Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@15:25:09 GMT

168 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان هریس پر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۷۲۶۰۹

168 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان هریس پر شد

علی محمودی روز سه شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب اظهار داشت: با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز در شهرستان هریس، بیش از 650 هزار متر مکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه جویی شده است.
وی یادآوری کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 19 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان پر شده است که 74 هزار مترمکعب صرفه جویی در منابع آب زیرزمینی را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمودی با بیان اینکه هیچ گونه حاشیه امنی برای کشاورزانی که از طریق چاه های غیرمجاز مبادرت به کشت یا فروش آب می کنند وجود ندارد، گفت: هر لحظه امکان شناسایی و انسداد این چاه ها وجود دارد و کشاورزان دارای چاه مجاز هم باید در اسرع وقت نسبت به نصب کنتور هوشمند اقدام کنند.
وی ادامه داد: در صورت تخلف و عدم نصب کنتور هوشمند برق مصرفی تمامی چاه های مجاز و غیرمجاز قطع می شود.
فرماندار هریس یاد آور شد: نیروهای گشت و بازرسی شرکت آب منطقه ای هریس به صورت شبانه روزی در راستای حفاظت از منابع آبی، برخورد با حفر چاه های غیرمجاز و اضافه برداشت از چاه های مجاز در آماده باش کامل هستند و همه دشت ها نیز رصد می شود.
وی افزود: تعداد 14دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه های مجاز شهرستان نصب و52 واحد نیز در مرحله عقد قرارداد نصب کنتور هوشمند هستند.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
7227/6132/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آذربایجان شرقی برق شبانه روزی صرفه جویی چاه روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۲۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،

مدیر عامل توزیع نیروی برق شیراز گفت:تاکنون بیست هزار و ۱۷۱ کنتور هوشمند در محدوده عملکرد این شرکت نصب شده است و ۶۵ درصد تعداد اشتراک‌های اداره ها و ۹۰ درصد بار این اشتراک‌ها با نصب  هزار و ۴۷۶ کنتور، هوشمند شده است. 

سلاحی اعلام کرد: همچنین ۱۰۰ درصد اشتراک‌های کشاورزی با نصب ۱۴ هزار و ۸۲۵ کنتور هوشمند، ۱۱ درصد تعداد اشتراک‌های تجاری با نصب ۴ هزار و ۵۳ کنتور هوشمند و ۱۲ هزار و ۶۰۰ کنتور برق خانگی به کنتور‌های هوشمند کنترل پذیر و فرمانپذیر تجهیز شده است.

محمد رضا سلاحی افزود: از سال ۱۴۰۱ تاکنون با نصب ۲۰۰ کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق  ده برابر رشد داشته است و علاوه بر افزایش نقاط کنترل پذیر و فرمانپذیر در شبکه‌های برق با نصب کنتور‌های هوشمند، قابلیت پایش لحظه‌ای فراهم شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز  گفت: امکان برقراری ارتباط دو سویه بین شرکت و مصرف کنندگان، جمع آوری، پردازش و ارسال اطلاعات انرژی به شرکت از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از کنتور‌های هوشمند است.

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • ۳۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های آب در کرمانشاه نصب‌ شد
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز