Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد العکیلی» از رهبران ائتلاف «دولة القانون» به ریاست «نوری المالکی»، اعلام کرد که این ائتلاف در داخل ائتلاف همپیمانی ملی است و از ارکان این ائتلاف بوده و برادرانش در ائتلاف «سائرون» کسانی بودند که از این ائتلاف خارج شده بودند.

وی در گفت‌وگو با «شفق نیوز»، از تلاش‌ها برای متقاعد کردن «سائرون» به بازگشت به ائتلاف ملی با ساختاری جدید، خبر داد و گفت که به نظر می‌رسد این تلاش‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العکیلی در ادامه به بازگشت به ائتلاف‌های سابق اما این‌بار با ساختاری جدید اشاره کرد و گفت که اغلب فراکسیون‌های سیاسی به نتایج نهایی درباره نحوه ائتلاف با یکدیگر دست یافته‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که با برخی نمی‌توانند همپیمان شوند و دستیابی به توافق نهایی با برخی با موانعی همراه است. واقعیت موجود موجب شد که کلیه فراکسیون‌های پیروز در انتخابات به سوی اصولی که روند سیاسی عراق بر اساس آن، بنا شده، گام بردارند و این اصول تشکیل ائتلاف‌های کُردی، سنی و شیعی، پیش از آغاز هرگونه‌ مذاکره‌ای است اما این بار با واقع‌بینی و مصلحت‌بینی بیشتری این اقدام، صورت می‌گیرد.

این در حالی است که سه‌شنبه شب، نیز ائتلاف‌ «الفتح» به ریاست «هادی العامری» و ائتلاف سائرون به رهبری «مقتدی صدر» همپیمانی و عضویت در فراکسیون اکثریت پارلمان را اعلام کردند.

از سوی دیگر، پایگاه خبری روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» چاپ لندن نیز به نقل از منابع آگاه عراقی، از پیوستن ائتلاف مالکی و ائتلاف «النصر» به ریاست «حیدر العبادی» به فراکسیون اکثریت پارلمانی با حضور ائتلاف‌های سائرون و الفتح خبر داد.

انتهای پیام/غ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| لکوموتیو، واردات یا تولید داخل

تین نیوز

مشکل کمبود لکوموتیو هر از گاهی در قالب کاهش سرعت قطار باری یا توقف قطارهای مسافری به دلیل خرابی لکوموتیو خود را نمایان می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، به گفته مدیرعامل راه آهن از هزار لکوموتیوباری و مسافری موجود در کشور، ۲۰۰ لکوموتیو هم اکنون غیر فعال است.

حجم ویدیو: 13.68M | مدت زمان ویدیو: 00:02:05 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • ادعای‌های متعارض اصلاح‌طلبان در خصوص انتخاب هیئت رئیسه مجلس/ از نگاه چپ‌ها قالیباف با پایداری ائتلاف می‌کند یا با اعتدالی‌ها؟
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی وزیر کار
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • ۲۰۰۰ تاکسی برقی بزودی به ناوگان حمل و نقل تهران می‌پیوندد
  • فیلم| لکوموتیو، واردات یا تولید داخل
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند