Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@14:20:21 GMT

جوانسازی پوست با این خورشت خوشمزه

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۷۶۵۸۳

جوانسازی پوست با این خورشت خوشمزه

رکنا: خورشت بامیه به دلیل دارا بودن ویتامین های بی شمار علاوه بر رفع کم خونی در تقویت و ترمیم پوست نیز موثر است.

برای بررسی خواص خورشت بامیه و اینکه مصرف این خورشت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص خورش بامیه

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره مهم‌ترین خواص خورشت بامیه اظهار کرد: این خورشت به علت داشتن اسید فولیک، آهن و ویتامین B۱۲ برای زنان باردار و مبتلایان به کم خونی بسیار مفید است؛ خورشت بامیه نقش مؤثری در تقویت، ترمیم و جوانسازی پوست دارد و به سلامتی Health سیستم قلبی و عروقی هم کمک شایانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره خواص دیگر خورشت بامیه بیان کرد: این خورشت به علت وجود گروه ویتامین‌های B و املاح معدنی تأثیر چشمگیری در تقویت و رشد مو‌ها دارد و از ریزش مو‌ها جلوگیری می‌کند؛ خورش بامیه به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و منگنز خاصیت آنتی اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: خورشت بامیه به علت داشتن کلسیم، فسفر و ویتامین‌های مختلف موجب استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود و از بروز پوکی استخوان در افراد جلوگیری می‌کند؛ خورشت بامیه دستگاه گوارش را تقویت و یبوست را هم برطرف می‌کند.

عظمایی با اشاره به انرژی‌زا و مناسب بودن خورشت بامیه برای وعده نهار و شام یادآور شد: این خورشت نقش مؤثری در کنترل قند، فشار و چربی خون دارد.

مواد لازم برای تهیه خورشت بامیه ( پنج تا ۶ نفر)

گوشت گوسفندی بدون چربی ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم

بامیه تازه ۴۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

گوجه فرنگی رنده شده سه عدد

رب گوجه فرنگی محلی ۲ قاشق غذاخوری

سیب زمینی یک عدد

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم

روغن کنجد به مقدار لازم

آب به مقدار لازم

طرز تهیه خورشت بامیه

نخست پیاز‌های خُرد شده را با روغن کنجد تفت دهید سپس گوشت گوسفندی خُرد شده را به آن اضافه و صبر کنید تا نیم‌پز شود.

گوجه فرنگی رنده شده، بامیه، آب و سیب زمینی خُرد شده را به سایر مواد اضافه کنید و بگذارید تا در حرارت ملایم به خوبی بپزند.

ادویه‌جات و رب گوجه‌فرنگی محلی را به مواد اضافه و صبر کنید تا خورشت به خوبی جا بیفتد.

خورشت را همراه با نان سنگک تازه میل کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت ماه رمضان مهم ترین های 24 ساعت طب طب سنتی سلامتی Health پوست سیب زمینی ویتامین مواد چربی خورشت بامیه عکس فیلم زن مرد حوادث تهران اخبار تهران جوان حوادث زندگی دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۶۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

شما می‌توانید از طریق نور خورشی، د ویتامین D مورد نیاز بدن را تأمین کنید. در برخی از غذا‌ها از جمله روغن ماهی سالمون، کره و تخم‌مرغ نیز ویتامین‎دی به اندازه‌ی کافی وجود دارد. 

بسیاری از ما وقتی به ریزش مو مبتلا می‌شویم به سراغ مکمل‌های آهن و قرص زینک می‌رویم. در حالی که دلیل ریزش مو در همه‌ی افراد یکسان نیست.

یکی از خواص ویتامین D برای بدن، جلوگیری از ریزش مو است.

کمبود این ویتامین، مانع از رشد فولیکول‌های مو می‌شود. زیرا در فولیکول‌های مو تعداد زیادی دریافت‌کننده‌ی ویتامین دی وجود دارد.

این موضوع نشان می‌دهد رشد مو تا حد زیادی به ویتامین دی بستگی دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مکملی که ریزش مو را درمان می‌کند
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی مجلسی
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • طرز پخت ۵۰ کیلو چلو خورشت زبان گاومیش توسط آشپز هندی (فیلم)
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • راز خوشمزه شدن ماکارونی
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • تبدیل شیر گاو به پنیر توسط بانوی مسن آذربایجانی (فیلم)
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • یک سفر خبری خوشمزه!