Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@20:14:19 GMT

مدارک لازم برای دریافت کمک هزینه کفن و دفن

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۷۳۸۹۰

مدارک لازم برای دریافت کمک هزینه کفن و دفن

سازمان تامین اجتماعی شرایط دریافت هزینه کفن و دفن و وسایل کمک پزشکی، شیوه های بازرسی الکترونیک و ... را اعلام کرد.

ایران آنلاین /  سازمان تامین اجتماعی در مورد شیوه های بازرسی الکترونیک اعلام کرد: سه شیوه بازرسی الکترونیک وجوددارد که به ترتیب شامل:

- بازرسی به درخواست بیمه شده مبنی بر پیگیری عدم ارسال حق بیمه از سوی کارفرمایان

- تقاضای بازرسی به درخواست #کارفرما به علل ورود کارگر جدید یا ایجاد کارگاه جدید یا صدور مفاصا حساب

- بازرسی سیستماتیک سازمان تامین اجتماعی از کارگاه ها هر ٣ الی ٤ ماه توسط بازرسان

مدارک لازم برای دریافت کمک هزینه کفن و دفن

 ١- دفترچه درمانی متوفی
٢- گواهی فوت بیمه شده
٣- مستندات و مدارک مربوط به کفن و دفن (فاکتور و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..)

سامانه سوابق

همچنین بیمه شدگان می توانندجهت مشاهده سوابق بیمه ای خود با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی به نشانی  https://www.tamin.ir و با استفاده از راهنمای موجود، در  صفحه سامانه سوابق بیمه شدگان ثبت نام نموده و پس از ایجاد و فعال شدن حساب کاربری، از وضعیت بیمه پردازی و سوابق پرداخت حق بیمه خود مطلع شوید.

وسایل کمک پزشکی

کمک هزینه اروتز و پروتز  به ١- بیمه شدگان اجباری و خانواده تحت تکفل آنان. ٢- مستمری بگیران و خانواده تحت تکفل آنان. ٣- مقرری بگیران بیکاری و خانواده تحت تکفل آنان.٤- بیمه شدگان اختیاری و خانواده تحت تکفل آنان پرداخت می شود.

کمک هزینه

یکی از تعهدات سازمان تأمین اجتماعی پرداخت هزینه های مربوط به وسایل کمک پزشکی است و کسانی که به این وسایل نیازدارند با تجویز پزشک مربوطه به شعب سازمان مراجعه می کنند و پس از تأیید شورای پزشکی یا پزشک معتمد هزینه های مربوطه پرداخت می شود.

خدمات قابل ارائه در کارگزاری ها

دریافت لیست حق بیمه - صدور، تجدید صدور و تمدید اعتبار دفترچه درمانی - کمک هزینه ازدواج - کمک هزینه کفن و دفن - بازرسی از وضعیت اشتغال مشمولان بیمه بیکاری - انجام تعهدات کوتاه مدت (اروتز و پروتز) و... از جمله خدماتی است که در کارگزاری ها ارائه می شود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۳۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری ظهر یکشنبه در جریان دیدار نماینده ولی فقیه کردستان با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان کردستان مخاطب اداره کار محسوب می‌شوند و از خدمات وزارت کار بهره می‌برند.

وی افزود: این اداره‌کل در استان فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد و سال گذشته ۱۹ هزار بازرسی را از واحدهای تولیدی و صنعتی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی ادواری سالانه از کارگاه‌ها، واحدهای تولیدی و صنعتی برای حفظ ایمنی و حق و حقوق کارگران توسط بازرسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان یادآور شد: سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان بررسی و این پرونده‌ها توسط هیأت‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر برشمرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند؛ ضمن اینکه امسال درآمدهای از سوی مجلس برای بیمه کارگران ساختمانی فاقد بیمه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6091126

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • آیا پاسپورت برای آیلتس لازم است؟ نکاتی که باید بدانید!
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • نحوه بارگذاری مدارک پذیرفته‌ شدگان آزمون آموزگاری + لینک بارگذاری و مدارک لازم
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند