Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون قضایی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی وضعیت نگهداری از کالا‌های قاچاق در انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در استان را نامطلوب و نامناسب توصیف کرد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی، بابک محبوب علیلو معاون قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی در چهارمین جلسه کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان در سال ۹۷ که با موضوع بررسی وضعیت انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در استان و عدم امحاء کالا‌های موجود در آن تشکیل شد گفت: با توجه به بازدید اخیر نمایندگان کارگروه از انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در استان، وضعیّت این انبار‌ها به ویژه در نگهداری کالا‌های فاسدشدنی، مطلوب و مناسب نیست؛ این کالا‌ها سرمایه ملّی است چه حکم به ضبط اموال به نفع دولت صادر شود چه حکم به استرداد اموال در حقّ صاحب کالا و چه حکم به امحاء کالا‌ها و در هر حال اگر این کالا‌ها در وضعیّت مطلوب و مناسب نگهداری نشوند، این سرمایه ملّی در معرض تضییع و تفریط قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تبصره «۲» ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، انباشته شدن کالا‌های قاچاق در انبار‌ها را ناموجّه دانست و بیان داشت: با استفاده از ظرفیت مقرره قانونی مذکور به راحتی می‌توان بخش عمده‌ای از کالا‌های قاچاق موجود در انبار‌ها را تعیین تکلیف کرد.

معاون قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اظهار امیدواری کرد با مدیریّت علمی و جهادی، این کالا‌ها به زودی تعیین تکلیف شده و امحاء شوند.

رئیس کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز دادگستری کل استان همچنین بر استفاده از ظرفیت این کارگروه در راستای تحقّق فرمایشات مقام معظم رهبری (دام ظله العالی) در حمایت از کالای ایرانی و پیشگیری از قاچاق کالا و ارز تأکید کرد.

تبصره «۲» ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲: مالی که نگهداری آن مستلزم هزینه نامتناسب برای دولت است یا موجب خرابی یا کسر فاحش قیمت آن می‌گردد و حفظ مال هم برای دادرسی لازم نیست و همچنین اموال ضایع شدنی و سریع الفساد حسب مورد به دستور دادستان یا دادگاه به قیمت روز فروخته می‌شود و وجه حاصل تا تعیین تکلیف نهایی در صندوق دادگستری به عنوان امانت نگهداری می‌گردد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان شرقی مبارزه با قاچاق کالا انبار قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۷۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز

‌به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حکمت الله شجاعی عنوان کرد: یکی از عوامل افزایش سرقت، سهولت فروش اموال به سرقت رفته توسط سارقان است و این افراد با اطمینان از اینکه به راحتی قادر به فروش اموال سرقتی خواهند بود بر تعدد و تکرار جرم اصرار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح مقابله با خریداران تلفن‌های همراه مسروقه در البرز به اجرا در آمد، افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با همکاری سایر بخش‌های انتظامی طی ۴۸ ساعت از ۲۲۸ واحد موبایل فروشی بازدید کردند که منجر به صدور ۱۷ اخطاریه پلمب شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز بیان کرد: در این طرح ۲۰۶ تلفن همراه مظنون به سرقت کشف و سه نفر در این زمینه دستگیر و همچنین ۶۳۶ قطعه لوازم جانبی موبایل که مظنون به سرقت بودند، در این طرح شناسایی و جمع آوری شدند.

سرهنگ شجاعی با اشاره به انجام تحقیقات تکمیلی در خصوص کشفیات این طرح تصریح کرد: اجرای طرح‌های برخورد با مالخران اموال مسروقه به صورت منظم در اصناف مختلف اجرا خواهد شد تا دایره فعالیت سارقان برای فروش اموال مسروقه محدود شود.

کد خبر 6097112

دیگر خبرها

  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • فروش ماشین آلات پرابهام براساس قانون/ ۱۵۰۰ دستگاه فروخته شد
  • رهاسازی ۶ جوجه جغد انبار در منطقه مارون کهگیلویه و بویراحمد
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم
  • جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی