Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@22:45:32 GMT

کلاهی که از خوردن «کلپچ شاخ طلا» بر سرمان رفت

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۷۶۸۸۸

از خدا پنهون نباشه از شما چه پنهون بعد ِ قرنی و بعد ِ اینکه بعضی خاله خان باجی ها و حاجی های امروزی تو جلساتی که می رفتیم، ما رو با شاخ طلا آشنا کردن، دیشب قلقلکمون شد که ما هم یک بار شده خودمون رو به این قافله پاچه خوار شاخ طلا بروسونیم و لقمه ای از خان کرمش برداریم.

اما...

خدا نصیبتون نکنه

دیشب برای اولین بار تو عمر عزیزمون گفتیم دل به دریا بزنیم و برای یک بار هم شده، دست از وسواس فکری و دلی و روحی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..خلاصه دستپخت خانم خونه بکشیم و دل به کله پزی محل بدیم.

خلاصه از ساعت خیلی مونده به افطار، خودم رو به قافله پاچه خوارها رسوندم و در بو برنگی که محله رو از خودش پر کرده بود غرق شده بودم و خودم رو در رویای شیرین لحظه افطار می دیدم که یهو شماره من رو خوندن و با شوق رفتم و چند تا پاچه سفارش دادم و هاج و واج از خیل مردم نشسته و ایستاده در مغازه کله پزی در جواب فروشنده قدر گفتم: بله می برم و همزمان به ته قابلمه نگاهی انداختم و با خودم گفتم: نکنه اشتباه سفارش من رو گرفتن ولی با یه دور هم زدن سرآشپز متوجه چند تا پاچه نحیف در ته ظرف شدم و با تشکر همراه با لبخندی از مغازه بیرون زدم.

گفتم حتما ارزشش رو داره و با شوق راه خونه رو گرفتم و پیروزمندانه ظرف رو به عیال دادم و گفتم اینم افطار امشب. ببین هی بهت می گم اینقد خودت رو زحمت نده برای کله پاچه، هر وقت خواستی بگو دو سوته آماده ست.

بانک اذان که بلند شد و ما افطار کردیم و نوبت به پاچه خواری رسید، چشمتون روز بد نبینه!!!! اینجا بود که فهمیدم شاخی در آستینمون کردن و البته به اسم شاخ طلایی که زیاد هم بهمون برنخوره.

چنان پاچه ها رو از صد تا آب گذرونده بودن که به همه برسه. دیگه رمقی در اونها نبود و پاچه ها چنان سفید و وارفته در ته افتاده بودند. دریغ از کمی چربی روی پیاله ها؛ بیشتر مثل این بود که اسانسی از کله پاچه در دریایی از آب کله پاچه ریخته باشن. نه بویی، نه طعمی و نه مزه ای. من که خدایی از سفید بودن کله پاچه ها بیشتر یاد غسالخونه افتادم تا کله پزخونه.

خدایی نمی دونم مردم رو چی فرض کردن این صاحبان صنوف و بدتر از اون نمی دونم چه بر سر مردان و زنان روزگار ما اومده که یادی از دستپخت مادراشون نمی کنن که اینجور سر و دست می شکنن برای رزرو جا در این جور جاها و دب دبه و کب کبه راه انداختن و به دنبال جذب مشتری و نابود کردن جیب آقایون هستن؟!

واقعا دوستان شاخ طلا طعم واقعی کله پاچه رو می دونن چیه که اینجور سر و دست می شکنن؟ البته ناگفته نماند که جناب شاخ طلا برای مشتری های مقربشون که در همونجا غذا رو سرو می کردن، تمهیدات خاصی اندیشیده بود و یه تغاری از روغن روی آب کله پاچه ها رو گذاشته بود کنار دستش و در هر کاسه از مشتری های مقرب یه ملاقه آب با رگه هایی از چربی می ریخت چون به هر حال هر چقد هم شاخ باشی ممکنه یکی از تو مشتری ها شاخش بزرگتر باشه و بیاد شاخت رو بشکنه و ازت بالاخره کله پاچه چرب و چیل بخواد.

اینا رو گفتم تا به اینجا برسم که واقعا مشک آن است که ببوید نه آن که عطار بگوید.

درس عبرتی شد برام که به اسم و رسم این رستوران ها و فست فوت ها و حالا دیگه کله پزی ها و شلوغی ظاهری شون اعتماد نکنم. ولی از روی کنجکاوی هم که بود سری تو سایت جناب شاخ طلا هم زدم و دیدم که این تنها من نبودم و یکی دیگه هم هست که اونم با ما موافقه و از بی مزه و بد طعمی غذای سفارشی ش شکایت کرده.

امیدوارم همینجور که صدای دهل شاخ طلا از دور به ما رسید و خوش رسید و دیدیم آنچه نباید، صدای دهل ما هم به گوش اون برسه و ببینند دیگران آنچه باید (البته ما که دیگه عمرا کلاهمون هم بیفته نمی ریم اونجا).

و ایشون هستن شاخ شرق تهران

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۶۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟

آفتاب‌‌نیوز :

مؤسسه ملی دیابت و بیماری‌های گوارشی و کلیوی به افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌کند که میوه‌ها را در یک رژیم غذایی متعادل بگنجانند. با این حال، برخی از محصولات میوه مانند آب میوه‌ها و میوه‌های خشک دارای محتوای قند بالایی هستند. اجتناب از این میوه‌ها می‌تواند به کاهش خطر افزایش قندخون کمک کند.

ویتامین‌ها، فیبر، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های ضروری در بسیاری از میوه‌ها می‌توانند به بهبود سلامت کمک کنند و خوردن میوه‌ها و سبزیجات ممکن است فرد را کمتر در معرض خطر کمتر ابتلاء به بیماری قلبی و سرطان قرار دهد.

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که خوردن میوه می‌تواند به پیشگیری از دیابت کمک کند. با این حال، مهم است که از محتوای غذایی کامل میوه‌ها آگاه باشید و رژیم غذایی را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

میزان قند موجود در همه میوه‌ها یکسان نیست و برخی از آن‌ها به طور قابل‌توجهی محتوای قند بیشتری نسبت به بقیه دارند.

میوه‌های پُر قند

هندوانه

موز بیش از حد رسیده

آناناس

خوردن این میوه‌ها برای افراد دیابتی هنوز بی خطر است و نیازی به حذف آن‌ها از رژیم غذایی نیست. با این حال، مهم است که از محتوای قند آن‌ها آگاه باشید و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید.

در حالی که این میوه‌ها سرشار از کربوهیدرات هستند، سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی نیز هستند. اولویت دادن به میوه‌ها به عنوان منبع کربوهیدرات می‌تواند به شکل بخشی جدایی ناپذیر از یک رژیم غذایی مناسب دیابت کمک کند.

منبع معتبر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) بیان می‌کند که نوشیدن آب میوه در طول وعده غذایی یا به تنهایی به سرعت سطح قند خون فرد را افزایش می‌دهد.

برخلاف خوردن میوه‌های تازه که حاوی فیبر هستند، آب میوه منبع غلیظی از قند است که می‌تواند به سرعت قند خون فرد را افزایش دهد.

یک مطالعه دیگر در سال ۲۰۱۷ نشان داد که مصرف میوه‌های تازه خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را در افراد کاهش می‌دهد. محققان همچنین دریافتند افراد مبتلا به دیابت که به طور منظم میوه‌های تازه می‌خورند کمتر در معرض خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی هستند.

افراد همچنین می‌توانند میوه‌های خشک را در رژیم غذایی خود بگنجانند، البته به شرطی که با شکر اضافه خشک نشده باشند.

ترکیب میوه‌های خشک با آجیل نیز می‌تواند به مدیریت قند خون کمک کند. آجیل سرشار از چربی، فیبر و پروتئین است. این سه ماده مغذی هضم را کند می‌کنند و می‌توانند از افزایش قند خون جلوگیری کنند.

در مطالعه‌ای محققان ارتباط مثبتی بین مصرف آجیل و میوه‌های خشک و پیشگیری از دیابت نوع ۲ پیدا کردند. با توجه به حذف آب در فرآیند خشک کردن، میوه‌های خشک از نظر حجم نسبت به میوه‌های تازه غلظت قند بسیار بالاتری دارند و انجمن دیابت آمریکا (ADA) تأیید می‌کند که خوردن میوه‌های خشک در حد متعادل می‌تواند گزینه خوبی برای افراد مبتلا به دیابت باشد.

این میوه‌های خشک قند بالایی دارند

زردآلو

آناناس

کشمش

نتایج مطالعات نشان می‌دهد افراد باید به دنبال کاهش سایر کربوهیدرات‌ها از رژیم غذایی خود باشند و میوه‌ها را به عنوان بخشی از برنامه غذایی عادی خود قرار دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • اوسمار: در بخش دفاعی اصلا خوب نبودیم/ خوردن ۴ گل ناراحتم می‌کند
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • ببینید | واکنش انتقامی امانوئل مکرون به لایی خوردن در یک مسابقه خیریه
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • غذای خیابانی در افغانستان؛ سرو آبگوشت پاچه گاو (فیلم)
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • پاچه‌ ورمالیده کیست؟؛ چگونه از حواشی یک شغل یک ناسزا خلق شد؟