Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@03:17:50 GMT

زمینه اقتصادی شدن صنعت چای فراهم شود

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۷۱۵۴۸

زمینه اقتصادی شدن صنعت چای فراهم شود

به گزارش خبرنگار ایرنا علی اصغر جمشیدنژاد روز چهارشنبه در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان چای کشور در لاهیجان افزود: وضعیت چای باید به گونه ای باشد که بتواند بخشی از هزینه های دولت در قالب مالیات را پرداخت کند زیرا فعالیت هر تشکیلات اقتصادی در جامعه زمانی ممکن است که بتواند مالیات پرداخت کند.
وی ادامه داد: درحالی که آنچه ما در روند چای در کشور می بینیم، معکوس است و نه تنها امکان پرداخت مالیات در این بخش وجود ندارد بلکه باید از یارانه دولت هم استفاده کند که نشان دهنده آن است نسبت به تغییر شرایط ، وضعیت کشاورزی چای تغییر نکرده و لازم است در مسایل فرآوری و بازار این محصول تغییر ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمشیدنژاد یادآور شد: باید نسبت به همه مفاهیم جدید پژوهشی ، تجارت ، بازاریابی ، صنعت ، برندسازی ، نحوه صادرات و نیز تولید و فرآوری در کشاورزی چای تجدید نظر کنیم و در محیط های علمی و پژوهشی به عنوان حلقه مفقوده به تولید ، صنعت و بازار وصل شود زیرا تا زمانی که نتوانیم این بهره برداری را انجام دهیم، توفیق نمی یابیم.
رئیس هیات مدیره سندیکای کارخانه های چای شمال نیز در این جلسه گفت: روزبهان با مدیریتی که که داشت، توانست سکان این صنعت را طوری پیش ببرد که کمترین تنش در بخش کشاورزی چایکاری بروز کند.
سعید رحمت سمیعی افزود: در گذشته تقابل زیادی بین مدیران واحدهای چایسازی با سازمان چای وجود داشت و فراخوان های زیاد می شد ولی در زمان مدیریت روزبهان ، تقابلی با سازمان چای پیش نیامد زیرا تصمیم گیری ها با مشارکت صاحبان صنایع و کشاورزان چایکار انجام می شد.
وی سندیکای واحدهای چایسازی کشور را به عنوان بازوان اجرایی سیاست های سازمان چای و وزارت جهاد کشاورزی دانست و خواستار همکاری بیشتر برای حل مشکلات کشاورزی و صنعت چای شد.
محمدولی روزبهان رئیس سابق سازمان چای نیز در جلسه تودیع خود اظهار داشت: چای از محصولاتی است که در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و برای اقتصاد کشور و استان گیلان حیاتی است و حدود 500 هزار بطور مستقیم و غیر مستقیم در این بخش ارتزاق می کنند.
وی تشکیلات قوی و حمایت کننده مانند سازمان چای برای بخش کشاورزی چای را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با تولید چای 600 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در کشور وجود دارد و این محصول با توجه به گستردگی و اهمیت آن نیاز به حمایت دولتی دارد.
وی ادامه داد: در سال های گذشته روندی نزولی در صنعت چای کشور را شاهد بودیم که این روند بسیار نگران کننده بود ولی در سال های 92 و 93 با تولید 14هزار تن چای خشک تولید این محصول به کمترین حد خود رسید درحالی که در دهه 70 ، حدود 70 هزار تن چای خشک در کشور تولید می شد.
وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید تلاش های زیادی برای تغییر این روند و حمایت از محصول چای و ارتقای قیمت تضمینی برگ سبز چای انجام داد و در این مدت صندوق حمایت از صنعت چای به عنوان بزرگترین شرکت سهامی خاص تشکیل شد و دولت وام های مختلف کم بهره و گاهی بدون بهره و پنج ساله برای انجام امور حمایتی نظیر بهزراعی ، بیمه چایکاران ، توسعه و نوسازی ، بهداشتی کردن و گازسوز کردن کارخانه های چایسازی پرداخت کرد.
به گفته روزبهان، مجموع این تسهیلات به بیش از 920 میلیارد ریال طی چهار سال اخیر رسید و با تشکیل صندوق حمایت از صنعت چای، حدود 600میلیارد ریال در این بخش سرمایه گذاری شد که بیش از 70کارخانه چایسازی و 45هزارخانوار چایکار عضو این صندوق هستند.
وی تامین تمامی اعتبار خرید برگ سبز چای را از اقدامات دولت در حمایت از صنعت چای عنوان و اضافه کرد: با اهتمام دکتر نوبخت علاوه بر بودجه مصوب سازمان، یک هزار و 280 میلیارد ریال اعتبار برای سازمان چای طی سال گذشته در نظر گرفته شد.
به گزارش ایرنا در پایان این مراسم حبیب جهانساز که قبل از این معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بود، با حکم وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس سازمان چای معرفی شد.
لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است و سازمان چای کشور و پژوهشکده چای نیز در این شهر قرار دارند.
6029/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 پایتخت چای سازمان جهاد کشاورزی استان صنعت مالیات روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند

ایسنا/خوزستان نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: معلمان طلایه‌داران عرصه جهاد تربیتی هستند و تکریم این قشر، زمینه تحول در همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد در دیدار با جمعی از معلمان خوزستان که امروز (۸ اردیبهشت‌ماه) به مناسبت هفته معلم در مسجد رضوان اهواز انجام شد، بر اهمیت تکریم معلمان به عنوان مهمترین نقش‌آفرینان عرصه تحول در جامعه تاکید و اظهار کرد: توجه به سه ضلع خانواده، معلم و دانش‌آموز، اساس فعالیت‌های تربیتی در راستای تحقق تعلیم و تربیت اسلامی است و بر این اساس، امروز آموزش و پرورش باید بر این مهم تاکید ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: وجود مدیران جهادی نعمت است. مدیران جهادی با ایفای نقش فعال در برنامه‌های تحولی، گام‌های ارزنده‌ای در عرصه‌های مختلف و به ویژه مجموعه تعلیم و تربیت برمی‌دارند. آموزش و پرورش با فعالیت‌های جهادی، مثمر ثمر بوده است‌.

امام جمعه اهواز گفت: معلمان طلایه‌داران عرصه جهاد تربیتی هستند و تکریم این قشر، زمینه تحول در همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند.

در ادامه عبدالله حبیبی سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: به منظور پاسداشت مقام معلم، برنامه‌های متنوعی در اداره‌کل و مناطق ۴۰ گانه در نظر گرفته شده است که در این راستا امروز خدمت نماینده ولی فقیه در خوزستان بودیم. همچنین برنامه دوره ای خدمت اعضای مجلس خبرگان رهبری و علمای بزرگ خوزستان خواهیم داشت.

وی افزود: در راستای بزرگداشت مقام معلم برنامه ای با حضور معاون وزیر برای تکریم معلمان نمونه و سایر معلمانی که در یک سال گذشته در این زمینه تلاش کردند، برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به زیارت گلزار شهدا و گرامیداشت شهدای معلم و دانش‌آموز در هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: همچنین در یکی از شب‌های این هفته، جشن میدانی برای همکاران به همراه خانواده‌شان برگزار می‌شود و امیدواریم جشن متفاوتی برگزار شود تا مردم، بیشتر متوجه ارزش و جایگاه معلم شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند