخت وسایل نقلیه و توسعه راه‌ها، مقوله ارائه خدمات در طول راه‌ها به مسافران و رانندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تغییرات اساسی را درنحوه  و نوع خدمت رسانی طلب می کند.

سرپرست اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان سمنان با بیان اهمیت ساختار مجتمع های خدماتی رفاهی در جاده ها عنوان کرد: مجتمع های خدماتی رفاهی یکی از عناصر مهم جاده ای است که می تواند نقش بسزایی در بهبود رفتار رانندگان و رفع خستگی و در نهایت ارتقای ایمنی جاده ای داشته باشد.

منصورکیایی همچنین با توجه به لزوم توجه ویژه به نحوه خدمات رسانی در مجتمع ها افزود: استان سمنان با قرار گرفتن در مسیر کریدور شرق به غرب افتخار میزبانی به زائران حرم مطهر رضوی را دارد لذا با توجه به کویری و یکنواخت بودن مسیر استفاده مسافران از مجتمع های خدماتی رفاهی می تواند نقش بسزایی در پیشگیری از تصادفات جاده ای و جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی رانندگان ایفا کند بدین منظور ارتقای سطح خدمات در مجتمع های خدماتی رفاهی موجود در مسیر یکی از مهمترین راهکارها محسوب می شود.

وی گفت: درراستای ارتقاء و بهبود کیفیت خدمات رسانی در سطح شبکه راه‌های استان، عملکرد مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بین راهی طی تابستان ۹۷ توسط کارشناسان فنی و سرمایه گذاری اداره کل براساس شاخص‌های مورد نظر ارزیابی می شود و این اداره کل در ایام سفرهای تابستان با برنامه ریزی و تمهیدات مناسب بر فعالیت حمل و نقل مسافر جاده ای نظارت مضاعفی خواهد داشت.

سرپرست اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان سمنان برگزاری جلسات کارگروه ارتقاء سطح خدمات مسافری با انجمن‌های صنفی و شرکت‌های حمل و نقل مسافر، نظارت بر فعالیت رانندگان و شرکت های حمل و نقل بخش مسافر به صورت محسوس و نامحسوس توسط اکیپ های سیار اداره کل با همکاری پلیس راه استان، سرویس دهی مناسب به مسافران با حداکثر ظرفیت، پیش بینی سرویس‌های کمکی برای زمان‌های اوج سفر و نظارت دقیق نمایندگی های مستقر در پایانه های مسافربری شهرستان ها در ارائه خدمات مفید به مسافران را از اقدامات این اداره کل برای ارائه خدمات مطلوب به هموطنان برشمرد.  

منصورکیایی همچنین با اشاره به این موضوع که برنامه های نظارتی این اداره کل بر فعالیت رانندگان و شرکت های حمل و نقل مسافر در تمامی طول سال اجرا می شود، افزود: با عنایت به اهمیت فصل تابستان  آموزش مدیران فنی شرکت ها و مکاتبه با شرکت‌های حمل و نقل درباره توقف به موقع برای ادای فریضه نماز در حین سفر، نظارت بیشتر شرکت ها برای ارائه بسته های پذیرایی در داخل اتوبوس و استفاده از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی از دیگر اقداماتی است که انجام می گیرد.  

وی افزود: در راستای صیانت از حقوق شهروندی و تکریم مسافران سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۳، آماده دریافت هرگونه شکایات، انتقادات و پیشنهادات مسافران از نحوه ارائه خدمات بخش مسافری جاده ای است.

سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان همچنین با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید سعید فطر از آغاز موج جدیدی از سفرها در کشور خبر داد و تصریح کرد: با توجه به بالابودن آمار تلفات و تصادفات جاده ای، خواستار برنامه ریزی و مدیریت جریان ترافیک و تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای افزایش ایمنی تردد شد.

منصور کیایی گفت: مدیریت سفرهای جاده ای از طرف خانواده ها و متولیان به خصوص در ایام پرتردد که بر حجم مسافرت ها افزوده می شوددر کاهش میزان تلفات نقش قابل توجهی دارد لذا در این میان استفاده از سامانه های حمل‌ونقل هوشمند سبب بهبود عملکرد سیستم حمل‌ونقل، افزایش ایمنی سفر، روان‌سازی جریان ترافیک و...  می شود.

وی اظهار داشت: ۵۹ سامانه ثبت تخلف سرعت در محورهای بزرگراهی استان سمنان به  بهره برداری رسیده که با نصب این سامانه ها انتظار می رود، میزان قابل توجهی از سوانح رانندگی و تخلف سرعت مجاز در استان کاهش یابد.

سرپرست اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان سمنان ضمن اشاره به  انجام تدابیر لازم به منظور فراهم کردن سفری مطلوب و ایمن برای هموطنان تصریح کرد: ۵۴ دستگاه تردد شمار برخط در تمام محورهای مهم و کلیدی استان اطلاعات لحظه ای تردد وسایل نقلیه به تفکیک  سبک و سنگین را در استان ثبت می کنند.  

منصورکیایی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد تلفات جاده ای استان ناشی از خستگی و خواب آلودگی است، افزود: برنامه ریزی و مدیریت سفر، استفاده بهینه مسافران از جاذبه های دیدنی و تاریخی شهرهای طی مسیر سفر، بهره مندی از امکانات مجتمع های خدماتی رفاهی در طول راه‌های استان، رعایت نکات ایمنی، استراحت و توقف ۱۵ دقیقه ای بعد از هر دو ساعت رانندگی در طول سفر از جمله راهکارهای سودمند در  کاهش تصادفات به شمار می آید.

وی در ادامه با اشاره به معرفی سامانه ۱۴۱ که یکی از کاملترین و مجهزترین خدمات برای مدیریت سفر، افزود: سامانه جامع ۱۴۱ با ارسال اطلاعات برخط از وضعیت راه‌ها در خدمت مردم بوده و مخاطبان وکاربران سامانه جامع ۱۴۱ از سراسر کشور با تماس تلفنی با این شماره می توانند آخرین وضعیت ترافیکی و جوی در سطح جاده ها، محدودیت‌های تردد درمحورها، مسافت‌های بهینه بین شهری و بهترین ومناسب ترین مسیر را انتخاب کنند.

سرپرست اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان سمنان همچنین افزود: مسافران می توانند با مراجعه به وب سایت ۱۴۱ به آدرس www.۱۴۱.ir از امکاناتی نظیر نمایش عکس‌های  متوالی از تصاویر دوربین های نظارتی مربوط به حداکثر پنج دقیقه قبل، نمایش آخرین وضعیت تردد برگرفته از دستگاه‌های ترددشماری برخط بر روی نقشه شماتیک، ارائه مسیر ومسافت بهینه با امکان انتخاب مسیر پیشنهادی دوم، انتخاب مسیر از شهرهای بین راهی و مشاهده امکانات بین راهی از قبیل پمپ بنزین ها، مجتمع های خدماتی و رفاهی و ... بهره مند شوند.

کد خبر 4320873

منبع: مهر

کلیدواژه: حمل و نقل و پایانه های استان سمنان سفرهای تابستانی راهپیمایی روز قدس بوشهر ماه مبارك رمضان سالروز ارتحال امام خمینی گرگان شهرکرد شیراز روز جهانی قدس مشهد یاسوج خرم آباد شب قدر امام خمینی ره سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۰۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ثبت نام جدید در نهضت ملی مسکن استان سمنان وجود دارد

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن بیان کرد: در شهرهایی که کماکان مشکل زمین وجود ندارد و زمین برای نهضت ملی مسکن تأمین شده، ثبت نام نیز ادامه دارد و مردمی که شرایط دریافت زمین در این طرح را دارند کماکان می‌توانند ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن به جز در شهر سمنان و شاهرود، باز بوده و مردم می‌توانند برای دریافت زمین ثبت نام کنند، افزود: در دو شهر بزرگ استان هم سامانه به دلیل تأمین زمین برای افرادی که قبلاً ثبت نام کرده‌اند مسدود است وگرنه در صورت تأمین زمین باز خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: برای تمام کسانی که ثبت نام کرده و پول واریز کرده‌اند در تمام استان زمین پیش بینی شده و اغلب به جز سمنان، این زمین‌ها واگذار شده است و مشکلی در این باره نداریم.

حمیدی با بیان اینکه واگذاری‌های زمین در قالب نهضت ملی مسکن به جز سایت پیام نور سمنان و یک هزار واحدی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در شاهرود، مابقی به صورت خودساز هستند، تاکید کرد: دولت زمین را به مردم می‌دهد تا خودشان هر طور می‌خواهند بسازند و در این مسیر از تسهیلات هم بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه موضوع مهم برای دولت آماده سازی زمین‌ها و قطعات و سایت‌ها برای واگذاری به مردم است چرا که مردم باید بلافاصله بعد از دریافت زمین‌ها را بسازند، افزود: در نشست‌های مختلف پیرامون وظایف دستگاه‌های مختلف استان سمنان پیرامون آماده سازی زمین‌ها، تاکید شده است.

معاون استاندار سمنان گفت: شهرداری‌ها وظیفه آماده سازی زمین‌ها و تسطیح آنها برای واگذاری به مردم در قالب نهضت ملی مسکن را در تمام استان سمنان بر عهده دارند که خوشبختانه همکاری خوبی را نیز تاکنون شاهد بوده‌ایم.

کد خبر 6094827

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های همدان تا فردا صبح/ مسافران نگران مسدود شدن جاده‌ها نباشند
  • افتتاح آسفالت جاده بین راهی مزارع از گلزار شهدای گمنام شهرآباد
  • خانۀ ایثار در لرستان افتتاح می‌شود
  • مسجد مقدس جمکران آماده میزبانی از پیکر پاک دو شهید گمنام
  • هشدار جدی به مسافران؛ احتمال ریزش کوه و سقوط سنگ در ۲ مسیر
  • افتتاح مجتمع فرهنگی و رفاهی معلم در ملکان
  • امکان ثبت نام جدید در نهضت ملی مسکن استان سمنان وجود دارد
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • آماده باش هلال احمر/ پرهیز از طبیعت گردی در کوهستان های البرز
  • تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه راهی آغاجاری