Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-28@17:14:05 GMT

پاسخ ایران به توئیت نفتی ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۷۱۴۵۰

پاسخ ایران به توئیت نفتی ترامپ

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از رویترز، پس از آنکه رئیس جمهوری آمریکا اوپک را به دست داشتن در افزایش قیمت نفت متهم کرد، ایران بلافاصله به این موضع ترامپ پاسخ داد وتلویحا رئیس جمهوری آمریکا را عامل نوسان قیمت نفت دانست.

این جنگ لفظی، امروز و زمانی آغاز شد که ترامپ در توئیتی با انتقاد از اوپک گفت، قیمت نفت خیلی بالاست و مقصر این وضعیت اوپک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قیمت جهانی نفت در طی سال گذشته و پس از آنکه اوپک و متحدانش از جمله روسیه شروع به محدود کردن تولید نفت خود کردند، حدود 60 درصد افزایش یافته است. اوپک قرار است در نشست هفته آینده خود در وین، موضوع افزایش تولید نفت را مورد بررسی قرار دهد.

حسین کاظم پور اردبیلی، نماینده ایران نزد اوپک بلافاصله به توئیت امروز ترامپ واکنش نشان داده و گفته: «شما نمی توانید تحریم هایی را علیه 2 عضو موسس اوپک وضع کنید و همچنان اوپک را بابت نوسانات قیمت نفت مورد سرزنش قرار دهید.»

قیمت نفت در ماه می تا رقم 80 دلار و 50 سنت بالا رفت، اما پس از آن قیمت ها رو به کاهش گذاشته و نفت برنت امروز در نزدیکی 76 دلار در هر بشکه معامله شده است.

301

آمریکا ترامپ نفت توئیت ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: آمریکا ترامپ نفت توئیت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۱۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: حمله حماس وحشتناک بود، اما اسرائیل باید به جنگ غزه پایان دهد

توحش بی حد و حصر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه که بیش از ۳۲ هزار کشته برجای گذاشته باعث رویگردانی بین المللی از تل آویو شده است. به همین دلیل حتی نزدیک‌ترین متحدان اسرائیل نیز در حال انتقاد از این رژیم برای پایان بخشیدن به این جنگ هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد فعلی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) خواستار پایان جنگ غزه از سوی اسرائیل شد. 

وی در مصاحبه با نشریه صهیونیستی "اسرائیل هیوم" گفت: من نیز به شخصه همانند اسرائیل به حمله هفتم اکتبر پاسخ می‌دادم. با این وجود، اسرائیل در حال از دست دادن حمایت بین المللی از خود در این جنگ است و باید به این نبرد پایان بخشد. 

ترامپ که برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به حمایت لابی‌های صهیونیستی در آمریکا نیاز دارد، خاطر نشان کرد: دیدن صحنه کشته شده‌های حمله حماس در جنوب اسرائیل یکی از غم انگیزترین صحنه‌هایی بود که من تا به حال در زندگی دیده بودم. اسرائیل باید این جنگ را تمام کند. 

خبرنگار این نشریه صهیونیستی از ترامپ پرسید که اگر یکی از اعضای خانواده تو جزء قربانیان حادثه حمله حماس بود چه واکنشی نشان می‌دادی؟ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در پاسخ گفت: در این صورت من خیلی شبیه اسرائیل واکنش نشان می‌دادم. در این شرایط تو نیز باید دیوانه باشی و تنها یک احمق می‌تواند این گونه عمل نکند. آن حمله بسیار وحشتناک بود. 

وی در ادامه با همدردی با رژیم صهیونیستی، افزود: این مسئله من را رنج می‌دهد که مردم را می‌بینم که درباره حمله هفتم اکتبر دیگر سخن نمی‌گویند و اکنون درباره میزان خشونت اسرائیل صحبت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • آخرین تحولات قیمت نفت
  • افزایش ۵۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران از ابتدای ۲۰۲۴
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • ترامپ: حمله حماس وحشتناک بود، اما اسرائیل باید به جنگ غزه پایان دهد