Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@03:49:27 GMT

تاثیرات منفی سایه های نور ال ای دی بر حیات وحش

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۷۱۹۹۱

تاثیرات منفی سایه های نور ال ای دی بر حیات وحش

رکنا: نور ال ای دی حیات وحش را با تهدید مواجهه می کند.

محققان دریافتند که سایه نورهای LED برای حیات‌وحش مضر است.به گزارش  ساینس، آلودگی‌های صوتی و نوری می‌توانند برای اکوسیستم‌های طبیعی مضر باشند. نتایج مطالعات نشان داده است که آلودگی‌های ناشی از دخالت انسان در طبیعت، می‌تواند زیستگاه‌های جانوران را مختل کند و حتی تعداد گونه‌ها را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دریافتند که سایه‌های خاصی از لامپ‌های LED درفضای باز(light-emitting diode) تاثیر منفی بر حیات‌وحش دارند. این بررسی به دنبال این مطلب بود که کدام رنگ‌های LED بیشتر برای حیات وحش مضر هستند. نتایج نشان داده است لامپ‌های LED آبی و سفید، مضرترین رنگ‌ها برای حیوانات هستند، در حالی‌که رنگ‌های زرد، سبز و کهربایی تاثیر منفی کمتری دارند.

پژوهشگران اظهار کردند: از آنجا که لامپ‌های LED در میان افراد محبوبیت پیدا کرده‌اند ، انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۲۰، ۶۹ درصد از بازار Store جهانی این گروه از محصولات را در برگیرند. از مزایای این لامپ‌ها عمر طولانی‌تر و حفظ انرژی بیشتر نسبت به لامپ‌های سنتی است اما این مزایا به دلیل هزینه وارد شده به حیات وحش قابل توجیه نیست.

محققان امیدوارند که برنامه‌ریزان شهری و سیاست‌گذاران این حوزه به انتخاب بهترین گزینه برای حفظ گونه‌های حیات وحش توجه داشته باشند.

لاک‌پشت‌های دریایی و حشرات بیشترین حیواناتی هستند که در معرض نور LED هستند و این نورها می‌تواند زندگی آن‌ها را در شب مختل کند.

این مطالعه در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی انجام شده و در مجله Experimental Zoology Part A: Ecological and Interactive Physiology منتشر شده است.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت بازار Store حیات وحش شهری تهدید سفید سایه ال ای دی عکس فیلم زن جوان حوادث تهران اخبار تهران مرد حوادث زندگی دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۱۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت را به عنوان رییس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال 1403" منصوب کرد.در این حکم آمده است؛

جناب آقای دکتر حسین فرشیدی
معاون محترم بهداشت وزارت بهداشت

با توجه به اینکه کشور عزیزمان در تهدید بحران سالخوردگی جمعیت قرار دارد و در راستای تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر افزایش نسل، جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به عنوان یکی از اصلی ترین اولویت های مسئولان کشور و نیز نقش بی بدیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه و در آستانه برگزاری دومین رویداد جایزه ملی جمعیت، به موجب این ابلاغ، به سمت «رییس ستاد برگزاری هفته ملی جمعیت در سال 1403» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منصوب می شوید.

ضروری است با برنامه ریزی مناسب و منسجم و همچنین جلب مشارکت همه نهادهای ذیربط و مردمی در امر جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این هفته، برای آگاهی‌ بخشی به عموم اقشار مردم، به ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی سراسر کشور باشیم.

توفیق جنابعالی را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاثیرات شگفت انگیز مصرف روزانه پیاز
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • نحوه درست کردن لامپ LED با قیچی به روش برقکار کانادایی (فیلم)
  • انواع مهتابی ال ای دی دیواری در الکتریکی آنلاین
  • ایران قدرتمند و منسجم در سایه‌سار معلمین قوی شکل می‌گیرد
  • 4 روش برای جذاب‌تر کردن روشنایی آشپزخانه
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • هرمزگان میزبان ۳ گروه از خادمین حرم مطهر رضوی
  • سایه‌روشن‌های هفته بیست‌وپنجم؛ مدعیان، جام را به هم تعارف کردند!
  • عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی در منطقه و جهان داشت