Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر عبدالرضا فاضل روز چهارشنبه درنخستین جلسه مجمع سلامت شهرستان گنبدکاووس گفت: پارسال 16 هزار تصادف رانندگی منجر به انتقال مصدوم به بیمارستان ها در استان گلستان رخ داده که 400 نفر از مصدومان این سوانح فوت کردند.
وی افزود: از مجموع فوت شدگان سوانح رانندگی گلستان در سال گذشته، 74 نفر در محل حادثه، 64 نفر در حین انتقال به مراکز درمانی و بقیه نیز در بیمارستان ها فوت کردند که رقم بسیار بالایی نسبت به میانگین کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر فاضل همچنین از مرگ و میر هشت هزار و 892 شهروند گلستانی درسال گذشته خبر داد و اضافه کرد: 50 درصد این مرگ ها ناشی از بیماری های قلبی و عروقی بوده که علت اصلی آن کم تحرکی و تغذیه نادرست بوده است.
وی با تاکید برضرورت رعایت فرهنگ صحیح رانندگی، اصلاح شیوه های زندگی، رعایت تغذیه مناسب و پرداختن به ورزش از سوی اقشار مختلف مردم گلستان، تصریح کرد: بخشی قابل توجهی از مرگ و میرها با رعایت مسائل ذکر شده، خود مراقبتی و خود کنترلی قابل پیشگیری است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از انجام 860 هزار مراقبت بهداشتی و درمانی از 43 هزار مادر باردار و کودک متولد شده توسط مراکز بهداشتی و درمانی دولتی این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: بطور میانگین هر مادر باردار و کودک متولد شده 10 بار مورد معاینه و مراقبت بهداشتی و درمانی قرار می گیرند.
دکتر فاضل افزود: مصدومان حوادث رانندگی گلستان به طور میانگین 10 روز در مراکز درمانی این استان بستری می شوند که مجموعه این مراقبت ها هزینه های سنگینی بر حوزه بهداشت و درمان کشور و گلستان وارد می کند.
وی اضافه کرد: اگر تنها مجروحان سوانح رانندگی را در یک سال نداشته باشیم به اندازه یک بیمارستان 400 تختخوابی در استان صرفه جویی شده و ظرفیت آن در اختیار دیگر بخش ها قرار می گیرد.
دکتر فاضل تصریح کرد: برای پیشگیری از هزینه های بالای حوزه درمان باید به حوزه سلامت عمومی توجه ویژه شود و برای تحقق این موضوع همه دستگاه های اداری و اجرایی بایستی با حوزه بهداشت و درمان همکاری نمایند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به راه اندازی مجمع ملی سلامت در کشور، استان ها و شهرستان ها،گفت: هدف از راه اندازی این مجمع ها جلب مشارکت دیگر ادارات و نهادها و مردم در انجام فعالیت های حوزه سلامت عمومی و ارتقای آن است.
وی افزود: بخش بهداشت و درمان تنها 25 درصد حوزه سلامت عمومی را برعهده دارد و 75 درصد دیگر نیازمند همکاری دیگر ادارات و نهادها، مردم، خیرین، تشکل های مردم نهاد و رسانه ها است تا با اجرای برنامه های مختلف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی نسبت به ارتقای سطح سلامت جامعه اقدام شود.
به گزارش ایرنا، معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت امکانات و ظرفیت های حوزه بهداشت و درمان این شهرستان، راه اندازی دانشکده علوم پزشکی مستقل، ارتقای مراکز تصویربرداری پزشکی ( آنژیو گرافی، سی تی اسکن و سنگ شکن)، راه اندازی مرکز جامع درمان سرطان و آموزشی شدن بیمارستان های دولتی گنبدکاووس را از مطالبات جدی مردم این منطقه دانست.
عبدالقدیر کریمی گفت: گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت و مرکزیت شرق گلستان در ارائه خدمات پزشکی نیاز به توجه جدی مسئولان استان و کشور برای ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه بهداشت و درمان است.
وی با مهم دانستن تشکیل مجمع سلامت در گنبدکاووس، افزود: مردم و نیکوکاران این شهرستان آمادگی دارند برای رفع برخی کمبودها و زیرساخت های حوزه درمان همکای نمایند.
به گزارش ایرنا، دراین جلسه، تشکیل مجمع سلامت در گنبدکاووس به عنوان نخستین مجمع در استان گلستان و راه اندازی کانون های محله ای سلامت مورد تصویب و تاکید قرار گرفت.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 بهداشت و درمان بیمارستان حوزه بهداشت و درمان درمان فوت روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق بر دانش‌بنیان شدن حوزه سلامت کشور و در نتیجه انتفاع بیماران سرطانی از طریق تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت تمرکز دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدصادق خیاطیان در نشستی با اعضای شورای راهبری کنگره کنسر ژنومیکس با اعلام حمایت صندوق نوآوری از برگزاری رویدادهای علمی و فناوری در حوزه سلامت از جمله کنگره کنسر ژنومیکس، اظهار کرد: شکل‌گیری کمیته تجاری‌سازی در این رویداد، در کنار توجه به توسعه علمی اتفاق قابل ملاحظه‌ای است که می‌تواند در شکل‌گیری زیست بوم پیشگیری و درمان سرطان و سلامت کشور اثربخش باشد و این صندوق آماده تقویت و حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با موضوع پیشگیری و درمان سرطان از طریق ارائه تسهیلات و حمایت‌های لازم و نیز اهدای جوایز به گروه‌هایی است که مورد تایید کمیته تجاری‌سازی در نمایشگاه یا جشنواره ایده تا استارت‌آپ قرار می‌گیرند.

وی «سلامت» را از موضوعات راهبردی صندوق نوآوری و شکوفایی دانست و تاکید کرد: معاونت توسعه این نهاد را مسؤول همکاری‌های لازم با کمیته تجاری کنگره کنسر ژنومیکس معرفی کرد.

در این نشست همچنین دکتر مصطفی زمانیان، عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده در دنیا طیف مختلفی از خیرین حوزه سلامت و حتی کسانی که با نیت انتفاع اقتصادی قصد مشارکت در بخش سلامت را دارند، می‌توانند در مدل‌های تامین مالی پروژه‌های اجتماعی مشارکت کنند، افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از برخی از این مدل‌ها می‌تواند انگیزه‌ای را برای مشارکت خیرین و سرمایه‌گذاران حوزه سلامت به‌ویژه در زمینه پیشگیری و درمان سرطان فراهم کند.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دومین کنگره کنسر ژنومیکس با محورهای تشخیص مولکولی، پزشکی شخص محور، درمان هدفمند و بیومارکرهای سرطان، از ۲ تا ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ در سه بخش علمی، تجاری‌سازی و مسؤولیت‌پذیری اجتماعی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • دعوت از هفت گلستانی به دومین اردوی تیم ملی جوانان کشورمان
  • سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جا گذاشت
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد