Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@15:58:30 GMT

بارندگی در شمال، طوفان در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۷۳۲۷۵

کارشناس هواشناسی گفت: پیش بینی می شود تا 24 ساعت آینده در بيشتر مناطق شمالي کشور بارندگی رخ دهد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

اصغری افزود: پیش بینی می شود تا 24 ساعت آینده استان های آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، گیلان، مازندران و گلستان و بخش هایی از استان های سمنان و خراسان های شمالی و رضوی بارندگی رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عصر دیروز و دیشب در استان های گیلان، مازندران، گلستان، شرق تهران، بخش هایی از استان سمنان و شمال خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارندگی داشتیم.

وی گفت: آبهای خلیج فارس همچنان مواج است و در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب استان خراسان جنوبی هم وزش شدید باد پیش بینی می شود که این وضع تا 48 ساعت آینده در زابل رخ می دهد.

 اصغری افزود: تا 48 ساعت آینده گرد و غبار عراق نواحی مرزی مانند کردستان، ایلام، کرمانشاه و خوزستان را فرا خواهد گرفت

 همچنین، طوفان بار دیگر استان سیستان و بلوچستان را درنوردید.

سرعت طوفانی که از شب گذشته شمال سیستان و بلوچستان را درنوردیده است، در شهرستان زابل به 104 کیلومتر در ساعت رسید.

 میزان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در پی طوفان در شبانه‌روز گذشته به 10 برابر حد مجاز رسیده است.دید افقی در زابل به 1200 متر و در زهک به 700 متر رسید.

 هواشناسی پیش بینی کرده طوفان در برخی مناطق استان تا شنبه تداوم داشته باشد. زمان وقوع طوفان و افزایش میزان غلظت ذرات معلق در هوا به سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و ریوی توصیه شده از تردد غیر ضرور خودداری کنند.

 

 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بارندگی استان های شمالی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه انسداد ۱۰۱ راه روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان براثر بارندگی‌ اخیر

مجید محبی با عنوان اینکه بیشترین بارندگی با ۲۷۰ میلی متر در زرآباد سیستان و بلوچستان گزارش شده است گفت: هم اکنون سه هزار نیروی امدادی، خدماتی و انتظامی در قالب ۷۰۶ تیم عملیاتی به همراه ۷۴۵ دستگاه ماشین آلات در حال کمک رسانی در مناطق درگیر سیلاب استان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع ۳۲۹ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۲۲۸ مسیر بازگشایی شده است.

مدیر کل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیر‌های ارتباطی جنوب استان به منظور ارائه خدمات امدادی برقرار شود.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان هم با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی، از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری محلی در این استان خبر داد.

محسن حیدری تاکید کرد: فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی در سیستان و بلوچستان تشدید می‌شود.

وی عنوان کرد: از بعدازظهر امروز تا شب پنجشنبه، برای شهرستان‌های زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، لاشار، دلگان، ایرانشهر، سرباز، سراوان، گلشن، مهرستان، سیب و سوران، بمپور، راسک، قصرقند، ارتفاعات جنوب غرب به ویژه شهرستان‌های فنوج، نیکشهر و ارتفاعات شمالی سواحل در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید موقتی به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه کرد کوهنوردان از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند.

وی اظهار کرد: کشاورزان در این مدت از محصولات کشاورزی محافظت و دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کنند. همچنین احتیاط در تردد‌های جاده‌ای و دریایی انجام و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ادامه انسداد ۱۰۱ راه روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان براثر بارندگی‌ اخیر
  • همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • مدیریت بیش از ۲۷۰ میلیون متر مکعب آب در بارندگی اخیر سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) بازگشایی راه‌های مسدود سیستان و بلوچستان تا ۱۰ روز آینده
  • پیش‌ بینی سیلاب در ۱۵ استان کشور
  • تداوم رگبارهای بهاری در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور
  • تداوم بارندگی در سیستان و بلوچستان و هرمزگان / کاهش دما در نوار شمالی کشور