Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@22:12:49 GMT

دايي يک روستاي زلزله زده را مي سازد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۷۱۰۳۳

دايي يک روستاي زلزله زده را مي سازد

خبرگزاري آريا - کرمانشاه - ايرنا - استاندار کرمانشاه اعلام کرد که علي دايي از محل کمک هاي مردمي که براي زلزله زدگان جمع آوري کرده است، يک روستا را به صورت کامل احداث خواهد کرد.

هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، اظهار داشت: اين روستا شامل 70 تا 80 واحد مسکوني خواهد بود که تمام اقدام هاي عمراني آن از محل کمک هاي جمع آوري شده توسط علي دايي تامين مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: اين فوتباليست مشهور کشورمان اکنون در مناطق زلزله زده حضور دارد تا روستاي مورد نظر خود براي ساخت را انتخاب و روند احداث آن را آغاز کند.
استاندار کرمانشاه افزود: علاوه بر علي دايي، خانم نرگس کلباسي نيز کمک هاي مردمي را براي کمک به زلزله زدگان جمع آوري و از چندي پيش کار خود را در مناطق زلزله زده آغاز کرده است.
بازوند اضافه کرد: کلباسي منازل نيازمندان را پس از مرحله سفت کاري که با تسهيلات دولتي انجام مي شود، تکميل خواهد کرد.
وي به کمک هاي جمع آوري شده توسط صادق زيبا کلام نيز اشاره کرد و گفت: زيباکلام طرحي را ارائه کرده است که براساس آن قصد دارد کمک هاي جمع آوري شده را صرف سيستم هاي آب و فاضلاب و تامين برق از طريق انرژي خورشيدي کند.
استاندار کرمانشاه چندي پيش در نشستي خبري اعلام کرد که زيبا کلام سه ميليارد و 200 ميليون تومان، علي دايي هشت ميليارد و 500 ميليون تومان و نرگس کلباسي پنج ميليارد و 200 ميليون تومان کمک هاي مردمي را جمع آوري کرده اند.
بازوند اظهار داشت: پس از وقوع زلزله مردم ‌63 ميليارد تومان به هلال احمر، 2 ميليارد به بنياد مسکن انقلاب اسلامي و 2 ميليارد تومان به کميته امداد کمک‌ کردند که همه آنها صرف زلزله زدگان شده است.
وي در بخش ديگري از گفت و گوي خود با ايرنا، در رابطه با کمک هاي بين المللي جمع آوري شده براي زلزله زدگان نيز گفت: کمک هايي که ديگر کشورها براي کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه ارسال کرده اند، به منظور امداد رساني وارد حساب هلال احمر شده است.
سفراي سوئد و نروژ در تهران روز دوشنبه هفته جاري در سفري به کرمانشاه اعلام کردند که هر يک از اين کشورها به ترتيب 200 هزار يورو و 500 هزار دلار براي کمک به زلزله زدگان کرمانشاه ارسال کرده اند.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان در 11 کيلومتري بخش ازگله و 32 کيلومتري شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
اين زلزله به 10 شهرستان و يک هزار و 930 روستاي استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزيابي بنياد مسکن انقلاب اسلامي حدود 100 هزار واحد مسکوني شهري و روستايي آسيب کلي و جزئي ديده اند.
7445/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۱۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی استان کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ شنبه هشتم هشتم اردیبهشت _ در نشست مدیریت بحران که با حضور محمد حسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: مدیریت و کنترل به‌موقع، بحران را به حداقل می‌رساند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه به‌دلیل شرایط خاصی که دارد در معرض بحران‌های مختلفی همچون سیل، زلزله و… قرار دارد.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به خطر آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان با توجه به پوشش گیاهی منطقه داشت و بحث تجهیزات امداد و نجات داشت و گفت: پدیده ریزگردها از دیگر مشکلات استان است که با توجه به عوامل مؤثر اثرگذار شدت و ضعف دارد.

وی با اشاره به مشکلات به‌جا مانده از ادوار گذشته برای استان، تصریح کرد: با اعلام بی‌موقع جشن پایان بازسازی زلزله از ردیف بودجه زلزله‌زده کشور خارج شدیم در حالی که هنوز ده‌ها ساختمان دولتی از فرمانداری گرفته تا ادارات حتی مساجد این مناطق، بازسازی نشده است.

صحرایی اشاره هم به افتتاح زودهنگام راه‌آهن کرمانشاه داشت و افزود: راه‌آهن کرمانشاه برای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم نزدیک به یک‌هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد.

وی با ادامه نیازهای استان کرمانشاه به بحث امسال تسهیلات مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و گفت: در صورت تخصیص تکمیل ساختمان‌های مناطق زلزله‌زده با توجه به پیشرفت فیزیکی آن‌ها اولویت‌بندی می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: برای ایمن‌سازی کرمانشاه و اتمام واقعی بازسازی زلزله به ۴ همت اعتبار نیاز است که حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان آن صرف مناطق زلزله‌زده و ۱.۳ هزار تومان آن برای مابقی استان هزینه شود.

کد خبر 748515

دیگر خبرها

  • جمع آوری انشعاب غیرمجاز در روستای گوگ تپه ارومیه
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند