Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@14:46:49 GMT

اوبر بانک هم مراودات خود با ایران را خاتمه می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۷۲۰۹۸

اوبر بانک هم مراودات خود با ایران را خاتمه می‌دهد

اوبربانک اتریش اعلام کرد، این بانک به دلیل افزایش ریسک فعالیت شرکت‌های اروپایی در سایه تحریم‌های احتمالی دولت آمریکا از ایران خارج می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: اوبربانک اتریش اعلام کرد، این بانک به دلیل افزایش ریسک فعالیت شرکت‌های اروپایی در سایه تحریم‌های احتمالی دولت آمریکا از ایران خارج می‌شود.

به گزارش رویترز، اوبربانک اتریش اعلام کرد، این بانک به دلیل افزایش ریسک فعالیت شرکت‌های اروپایی در سایه تحریم‌های احتمالی دولت آمریکا از ایران خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبربانک در ماه سپتامبر قراردادی با ایران به امضا رسانده بود که این بانک را قادر می‌ساخت سرمایه گذاری‌های جدید در این کشور را تامین مالی نماید. اوبربانک یکی از اولین بانک‌های اروپایی بود که بعد از انعقاد توافق برجام و لغو تحریم‌های ایران وارد همکاری با ایران شده بود.

اما اکنون پس از اقدام دونالد ترامپ در خروج از برجام و وضع تحریم‌های جدید علیه ایران چشم انداز همکاری با ایران تغییر کرده است.

با وجود اینکه اعضای اروپایی برجام گفته اند خواهان حفظ توافق هسته‌ای با ایران هستند، اما بسیاری از شرکت‌های اروپایی ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزایش ریسک تجارت در ایران از خروج خود از بازار این کشور خبر داده اند.

اوبربانک در اطلاعیه‌ای که در سایت اینترنتی خود منتشر کرده آورده است: «اوبربانک طی دو سال گذشته از بسیاری از مشتریان خود و کسب و کار آن‌ها در ایران حمایت کرده است... تهدیدی که از ناحیه تحریم‌های ثانویه دولت آمریکا متوجه شرکت‌های اروپایی شده ما را ناگزیر می‌سازد تا (از فعالیت در ایران) عقب نشینی کنیم.»

اوبربانک پیش از این در اقداماتی احتیاطی تامین مالی پروژه‌های مربوط به ایران را به حالت تعلیق درآورده بود. اکنون این بانک اروپایی می‌گوید، معاملات و اعتبارات اسنادی مربوط به ایران منحصرا برای قرارداد‌هایی امکان پذیر خواهد بود که قبل از ۸ می‌منعقد شده باشند.

اوبر بانک گفته، به مشتریان خود که معاملات مرتبط با ایران را انجام می‌دهند توصیه می‌کند که به صورت فوری به این معاملات خاتمه دهند، زیرا ممکن است نقل و انتقالات پولی مربوط به این معاملات از ۴ نوامبر به بعد امکان پذیر نباشد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003TnL

منبع: فردا

کلیدواژه: اوبر بانک اتریش تحریم ایران دولت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۲۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود

مدیر یک شرکت دانش‌بنیان و نمونه تولیدی در حوزه ژنراتور مدعی است که تحریم‌ها باعث شده است تا هزینه مواد اولیه این شرکت که در شاهرود واقع است کاهش یابد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078411 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • از دجله تا راین!/کدام کشور اروپایی رکورددار تجهیز صدام به تسلیحات شیمیایی بود؟
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد