Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه سرمایه‌ها به سمت بازار سکه، خودرو و مسکن رفته و در نتیجه رشد قیمت‌ها ایجاد شده، تاکید کرد، دولت به دنبال این است که با مهار روند رشد نقدینگی، سرمایه‌ها را به سمت بازارهای مولد هدایت کند. ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسعود کرباسیان در یادداشتی اینستاگرامی با اشاره به گزیده کوتاه گفت‌وگویی که از او در فضای مجازی منتشرشده بود، تاکید کرد، دولت در تلاش است که با مهار روند رشد نقدینگی، سرمایه‌ها را به سمت بازارهای مولد هدایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌عنوان وزیر اقتصاد، صادقانه عرض می‌کنم توجه به دغدغه‌های مردم در مورد وضعیت اقتصادی کشور یک اصل برای من است و بی‌تفاوتی و بی‌اطلاعی جایگاهی در رفتار ما ندارد.
اما ای‌کاش صداوسیما به‌جای پخش گزیده‌ای از این گفت‌وگو، آن را به‌صورت کامل منتشر می‌کرد که این میزان ابهام در مردم ایجاد نشود.

تحولات هفته‌های گذشته سبب شده تا مردم به دنبال کالاهای جایگزین برای دارایی‌هایشان باشند. نتیجه اینکه سرمایه‌ها به سمت بازار سکه، خودرو و مسکن رفته و در نتیجه رشد قیمت‌ها در پس افزایش تقاضا رخدادهاست. بنابراین فضای حاکم براین بازارها تحت تأثیر این جو برهم‌خورده است.

راهکار مواجه با مشکل، ‌توجه به واقعیت‌های اقتصاد کلان کشور است و بر همین اساس هم دولت در تلاش است که با مهار روند رشد نقدینگی، سرمایه‌ها را به سمت بازارهای مولد هدایت کند که نمونه آن رشد شاخص بازار سرمایه طی دو روز اخیر است.

انتهای پیام/

R1389/P1012122/S7,77/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت اقتصاد

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت اقتصاد وزارت اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۸۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد

ایسنا/هرمزگان مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه تامین مولد سالم و با کیفیت می‌تواند باعث تولید ایمن و پایدار شود، اظهار کرد: تامین خوارک خوب و مغذی برای آبزیان از اهمیت ویژه و خاصی در صنعت تکثیر و پرورش آبزیان به ویژه میگوی پرورشی برخوردار است.

 اولین جلسه کارگروه فنی و بهداشتی تکثیر و پرورش میگوی هرمزگان با حضور مدیرکل شیلات استان، نماینده دامپزشکی، مدیر عامل اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان‌ آبزیان، معاون سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، معاون آبزی پروری شیلات، رئیس گروه میگو شیلات، رئیس گروه ترویج شیلات و آبزیان، رؤسای شیلات شهرستان‌ها و جمعی از فعالان تکثیر و پرورش میگوی استان شامگاه در سالن جلسات اداره کل شیلات برگزار شد.

مسعود بارانی -مدیرکل شیلات- پیگیری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فنی در مزارع و مراکز تکثیر میگو توسط بخش خصوصی، تغییر ساختار مزارع پرورش میگو، ایجاد هماهنگی بیشتر بین تولیدکنندگان و دستگاه‌های متولی در جهت رفع موانع تولید، بیمه لاروهای تولیدی و مراکز تکثیر میگو از اهم برنامه‌های شیلات استان برای سال زراعی پیش رو است.

وی تاکید کرد: تامین مولد سالم و با کیفیت علاوه رشد شاخص‌های کیفی و کمی می‌تواند محصولاتی اقتصادی و بهبینه‌تری را نیز فراهم سازد.

بارانی همچنین، نمونه‌برداری از آب ورودی مزارع پرورش میگو با همکاری دامپزشکی، برگزاری نشست علمی در جهت تغییر ساختار مزارع پرورش میگو توسط اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان استان، طرح تیپ الگویی برای مزارع ۲۰ هکتاری و تغییر ساختارمزارع تکثیرو پرورش میگو با همکاری نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و برگزاری جلسه با استانداری و سازمان جهاد کشاورزی را از اهم موضوعات مطرح شده در این نشست خواند.

به گزارش ایسنا، در این نشست حاضران درجلسه به بیان مسائل و چالش‌ها و همچنین ارائه راهکارهای پیشنهادی خود پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند