Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی جهان نيوز، ابراهیم رضایی: ۹ سال پیش در چنین روزهایی مهندس میرحسین موسوی و بخشی از هوادارانش به بهانه اعتراض به نتایج انتخابات، خیابان‌های تهران را تبدیل به صحنه آشوب و اغتشاش کردند.
  نگاهی به مجموع بحث‌ها و مواضع در سال فتنه نشان می‌دهد که علت اصلی عصبانیت مهندس موسوی نه انتخابات بلکه نتیجه انتخابات بوده به عبارتی ایشان از انتخاب مردم عصبانی بودند وگرنه بعد از این همه سال هیچ سندی در اثبات تقلب ارائه نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



باید از فتنه درس بگیریم و بگیرند. چهار سال بعد از 88 همین جماعت بر راس قوه مجریه تکیه زدند، این بار بدون آتش و خشم.

تصور کنید که به جای حسن روحانی، مهندس موسوی رئیس‌جمهور شده بود. آن وقت چه اتفاقی می‌افتاد؟ تقریباً هیچ! چیزی شبیه همین وضعیت فعلی.

اگر موسوی رئیس‌جمهور شده بود، به احتمال زیاد همین آقای زنگنه وزیر نفت بود، حجتی وزیر کشاورزی، ربیعی وزیر کار، آخوندی وزیر راه، ظریف وزیر خارجه و... بود. به احتمال زیاد امثال جهانگیری، حسین فریدون، ترکان، طیب نیا، نعمت‌زاده، نیلی، ابتکار، کلانتری و... جزء مدیران ارشد دولتش بودند. حالا نهایتاً ابوالفضل فاتح جای حسام الدین‌آشنا نشسته بود و به جای ایرنا، ایسنا سوگلی دولت بود و باید در سفرهای رئیس‌جمهور برای یک خانم روشنفکر! هم بلیط رزرو می‌کردند!

گذشته از این در انتخابات پارسال خبرش به همه رسید که سران اغتشاش 88 همگی به حسن روحانی رای داده‌اند. یعنی روحانی کاندیدای مطلوب حضرات بوده است.

وقتی مدیران ارشد دولت همان‌ها باشند، طبیعتاً سیاست‌ها هم همان خواهد بود نتیجه اینکه اگر مهندس موسوی رئیس‌جمهور شده بود، (با عنایت به خداحافظی ایشان با اقتصاد کمونیستی دهه 60) چیزی بهتر از وضع فعلی را شاهد نبودیم.

منظورم از این نوشته این است که در نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی، راه مبارزه و پیروزی از صندوق رای می‌گذرد. خیلی از مصائب به رای خودمان برمی‌گردد. خودمان افرادی را انتخاب می‌کنیم که نتیجه‌اش وضع خوب یا بد فعلی می‌شود. اگر شهرداری تهران هنوز بعد از چند ماه نتوانسته از پس تعمیر یک پل (کریم‌خان) برآید، دقیقاً به صندوق رای برمی‌گردد، اگر همه همت فلان نمایندگان در عکس سلفی با آن زن فرنگی یا سفر به روسیه برای تماشای جام جهانی یا چانه‌زنی برای دریافت حقوق و پاداش خلاصه می‌شود از خودمان است!

قصدم شکایت نیست، اما در نظام مردم‌سالار، خودمان سرنوشت خودمان را رقم می‌زنیم لذا اغتشاشاتی همانند پارسال یا 88 تنها کار را خراب‌تر می‌کند چه که هم اغتشاش 96 و هم 88 هر دو آمریکایی‌ها را برای فشار و تحریم علیه ایران حریص‌تر کرد

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تلویزیون چین هم اکنون گزارش داد که «شی جین پینگ» رئیس جمهور این کشور به منظور انجام یک سفر رسمی وارد فرانسه شده است.

به گزارش رسانه های اروپایی، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه انتظار دارد با همتای چینی خود درباره مناقشه اوکراین گفتگو کند.

رئیس جمهور چین گفت که در این سفر با ماکرون روابط دو کشور و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی را بررسی خواهد کرد.

کد خبر 6097538

دیگر خبرها

  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • بارزانی با رئیس جمهور دیدار کرد
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، شرط تحقق شهر هوشمند
  • دفتر حسن روحانی: موارد ردصلاحیت روحانی منتشر خواهد شد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • عنایتی: اتفاقی که در بازی پرسپولیس و سپاهان افتاد با برنامه بود/ حضور بانوان فرهنگ ورزشگاه‌ها را عوض کرده است+فیلم
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا