Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:55:21 GMT

معلولان و سالمندان خلخال با مشکل تردد مواجه هستند

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۷۱۶۰۷

معلولان و سالمندان خلخال با مشکل تردد مواجه هستند

اردبیل - ایرنا - رییس اداره بهزیستی خلخال گفت: به علت نبود امکانات مناسب سازی در بیشتر ادارات دولتی و ساختمان های عمومی از جمله آسانسور و رمپ ، جمعیت معلول و سالمند این شهرستان با مشکل جدی تردد به این اماکن مواجه هستند.

به گزارش ایرنا ، دل انگیز مسروری روز پنجشنبه در جلسه ستاد هماهنگی مناسب سازی خلخال افزود: تعداد ساختمان های اداری و عمومی طبقاتی دارای امکانات مناسب سازی این شهرستان کمتر از انگشتان دست می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در کنار اجرا نشدن قانون مناسب سازی در ساختمان های اداری تازه احداث شده در خلخال ، اجاره ساختمان های عمومی از سوی متصدیان دفترخانه های اسناد رسمی و یا سایر اماکن عمومی مشابه آن در طبقات فوفانی ساختمان های قدیمی و دارای راه پله های باریک و غیر استاندارد موجب شده تا بسیاری از معلولان و سالمندان بدلیل محدودیت تردد به این اماکن با مشکل انجام امور مربوط به این اماکن روبرو شده و از خدمات ارائه شده توسط این گونه اماکن عمومی محروم شوند.
وی با بیان اینکه طرح مسائلی همچون نبود اعتبارات مالی در ادارات از جمله موانع سر راه اجرای قانون مناسب سازی ادارات دولتی در این شهرستان است، افزود: برغم ضرورت اجرای این طرح در اداره ای همچون بهزیستی که بیشترین مراجعه معلولان به این مکان است این اداره پس از بنیاد شهید امور ایثارگران به عنوان نخستین اداره دولتی خلخال است که امسال اقدام به راه اندازی بالابر در این ساختمان کرده است.
وی اظهار کرد: ارائه خدمات اداری به معلولان و سالمندان در طبقات همکف ساختمان های اداری تنها حل مشکل تردد این افراد به طبقات فوقانی شاید بصورت مقطعی قابل قبول باشد ولی برای حل ریشه ای مشکل قانون مناسب سازی ساختمان های اداری و عمومی غیردولتی همراه با سایر خدمات پیش بینی شده در قانون به جمعیت معلول و سالمند شهرستان باید بصورت جدی و عملی اقدام شود.
داود بحری ، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خلخال نیز در این جلسه گفت: نصب تجهیزات آسانسور در ساختمان های با ارتفاع هفت متر و بیشتر و در ساختمان های تجاری 2 سقف روی واحد تجاری الزامی بوده و نقشه های ساختمانی فاقد این تجهیزات در هیچ شرایطی از سوی سازمان نظام مهندسی تایید نخواهد شد.
وی افزود: ارائه گواهی تایید آسانسور استاندارد به شهرداری نیز برای دریافت گواهی پایان کار از سوی متصدیان ساخت این گونه ساختمان ها ضروری می باشد.
حدود 10 درصد جمعیت استان اردبیل را معلولان سالمندان ، بیماران روانی و معلول تشکیل می دهند.
بر اساس آخرین آمار استان اردبیل یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد.
یک هزار و 500 معلول در استان اردبیل در 33 مرکز نگهداری معلولان ذهنی ، جسمی و حرکتی زیرپوشش خدمات تخصصی ، بهداشتی ، درمانی ، دارویی ، پرستاری ، روانی و رفاهی قرار دارند.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ستاد مناسب سازي مسروري خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از ۳۱ تن موادغذایی تاریخ گذشته در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهران معلم به خبرنگار ما گفت: با آغاز اجرای طرح سلامت نوروزی ویژه ماه مبارک رمضان و عید نوروز در استان خوزستان همزمان با سراسر کشور و تداوم آن تا پایان فروردین امسال، ۴۸ هزار و ۴۷۰ بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی توسط ۵ هزار و ۵۴۴ گروه و ۶ هزار و ۶۳۱ نفر انجام شد.  


وی افزود: در این زمینه یکهزار و ۱۸۳ مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام و ۳۱ هزار و ۳۴۵ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته معدوم سازی شد.  


معلم ادامه داد: در این بازه زمانی همچنین از یکهزار و ۲۶۴ کارگاه قنادی و شیرینی پزی و ۲۴۳ کارگاه زولبیا و بامیا بازدید شدند.  


مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان به بازدید از ۲ هزار و ۴۲۹ مسجد و اماکن متبرکه توسط بازرسان سلامت محیط اشاره و اضافه کرد: همچنین ۳ هزار و ۳۰۸ نمونه برداری میکروبی آب و ۳۲ هزار و ۲۳۵ مورد کلرسنجی انجام شد.


وی تعداد اخطاریه‌های صادر شده مراکز و اماکن برای متخلفان بهداشتی را ۴ هزار و ۲۷۰  عنوان کرد و گفت: ۷۳۳ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۳۷۷ واحد پلمب شدند.


معلم می‌گوید: این اقدامات در هفته سلامت نیز به صورت تشدید یافته ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • انواع درب ساختمان
  • پالس مثبت برای حل مشکل یحیی گل‌محمدی
  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن
  • چهار محور در استان مسدود است
  • تسهیل تردد معلولان در مسجد الحرام
  • علت مشکل اینترنت در برخی نقاط از زبان مدیر شرکت مخابرات
  • فرهنگ سازی و اغنای عمومی در حوزه عفاف حجاب اساسی و ضروری است
  • معدوم سازی بیش از ۳۱ تن موادغذایی تاریخ گذشته در خوزستان
  • تحول افق شهر نیویورک با برج ۶۲ طبقه جدید
  • تقویت و جلوگیری از ضعیف‌شدن چشم کودکان