Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن طباطبایی صبح پنج‌شنبه در دیدار با امام‌جمعه دامغان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی بابیان اینکه ۲۰ درصد اراضی کشاورزی شهرستان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شدند، ابراز داشت: با توجه به خشک‌سالی و کمبود منابع آب باید به سمت اصلاح روش‌های آبیاری روی آورد که در این گام با بهره‌گیری از ردیف اعتبارات ملی اجرای سامانه‌های آبیاری در اراضی کشاورزی دامغان پیگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه برنامه‌ریزی برای تجهیز همه اراضی دامغان به اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در دستور کار قرار دارد، افزود: با توجه به اهمیت آب به‌عنوان مهم‌ترین نهاده بخش کشاورزی هدف‌گذاری عمده به‌منظور ارتقای راندمان آبیاری از ۳۵ درصد روش‌های آبیاری سنتی به حداقل ۸۰ درصد در سامانه‌های آبیاری تحت‌فشار در برنامه‌ریزی‌ها گنجانده‌شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان ضمن بیان اینکه امکان اجرای شبکه‌های آبیاری کم‌فشار در باغات پسته این شهرستان وجود ندارد، ابراز داشت: مهم‌ترین علت عدم تحقق اجرای سیستم‌های نوین آبیاری وجود پدیده خرده مالکی است که امکان ایجاد برنامه‌ریزی آبیاری تحت‌فشار را در این اراضی ناممکن می‌کند.

 طباطبایی ضمن بیان اینکه با انجام مطالعات لازم در حال حاضر سیستم‌های قطره‌ای فعلی برای کاربرد در باغات پسته هم درزمینهٔ طراحی و بومی‌سازی شده است، تصریح کرد: این روش‌ها بیشترین همخوانی را در تأمین آب و کودهای محلول در آب در باغات پسته شهرستان دارند.

وی افزود: پیگیری‌های انجام‌شده طی سال جاری از مجموعه اعتبارات ملی شامل طرح‌های آبیاری تحت‌فشار، شبکه آبیاری اراضی پایین‌دست سد دامغان، اعتبارات تعاونی‌های تولید و اصلاح و بهسازی قنوات شهرستان به همراه طرح‌های تسطیح اساسی و یکپارچه‌سازی در دستور کار جهاد کشاورزی دامغان قرار دارد.

کد خبر 4320965

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سمنان دامغان هفته جهاد کشاورزی راهپیمایی روز قدس بوشهر ماه مبارك رمضان گرگان سالروز ارتحال امام خمینی شهرکرد شیراز مشهد روز جهانی قدس یاسوج خرم آباد شب قدر امام خمینی ره سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۲۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح برخورد با سارقان در دامغان/ ۸سارق دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامحسین عرب غروب پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی دامغان ضمن بیان اینکه امنیت از جمله خط قرمزهای پلیس که با عوامل خدشه دار کردن آن به شدت برخورد می‌کند، ابراز داشت: بر حسب همین وظیفه ذاتی پلیس طرح ویژه برخورد با سارقان در سطح شهرستان دامغان به اجرا درآمد.

وی ضمن بیان اینکه طی مدت ۱۰ روز تمام ظرفیت‌های تخصصی پلیس به کار گرفته شد، افزود: نتیجه این تلاش‌ها دستگیری هشت سارق طی عملیات‌های مختلف بوده است.

فرمانده انتظامی دامغان ضمن بیان اینکه این سارقان تلفن همراه ساختمان‌های نیمه کاره و صنوف بودند، ابراز داشت: از این سارقان مقداری اموال مسروقه نیز کشف و ضبط شده است.

عرب ضمن بیان اینکه سه دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز از این افراد کشف شدند، تصریح کرد: با دستور مراجع قضائی تعدادی از این سارقان روانه زندان شدند.

وی افزود: این طرح همچنان در سطح این شهرستان در دست اجرا است تا زمینه رفع دغدغه شهروندان کاملاً فراهم شود.

کد خبر 6088677

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای طرح برخورد با سارقان در دامغان/ ۸سارق دستگیر شدند
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین