Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی فوتبال آلمان روز سه شنبه برای شرکت در رقابت های جام جهانی 2018 و به هدف دفاع از عنوان قهرمانی خود وارد کشور روسیه شد که با توجه به دیدارهای دوستانه اخیر این تیم به نظر مانشافت هنوز به طور کامل آمادگی مورد انتظار برای ورود به این ماموریت دشوار را به دست نیاورده است.

اختصاصی طرفداری- یوآخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان از نتایج به دست آمده در دو دیدار دوستانه اخیر مانشافت مقابل اتریش و عربستان سعودی چندان راضی نیست و در مصاحبه های اخیر خود بررسی عملکرد شاگردان خود در این دیدارها را بسیار لازم و ضروری دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از عزیمت از فرودگاه فرانکفورت به مقصد مسکو در روز سه شنبه، البته یوگی لوو بنا بر ادعای خود بیشتر درگیر نبردی درونی و احساسی ناشی از یک انتظار شیرین برای شروع رقابت ها و دلهره ای خاص جهت ورود به ماموریتی بسیار دشوار بوده است.

وظیفه بسیار سنگین و ماموریت غیر ممکنی پیش روی مانشافت فاتح جام جهانی 2014 قرار گرفته است و یوگی لوو به عنوان سرمربی تیم به خوبی می داند که از بازی اول مقابل مکزیک، همه تیم ها به دنبال شکار آلمان و به نوعی فراهم آوردن شرایط سقوط مدافع عنوان قهرمانی خواهند بود. علاوه بر این واقعیت، برخی حواشی اطراف مانشافت در روسیه نیز خواهند توانست بر عملکرد تیم تاثیرگذار باشند. دیدار جنجالی مسوت اوزیل و ایلکای گوندوعان با رجب طیب اردوعان، رئیس جمهور ترکیه که در راستای تبلیغات انتخاباتی صورت گرفت، یکی از حاشیه های مهم اطراف مانشافت در مرحله آماده سازی بوده است که اعتراض به این دیدار در بازی دوستانه مقابل عربستان در شهر لورکوزن به خوبی مشاهده شد.

عملکرد ضعیف برخی از بازیکنان تاثیرگذار تیم نیز از دیگر نگرانی های یوگی لوو در روزهای اخیر بوده است. با این تفاسیر سرمربی مانشافت برای رسیدن به هدف اصلی و پیروزی در ماموریت غیر ممکن نیاز به برطرف کردن برخی کمبودها دارد که این یادداشت به بررسی این موارد می پردازد.

تقویت روح تیمی

محور اصلی ترکیب مانشافت بی تردید بسیار قوی و قابل اطمینان است، بازیکنانی نظیر مانوئل نویر، متس هوملس، ژروم بوآتنگ، تونی کروس، توماس مولر، سامی خدیرا و حتی ماریو گومز از شناخت بسیار خوبی نسبت به یکدیگر برخوردار هستند و سایر بازیکنان جوان و کم تجربه تر می توانند با هدایت و همراهی آنها وارد چالش های بزرگتری شوند. سامی خدیرا در این زمینه معتقد است:

من می دانم که تیم ما از پتانسیل بسیار زیادی برخوردار است و در روسیه آن را به نمایش خواهد گذاشت.

سران فدراسیون فوتبال آلمان نیز تمام تدابیر لازم را برای تقویت روحیه تیمی همانند تورنومنت های بزرگ قبلی، نظیر برپایی اردوی آماده سازی فوق العاده و در نظر گرفتن کمپی مجهز در روسیه اندیشیده اند. چنین مسائلی البته عاملی تعیین کننده برای دستیابی به هدف اصلی نخواهد بود، اما سبب شده اند که مانشافت شایسته لقب “Turniermannschaft” (تیم تورنومنت) باشد.

شکل دهی روحیه پیروزی طلبی

بعد از تقویت روح تیمی، در قدم بعدی یوگی لوو می بایست تیمش را برای طلب پیروزی از نظر روحی و روانی آماده سازد. سرمربی مانشافت می بایست تیم خود را که از حضور نه بازیکن فاتح جام جهانی 2014 برخوردار است به نحوی آماده سازد که توانایی ورود به هر چالشی و رویارویی با هر رقیبی را داشته باشد، وی در این زمینه گفته است:

سایر رقبا نسبت به جام جهانی گذشته بسیار قوی تر شده اند. ما باید از ابتدای رقابت ها در هر دیداری عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشته و هوشیار و متمرکز باشیم و نباید هیچ نقطه ضعفی از خود بروز دهیم، در غیر این صورت خیلی سریع مجبور به ترک تورنومنت خواهیم شد.

پیروزی در بازی ابتدایی مقابل مکزیک بسیار مهم است، تیمی که یوگی لوو از آن به عنوان قوی ترین رقیب مانشافت در مرحله گروهی نام برده است. پیروزی در این دیدار می تواند به نحوی حواشی اخیر اطراف تیم را از بین ببرد و بار دیگر هواداران مانشافت در داخل آلمان را به حمایت تیم ترغیب نماید. یوگی لوو در این زمینه معتقد است:

چگونگی برخورد ما با چنین فشاری بسیار مهم است، ما در صورت بروز هر اتفاقی نباید دیسیپلین تیمی و تمرکز خود را از دست بدهیم، در رقابت های جام جهانی اگر ما هر یک از این جزئیات را فراموش کنیم، به تیمی معمولی تبدیل خواهیم شد.

مسئولیت پذیری بازیکنان با تجربه

در خصوص میزان مصدومیت مانوئل نویر و احتمال عدم حضور وی در جام جهانی بحث های بسیار زیادی مطرح شده بود، اما حال مشخص شده که نویر به عنوان مرد شماره یک مانشافت و کاپیتان تیم در روسیه حضور خواهد داشت. در یک تورنومنت بزرگ هر تیمی نیاز به کاپیتانی دارد که علاوه بر برخورداری از اطمینان کامل سرمربی، بتواند قدرت تیم را به نمایش گذارد. در جام جهانی 2104 فیلیپ لام و باستین شواین اشتایگر چنین نقشی را در مانشافت عهده دار بودند و حال انتظار می رود که بازیکنانی نظیر متس هوملس، توماس مولر، سامی خدیرا و ژروم بوآتنگ مسئولیت بیشتری را بپذیرند و این وظیفه یوگی لوو به عنوان سرمربی تیم است که این بازیکنان را برای مسئولیت پذیری بیشتر آماده سازد.

مشخص کردن تاکتیک تیمی

دیدارهای دوستانه اخیر مقابل اتریش و عربستان سعودی نتوانستند پیش از شروع رقابت های جام جهانی، به چالشی بزرگ برای مانشافت تبدیل شوند، هر چند که عملکرد شاگردان یوگی لوو نیز در این دو بازی دوستانه با انتقادات بسیار زیادی همراه بوده است. یوگی لوو در روسیه و پیش از اولین بازی آلمان در جام جهانی از فرصتی پنج روزه برای کار کردن بر روی تاکتیک تیمی برخوردار است، البته ترکیب اصلی مانشافت در جام جهانی مشخص شده و سرمربی مانشافت به نظر درگیری فکری خاصی برای انتخاب نفرات اصلی ترکیب مورد نظر خود نخواهد داشت.

توماس مولر مشکل اصلی تیم را در نبود استحکام دفاعی لازم می بیند، مشکلی که وی در بایرن مونیخ نیز بارها به آن اشاره کرده بود. چون از نظر وی حرکت رو به عقب بازیکنان تیم هنگام از دست دادن توپ چندان با هدف و منظم نیست. در بازی مقابل اتریش پاس کاری بی دقت بازیکنان مانشافت سبب  از دست دادن توپ گردید، به طوری که یاشوا کیمیش و یوناس هکتور برای جبران این موضوع مجبور به دوندگی بسیار زیادی می شدند که این مسئله اثری منفی بر روی عملکرد دفاعی آنها داشت و بی تردید رقبای آلمان در جام جهانی به خوبی چنین اشکالی در مانشافت را آنالیز و بررسی کرده اند.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۴۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«گوترش» از تجاوز نظامی اسرائیل به رفح به ابراز نگرانی بسنده کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل امروز سه شنبه در واکنش به تجاوز اشغالگران قدس به مردم مظلوم رفح در سخنانی اعلام کرد: شکست تلاش های دیپلماتیک برای دستیابی به صلح در نوار غزه، آزادی اسیران و توقف تهاجم به رفح یک تراژدی خواهد بود.

دبیرکل سازمان ملل در این خصوص ادامه داد: ادامه عملیات نظامی (رژیم) اسرائیل در رفح باعث نگرانی است؛ تهاجم گسترده منجر به یک فاجعه انسانی خواهد شد.

آنتونیو گوترش در ادامه افزود: بسته شدن گذرگاه های رفح و کرم شالوم تأثیر مخربی بر وضعیت وخیم انسانی در نوار غزه دارد و این گذرگاه ها باید فورا بازگشایی شود.

وی اضافه کرد: اسرائیل تشدید تنش ها را متوقف کند و در تلاش‌ های دیپلماتیک برای دستیابی به آتش‌ بس در نوار غزه مشارکت سازنده داشته باشد. من از فعالیت مجدد نظامی در رفح توسط نیروهای اسرائیل ناراحت و مضطرب هستم.

کد خبر 6099693

دیگر خبرها

  • نقد نباید مایه نگرانی تولیدکنندگان کتاب شود
  • گروسی خواستار تدابیر «ملموس» ایران برای رفع نگرانی‌ها شد!
  • انگلیس به ابراز نگرانی درباره عملیات نظامی اسرائیل در رفح بسنده کرد
  • «گوترش» از تجاوز نظامی اسرائیل به رفح به ابراز نگرانی بسنده کرد
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • یک جنگ سرد جدید؟ جنگ جهانی سوم؟ / چگونه می توانیم در این «عصر سردرگمی» حرکت کنیم؟
  • بایدبه بهترین شکل لیگ رابه اتمام برسانیم/دیدار با پیکان دشوار است
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • سهم اقتصاد روسیه از اقتصاد جهانی به پایین‌ترین سطح می رسد
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد