Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گناه را علت اصلی سلب توفیقات دانست و گفت: تا معصیت در رفتار و کردار انسان وجود داشته باشد سلب توفیقات هم امر عجیبی نخواهد بود. ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات

حجت‌الاسلام والمسلمین «حمیدرضا بصیری» محقق علوم قرآن و حدیث و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، دربارۀ مضامین مطرح شده در دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان با بیان این مطلب که توفیق؛ فراهم شدن اسباب یک کار ثواب است، گفت:  این توفیق اگرچه از طرف خداوند به انسانها عطا می‌شود، اما به طور معمول متناسب با ظرفیت‌ها و استعدادهای معنوی هرکس به وی عنایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: از این روی عده‌ای که خود را از انجام برخی از کارها به خاطر نداشتن توفیق معاف می‌کنند، در حقیقت به دنبلل فرافکنی و سلب مسئولیت هستند، زیرا چه بهانه‌ای بهتر از سلب توفیق برای این مسئولیت‌گریزی وجود دارد؟

* بیشتر بخوانید: دعای روز بیست‌ونهم ماه رمضان + صوت

وی گناه را عامل اصلی سلب توفیقات بندگان دانست و یادآور شد: اگر انسانی توفیق عملی را نداشته باشد حکمت آن از مضمون این دعا فهمیده می‌شود. علت اصلی سلب توفیقات پدیده زشت گناه است. بدین جهت در این دعا از خداوند متعال کسب توفیق در کنار عصمت از گناه خواسته شده است، زیرا تا معصیت در رفتار و کردار انسان وجود داشته باشد سلب توفیقات هم امر عجیبی نخواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بصیری خاطرنشان کرد: شاید یکی از بدترین گناه قلبی که مایه بسیاری از معصیت‌های عملی است، وجود شک و تردید نسبت به حقایق زندگی در دل انسان است، پناه بردن به خدا و آرزوی از دست دادن این خصلت غیر منطقی در دل، شرط بهره‌مندی از توفیقات الهی است.

انتهای پیام/

R1410/P1010114/S4,37/CT3

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۳۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مسابقات فوتسال جام رمضان در گرمسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  در این دوره از مسابقات در رده بزرگسالان ۸ تیم  رقابت کردند که در بازی پایانی تیم دفتر پیشخوان دولت کامترونت با نتیجه ۶ بر ۲ تیم فاضل ترابر شکست داد و قهرمان شد .  تیم درخشان کویر هم عنوان سومی مسابقات را بدست آورد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پایان مسابقات فوتسال جام رمضان در گرمسار
  • دانلود سریال گناه فرشته قسمت 18 هجدهم و آخر (دانلود قسمت ۱۸ گناه فرشته) کامل با حجم رایگان
  • دانلود سریال گناه فرشته قسمت ۱۸ هجدهم / قسمت آخر
  • گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!
  • گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟
  • ببینید | دعای رئیس اتاق بازرگانی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ بی‌توجهی مجلس به مخالفت‌ها؟
  • فال حافظ امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • رئیس‌جمهور: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۵ سال توفیقات فراوانی داشته است
  • مردمی سازی کارها در همه عرصه ها توفیق آمیز است