Web Analytics Made Easy - Statcounter

خوانندگان "عصرایران" به یکدیگر کتاب معرفی می کنند. اگر شما هم کتابی خوانده اید و از آن خوش تان آمده، خواندنش را به دیگران هم پیشنهاد کنید.

خوانندگان عصر ایران به یکدیگر کتاب معرفی می کنند. اگر شما هم کتابی خوانده اید و دوست دارید خواندنش را به دیگران هم پیشنهاد کنید، از طریق فرمی که در این لینک است، اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* فقط این نکته را در نظر داشته باشید که درباره چرایی پیشنهاد کتاب، دستکم یک یا دو پاراگراف توضیح دهید. توضیحات یک سطری، چندان به معرفی کتاب کمک نمی کند و لذا با عرض پوزش، از معرفی کتاب های پیشنهادی بدون توضیح یا با توضیح ناکافی خودداری خواهیم کرد

*** لطفا اگر درباره کتاب های معرفی شده، نظری دارید، زیر همین پست برایمان بفرستید. (ولی معرفی کتاب را فقط از طریق این لینک باشد).

____________________________________________________________

نام کتاب: مسئولیت و سازندگی

نام نویسنده/ مترجم:  علی صفایی حائری

پیشنهاد دهنده: رضاحسینی( تهران- کارشناسی ارشد- کارمند)

ناشر: لیله القدر

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

هر چند این کتاب برای کسانی که علاقمند به حوزه تربیت و بطور کلی رابطه بین فردی هستند، مفید است ولی مسایل مطرح شده در این کتاب به گونه ای است برای همه ما که در جامعه انسانی زندگی می کنیم کاربرد دارد امکان ندارد با مسایلی که کتاب مطرح می کند روبرو نشده باشیم در قسمت اول این کتاب ویژگی های مربی را برمی شمارد این فردی باید چه ویژگی هایی داشته باشد و سختی کار کجاست بخاطر اینکه انسان با آزادی همراه است و از رقابت و تضاد استعدادها برخوردار است. تربیت انسان نمی تواند مسخ او و پوک کردن او و غلطاندن او باشد. بخاطر همین تربیت های تلقینی و تقلیدی و تحمیلی و سنتی ارزش نخواهد داشت. در درون ما نیروهایی است که اگر به کار گرفته شوند و رودهایی است که اگر رهبری شوند و غنچه هایی است که اگر شکفته شوند، ما را به وسعت ها رشدها و حرکت هایی می رسانند و سیراب و شاداب می نمایند. در قسمت دوم کتاب از روحیه ها می گوید شیوه موثر بر هر کدام از این روحیه ها کدام است هر کدام روش مخصوص به خود را می طلبد روحیه هایی مانند مرده، مغرور، لجوج، بدبین، مایوس، خسته و ترسو و... یک مربی چگونه با این روحیه ها رودررو شود.

_________________________________________________________

نام کتاب: سوژه‌گی

نام نویسنده/ مترجم: دونالد ای. هال/ هادی شاهی

پیشنهاد دهنده: مریم حمیدی ( تهران)

ناشر: بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

«من کیستم؟» پرسشی است که بدون شک ذهن همه ما را در برهه های مختلف زندگی به خود مشغول کرده است.

در واقع در دورانی زندگی می‌کنیم که معمولا از ما خواسته می‌شود هویت‌مان را با افراد و نهادهای حاکم بازاندیشیم، بیان کنیم و شرح دهیم...

این کتاب تاریخ نظریه‌های فردیت و هویت را از دوران کلاسیک تا زمان حال بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه این نظریه‌ها را می‌توان در نقد ادبی و فرهنگی به کار گرفت.

________________________________________________________

نام کتاب:جای خالی سلوچ

نام نویسنده/ مترجم: محمود دولت آبادی

پیشنهاد دهنده: محسن دشتی

ناشر: نشر چشمه

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

این رمان واقعا عالی و تاثیر گذار است. دولت آبادی در این کتاب چهره زشت فقر را به نمایش می گذارد و اراده راسخ مِرگان را به نمایش گذاشته است.

 

به نظر من این رمان را می شود خیلی خوب درک کرد و فهمید چرا که نویسنده خودش فضای داستان را به خوبی می شناسد و از آن آگاه هست. در رمان قسمت هایی دردناک و تلخ هم وجود دارد که بسیار آدم را به فکر فرو می برد. و همین باعث میشه که این کتاب تا این حد فوق العاده باشد. اصولا کتابی که آدم را به فکر فرو نبرد ارزش این را ندارد که چندین بار خوانده شود. به شما پیشنهاد می کنم که حتما رمان جای خالی سلوچ را چندین بار بخوانید.

_________________________________________________

نام کتاب: خاطرات هاشمی رفسنجانی

نام نویسنده/ مترجم: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی

پیشنهاد دهنده: صدرا

ناشر:دفترنشر معارف انقلاب

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

بهترین نمونه از کتاب‌های خاطرات بعد از انقلاب اسلامی متعلق به هاشمی رفسنجانی است. کتابی که با خواندن آن علاقه مندان به سیاست می توانند به لایحه‌های مختلف سیاسی در ایران پی ببرند. هاشمی در این کتاب روابط خود و خانواده را تقریبا بدون سانسور منتشر کرده است کاری که بسیاری حاضر به آن نیستند.

____________________________________________________

نام کتاب: من گوساله‌ ام

نام نویسنده/ مترجم: بزرگمهر حسين پور

پیشنهاد دهنده: میثم طاهری ( آبادان- لیسانس)

ناشر: نشر مثلث

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

کتاب «من گوساله‌ام» نوشته‌ی بزرگمهر حسین‌پور، مجموعه‌ی کمیک استریپ‌هایی از زندگی فلسفی یک گاو و نوه کنجکاوش است. نویسنده معتقد است: «هر گاوی که عمیقا بفهمد چقدر گاو است، در دم آدم خواهد شد و هر گاه آدمی زیادی بفهمد که آدم است، در دم گاو خواهد شد!» کتاب حاضر دارای 63 کمیک استریپ است که در گذشته به شکل هفتگی طی چند سال در هفته‌نامه‌ی «چلچراغ»، منتشر می‌شد. در مقدمه‌ی اثر می‌خوانیم: «اگر می‌خواهید مسائل مطرح شده در این کتاب را به آدم‌ها نسبت دهید، اگر می‌خواهید نکته‌ها، عقده‌ها، دغدغه‌های فکری و ذهنی، اجتماعی و سیاسی بشر امروز را به این کمیک‌ها بچسبانید، عمیقا در اشتباهید و دقیقا شما نیز مانند یک گوساله عمل کرده‌اید.

این کتاب هذیان‌ها و خزعبلات یک گوساله است که مجموعه‌ی پرت و پلاهای پدربزرگش را که مدام عرق ینجه می‌خورد و دم‌دمای غروب آفتاب آروغ می‌زند و یونجه نشخوار می‌کند به خورد ما داده است. وقتی به‌عنوان ناظر خواستم مقدمه‌ای بر این کتاب بنویسم مطمئن شدم که واقعا اینکه «بسیاری از موجودات گوساله به دنیا می‌آیند و گاو از دنیا می‌روند» چقدر غلط است و باید به‌جای «بسیاری» کلمه‌ی «معدودی» را گذاشت تا مفهوم کلام درست بیان گردد. و البته من بسیار خوشحالم که اینچنین نیستم.» بزرگمهر حسین‌پور، یکی از چهره‌های برجسته و محبوب کاریکاتور و انیمیشن‌سازی است که در نشریه‌های مختلف مانند گل آقا، کیهان کاریکاتور، سروش نوجوان، روزنامه آفتابگردان، روزنامه اقبال و هفته‌نامه چلچراغ و... فعالیت داشته است. «کتاب دودر»، «من گوساله‌ام»، «این سیاستمداران سه نقطه»، «قصه‌های جزیره»، «مجموعه قر و قمبیل»، «ماجراهای دلمه» و «ساندویچ» کتاب‌های منتشرشده‌ی اوست.

______________________________________________________

نام کتاب: مردي به نام اوه

نام نویسنده/ مترجم: فردريک بکمن/ فرناز تیمورازف

پیشنهاد دهنده: فاطمه محمدیان

ناشر: نشر نون

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

رمان «مردی به نام اُوِه» رتبه‌ی اول پرفروش‌های سوئد و نیویورک تایمز را از آن خود کرده و به بیش از ۳۰ زبان ترجمه و منتشر شده است. روزنامه‌ی «اشپیگل» درباره‌‌ی آن نوشته است: «کسی که از این رمان خوشش نیاید، بهتر است اصلا هیچ کتابی نخواند.» بکمن در این رمان تراژیک - کمیک احساس‌هایی مثل عشق و نفرت را به‌زیبایی به تصویر می‌کشد و انسان و جامعه‌ی مدرن را در لفاف طنزی شیرین و جذاب نقد می‌کند. این کتاب در عین داشتن نثری بسیار ساده و روان، مفاهیم عمیقی دربردارد که از چشم‌های مخاطب پنهان نمی‌ماند.

 

مطالب مرتبط کتاب هایی که کاربران "عصرایران" خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش بیستم کتاب هایی که کاربران "عصرایران" خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش 19 کتاب هایی که کاربران "عصرایران" خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش هجدهم کتاب هایی که کاربران "عصرایران" خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش هفدهم کتاب هایی که کاربران "عصرایران" خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش شانزدهم از طریق عصر ایران به یکدیگر کتاب معرفی کنید کتاب هایی که کاربران "عصرایران" خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش پانزدهم کتاب هایی که کاربران "عصرایران" خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش چهاردهم کتاب هایی که کاربران عصر ایران خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش سیزدهم کتاب هایی که کاربران عصر ایران خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش دوازدهم کتاب هایی که کاربران عصر ایران خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش یازدهم وزیر ارشاد دولت احمدی‌نژاد: جزو ۲۰ کشور برتر در مطالعه هستیم/ زرشناس:دوره پهلوی خواندن کتاب حبس داشت کتاب هایی که کاربران عصر ایران خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش دهم کتاب هایی که کاربران عصر ایران خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش نهم کتاب هایی که کاربران عصر ایران خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش هشتم کتاب هایی که کاربران عصر ایران خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش هفتم کتاب هایی که کاربران عصر ایران خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش ششم کتاب هایی که کاربران عصر ایران خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش پنجم کتاب هایی که کاربران عصر ایران خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش چهارم کتاب هایی که کاربران عصر ایران خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش سوم کتاب هایی که کاربران عصر ایران خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش اول

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: معرفی کتاب عصر کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ردپای ژنتیک در اختلال وسواس

بر اساس این گزارش، دکتر سمیه معتضدیان با اشاره به تعریف وسواس اظهار کرد: وسواس مجموعه ای از افکار و یا تکانه‌های ناخواسته، مزاحم و تکراری است. مبتلایان به وسواس اضطراب‌های شدیدی را تجربه می کنند.

ردپای ژنتیک در اختلال وسواس

این عضو هیئت علمی دانشگاه با تاکید بر این که در بیشتر بیماری های مربوط به روان ردپای ژنتیک دیده می شود خاطرنشان کرد: علامت های ابتلا به وسواس در نوجوانی و یا اوایل دهه 20 آغاز می شود.

وی شیوع وسواس در بین زنان و مردان را یکسان عنوان کرد و گفت: زمانی که وسواس را ریشه یابی می کنیم در بیشتر موارد حداقل یکی از اعضای خانواده به این بیماری و یا بیماری های مرتبط مبتلا هستند. بدیهی است چنانچه ژن پیش زمینه در خانواده وجود داشته باشد، در اثر محیط و یا عوامل دیگر ممکن است این بیماری بیشتر و یا حادتر بروز پیدا کند.

 آغاز ابتلا به وسواس در میانسالی تقریبا منتفی است

وی آغاز ابتلا به وسواس در میانسالی را تقریبا منتفی دانست و اضافه کرد: بروز رفتارهای وسواس گونه در سنین بالا می تواند متخصصان را به بیماری های ارگانیک و یا فیزیکی بیمار مشکوک کند. تقریبا این انتظار را نداریم که یک زن یا مرد 50 ساله به طور ناگهانی به وسواس مبتلا شود.

وی با اشاره به شایع‌ترین نشانه‌های وسواس عنوان کرد: افکار تکراری یا مزاحم مثل چک کردن‌های مدام یا وسواس شست وشو از بارزترین نشانه های رایج ابتلا به واسوس هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: وسواس می‌تواند با نشانه‌های مختلفی بروز کند، برخی بیماران ممکن است فقط مبتلا به وسواس فکری مبتلا باشند به طور مثال فرد مدام با خود کلنجار می‌رود که مبادا دیگران از رفتار و یا حرف‌های من آزرده شده باشند البته نکته اینجاست که این موارد باید تفکیک شود و مشغله‌های روزمره با نشانه‌های ابتلا به وسواس فکری اشتباه گرفته نشود. اگر استرس‌های ناشی از نگاه و قضاوت دیگران از حد متعارف خارج شود و برای فرد اضطراب ایجاد کند می تواند از نشانه‌های رفتارهای وسواس گونه باشد.

وی یادآوری کرد: شایع‌ترین نشانه‌های ابتلا به وسواس، وسواس چک کردن و شست و شو است. همچنین نگرانی مدام از احتمال ابتلا به صدمه زدن به دیگران و افکار مزاحم، خطرناک و نگران کننده می‌تواند از نشانه‌های ابتلا به وسواس باشد.

معتضدیان گفت: ترس بیش از حد ابتلا به بیماری، چک کردن مدام وسایل، ترس از آسیب رساندن به خود یا دیگران و وسواس نظم و یا تقارن اشیاء از شایع‌ترین نشانه های اختلال وسواس است.

وسواس و ارتباط آن با مشکلات جسمی

وی با بیان این که وسواس علاوه بر این که بیماری مربوط به روان است، می‌تواند به جسم فرد مبتلا نیز صدمه وارد کند، ادامه داد: به طور مثال در مواردی  دیده می‌شود که پوست فرد در اثر شست و شوی زیاد دچار آسیب می شود یا به عنوان مثال افرادی به دلیل ابتلا به وسواس نظم و ترتیب و جابجایی وسایل دچار کمرد درد و آسیب به ستون فقرات خود شده اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه به درمان‌های متداول مبتلایان به وسواس اشاره کرد و گفت: درمان مبتلایان به وسواس معمولا درمان‌های توامان دارویی و روان درمانی است، ولی باید به این نکته توجه داشت که درمان این بیماری زمانبر است و نیاز به صبوری دارد.

کودکان خانواده‌های وسواسی در خطر ابتلا به این اختلال

وی تاثیر محیط بر اختلال وسواس را مورد توجه قرار داد و گفت: وسواس می تواند در خانواده‌هایی که رفتارهای وسواس گونه به صورت ژنتیکی وجود دارند، در کودک نیز از طریق یادگیری در محیط تشدید شود، ولی زمینه‌های ژنتیکی در این بیماری بسیار مهم است؛ چون اگر فقط تاثیرات محیطی مد نظر باشد بعد از بهتر شدن شرایط این رفتارها از بین می رود.

معتضدیان در خاتمه با بیان این موضوع که وسواس بیماری سمج روانپزشکی است، توضیح داد: این بیماری برای فرد و اطرافیان بسیار آزاردهنده است. باید برای درمان صبور بود ولی قطعا زندگی کردن با وسواس زندگی زجر آوری است بنابراین باید با مراجعه به پزشک این شرایط را تسهیل کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • غرس ۴۰۰ اصله نخل در یک کارخانه
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • خبر ناراحت‌کننده ایلان ماسک برای کاربران ایکس
  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • «بخوانیم و بسازیم»؛ شعار نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • ایرانی‌ها چقدر کار می‌کنند دیگران چقدر؟
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند
  • پیشنهاد کاربران خبرگزاری خبرآنلاین به کاظم صدیقی؛ لطفا استعفا دهید