Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@13:46:17 GMT

کسری حساب جاری ترکیه به ۵.۴۳ میلیارد دلار رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۷۰۸۵۵

بانک مرکزی ترکیه کسری حساب جاری این کشور را در ماه آوریل ۵.۴۳ میلیارد دلار اعلام کرد که حاکی از رشد ۱.۷ میلیارد دلاری دارد.

به گزارش ایبِنا به نقل از روزنامه هاریت دیلی ترکیه، بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد کسری حساب جاری این کشور در ماه آوریل سال جاری میلادی به ۵.۴۳ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیارد دلار افزایش نشان می دهد.

بر اساس گزارش بانک مرکزی ترکیه با توجه به تراز پرداخت ها، کسری حساب جاری این کشور در ۱۲ ماه منتهی به آوریل به تقریبا ۵۷.۱ میلیارد دلار رسید. همچین کسری حساب جاری این کشور در ۴ ماه نخست سال جاری میلادی هم ۲۱.۸ میلیارد دلار بود که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۶ میلادی ۹.۷ میلیارد دلار افزایش نشان می دهد.

افزایش کسری حساب جاری ترکیه در ماه آوریل عمدتا به افزایش کسری ۱.۸۲ میلیارد دلاری کالا و خروج سرمایه ۵.۴۹ میلیارد دلاری و نیز افزایش ۲۷۹ میلیون دلاری در کسری درآمد اولیه که به رقم ۱.۴۹ میلیارد دلار رسید، نسبت داده می شود.

البته در ماه آوریل بخش گردشگری ۱.۱۲ میلیارد دلار سرمایه به ترکیه وارد کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۶۶ میلیون دلار افزایش نشان می دهد. بر اساس اطلاعات بانک مرکزی ترکیه، درآمد سرمایه گذاری باتوجه به درآمد اولیه در ماه آوریل حاکی از خروج سرمایه ۱.۴۲ میلیارد دلاری دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶۹ میلیون دلار افزایش نشان می دهد.

بر پایه این گزارش، کسری حساب جاری سالانه ترکیه در سال ۲۰۱۷ میلادی در حدود ۴۷.۳ میلیارد دلار ثبت شده که این رقم برای سال ۲۰۱۶ میلادی ۳۳.۱ میلیارد دلار است.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۰۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان میزان تجارت پایان یافته ترکیه با رژیم صهیونیستی را ۹.۵ میلیارد دلار اعلام کرد

اردوغان درباره قطع روابط تجاری کشورش با رژیم صهیونیستی گفت: آنکارا به پایان دادن به تجارت ۹.۵ میلیارد دلاری خود با اسرائیل متوسل شد، زیرا دولت یهود در حال حاضر از حمایت کل غرب، به ویژه ایالات متحده، برخوردار است تا به اقدامات نظامی خود علیه فلسطینیان در غزه ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، وزارت بازرگانی ترکیه روز پنجشنبه تایید کرد که این کشور تجارت با رژیم صهیونیستی را به طور کامل به حالت تعلیق درآورده است و این تصمیم تا زمانی که از ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه اطمینان حاصل نشود، لازم الاجرا خواهد بود.

اوایل روز جمعه، عمر بولات، وزیر بازرگانی ترکیه گفت که اقدامات محدودکننده تنها پس از آتش بس در غزه لغو خواهد شد.

رجب طیب اردوعان، رئیس جمهوری ترکیه درباره این تصمیم گفت: ما می‌خواستیم بدون عجله روند را ارزیابی کنیم و این گام را برداشتیم... کل غرب برای اسرائیل کار می‌کند. آنها برای اسرائیل کار می‌کنند، به ویژه ایالات متحده. همانطور که آنها سرمایه‌های خود را بسیج کردند، مردم فقیر و بدبخت فلسطین محکوم به این شدند که در برابر بمب‌های اسرائیلی بمیرند. ما نتوانستیم در مقابل این امر کاری نکنیم، بنابراین گام‌هایی برداشتیم و این در را بستیم.

بر اساس آمار تجارت خارجی ترکیه که توسط اسپوتنیک تحلیل شده است، این کشور در سال ۲۰۲۳ به ارزش ۵.۴ میلیارد دلار کالا به اسرائیل صادر و ۱.۶ میلیارد دلار کالاهای اسرائیلی وارد کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت
  • اردوغان میزان تجارت پایان یافته ترکیه با رژیم صهیونیستی را ۹.۵ میلیارد دلار اعلام کرد
  • تورم در ترکیه به ۷۰ درصد رسید
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • رشد ۴۸درصدی تجارت در اولین ماه سال/ صادرات۴میلیاردی دلار نفت
  • رشد ۴۸درصدی تجارت در اولین ماه سال/صادرات۴میلیاردی دلار نفت
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در اولین ماه از سال ۱۴۰۳
  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه