Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رأی الیوم، پس از اثبات ناکارآمدی موشک های آمریکایی برای مقابله با موشک های بالستیک انصارالله یمن که بُرد آن تا پایتخت عربستان هم می رسد، ولیعهد عربستان تصمیم گرفته است در سفر به مسکو که در ظاهر برای تماشای مسابقه تیم ملی کشورش با تیم روسیه در افتتاحیه جام جهانی 2018 صورت گرفته است، با رئیس جمهور روسیه درباره خرید سامانه اس- 400 مذاکره کند و مانع از تحویل این سامانه به قطر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه رأی الیوم نوشت: قطع به یقین برنامه کاری سفر آینده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به مسکو فشرده خواهد بود و تنها به دیدار مسابقه افتتاحیه بین تیم ملی کشورش با تیم روسیه، محدود نخواهد شد. این مسابقه با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و میزبان این مسابقات و شماری از سران کشورهای جهان که به این دیدار دعوت شده اند از جمله شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، پدر امیر قطر و نماینده این کشور در این مسابقات برگزار خواهد شد.

عطوان نوشت: برای ارائه توضیحات بیشتر باید بگویم در برنامه کاری این مذاکرات سه محور اصلی وجود دارد که به هیچ عنوان نمی توان آن را نادیده گرفت و نام قطر در دو مورد از این محورها به طور مستقیم یا غیر مستقیم مطرح خواهد شد:

محور نخست: بررسی تمدید توافقنامه نفتی است که اوایل سال 2017 منعقد شد و سررسید آن اواخر دسامبر امسال خواهد بود. این توافقنامه که به موجب آن کاهش تولید نفت کشورهای عضو سازمان اوپک و روسیه به میانگین یک و هشت دهم میلیون بشکه در روز مقرر گردید، منجر به توقف کاهش بهای نفت و آغاز روند صعودی آن شد.

محور دوم: بررسی خرید سامانه موشکی اس- 400 است که محمد بن سلمان در سفر پیشین خود به مسکو به عنوان وزیر دفاع کشورش، با روسیه درباره خرید آن مذاکره کرد. گفته می شود دولت آمریکا توانست با اعمال فشار شدید به عربستان آن را لغو کند.

و محور سوم که به گفته روزنامه "لوموند" فرانسه عبارت است از: هشدار عربستان به روسیه برای نفروختن این سامانه موشکی پیشرفته به قطر با میانجی گری فرانسه. مضمون این پیام هشدار آمیز برای امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که لوموند آن را منتشر کرد این بود که در صورت تحویل این سامانه موشکی به دوحه، عربستان پایگاه آن را در قطر بمباران خواهد کرد زیرا این موشک ها مستقیما امنیت ملی عربستان را تهدید می کند.

بخش سیاسی و راهبردی سفر بن سلمان به مسکو بسیار مهم‌تر از بخش ورزشی این سفر است و این بخش با اهدافی که رئیس جمهور روسیه تلاش خواهد کرد پشت درهای بسته با میهمان سعودی خود آن را مطرح کند، روشن تر خواهد شد و بی‌تردید پوتین گلزنی است که مهارت خود را در چندین زمین بازی از جمله سوریه، اوکراین یا در زمین اوپک ثابت کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان روسیه ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلامت در خصوص وجود تعارض و افزایش روز افزون مقررات مهاجم بر کسب و کارهای ورزشی‌ بویژه باشگاه داران گفت: در حالی که تورم بانک مرکزی بر اساس آمار رسمی بیش از ۵۰ درصد تعیین شده و بسیاری‌ از کارفرمایان و بویژه کارفرمایان دولتی، اجاره بهای اماکن ورزشی خود را با پنجاه درصد افزایش بها همراه کرده اند، از آن طرف نرخ افزایش تعرفه خدمات ورزشی تنها ۲۰ درصد تعیین شده و این امر زمینه افزایش فشار بر باشگاه داران بخش خصوصی را افزایش داده است.

سلامت در ادامه افزود: در صورتی که همگان بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی بر افزایش تورم پنجاه درصدی تاکید دارند، دلیل تاکید متولیان حوزه ورزش بر افزایش ۲۰ درصدی تعرفه که با نظارت سازمان نعزیرات حکومتی نیز همراه است چیست؟

رئیس کمیته باشگاه های فدراسیون ورزش های همگانی اظهار داشت: خروجی نهایی این وضعیت گرانتر شدن خدمات ورزشی باشگاه ها و کسب و کارهای ورزشی است و در حالی که انتظار می رود بخش های دولتی نسبت به کاهش هزینه های ورزش به عنوان عامل مهمی برای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر اقدام کنند، هر روزه شاهد تصویب یک مقررات جدید برای گران شدن ورزش هستیم.

سلامت در پایان افزود: موضوع و چالش امروز جامعه باشگاه داران افزایش تعرفه نیست، ما معتقدیم باید هزینه باشگاه داران با محوریت ارایه سوبسیدهایی کاهش یابد، نه اینکه هر روز شاهد تحمیل یک هزینه جدید به این صنعت پیشگام پیشگیری و سلامت باشیم.

کد خبر 6092283

دیگر خبرها

  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • جا پای قربانی در روسیه سفت شد(عکس)
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • لیورپول محمد صلاح را در لیست فروش گذاشت
  • با وجود اختلاف با کلوپ؛ محمد صلاح در لیورپول می‌ماند
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • محمد رهبری، پژوهشگر شبکه‌های اجتماعی: گشت ارشاد بیشتر از حمله ایران به اسراییل مورد توجه قرار گرفت/ جامعه از زمان ماجرای مادر قمی به مسأله حجاب حساس شده/ در ایتا یک جزیره جدا از جامعه شکل گرفته است
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان