Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندار گلستان با بیان اینکه گلستان تنها استانی است که به رغم داشتن ساحل فاقد بندر است، گفت: باتوجه به امیدی که برای تصویب منطقه آزادتجاری اینچه برون وجود دارد، ایجاد بندر سبز در ساحل گمیشان ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سیدمناف هاشمی، استاندار گلستان، امروز (24 خرداد) در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: گلستان به عنوان قطب کشاورزی کشور مطرح بوده و در سال های گذشته نتوانست در حوزه صنعت، معدن و تجارت و گردشگری به جایگاه موردانتظار برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در یک دهه گذشته به ویژه در پنج سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه صنعت و گردشگری رخ داده است، افزود: براساس قابلیت های موجود استان و در قالب برنامه های استراتژیک به دنبال شناسایی محورهای توسعه استان و تدوین بسته های اقتصادی برای جذب سرمایه گذار هستیم.

 

استاندار گلستان با اشاره به جایگاه بیست و چهارم گلستان در شاخص های اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: در هشت ماه گذشته بالغ بر یکهزار و 50 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به بخش خصوصی پرداخت شد که از این حیث گلستان رتبه پنجم کشور را داراست.

 

وی درخصوص موضوع اشتغال هم گفت: تعهد سال گذشته استان 19 هزار و 400 شغل بود اما در پایان سال 21 هزار و 165 شغل در استان به ثبت رسید. برای امسال هم برنامه ابلاغی ایجاد 21 هزار شغل است اما ما در استان این میزان را 30 هزار شغل تعیین کرده ایم.

 

هاشمی با اشاره به رونق سرمایه گذاری در ماه های اخیر هم بیان کرد: پای بخش خصوصی در مباحث نیروگاهی، برق سولار، آب شیرین کن، تولید بذرهیبریدی و پروژه های گردشگری باز شده است.

 

وی با اشاره به قابلیت های استانی در زمینه بوم گردی، گفت: برنامه ای که سازمان میراث فرهنگی برای استان گلستان در نظر گرفته ایجاد 50 تا 100 نقطه بوم گردی است اما در استان این میزان 200 نقطه هدفگذاری شده است.

 

استاندار گلستان ادامه داد: درحال حاضر سه روستای بدون بیکار در استان وجود دارد که با همکاری فرمانداران تا پایان امسال این تعداد را به 50 روستا خواهیم رساند.

 

وی درخصوص بندرخشک و سرمایه گذاری که در ماه های اخیر در این پروژه انجام شده است، افزود: انتظار این بود که این پروژه زودتر از این ها رونق بگیرد اما در سه سال و نیم گذشته سرمایه گذاری زیادی در این پروژه انجام نشد اما با توجه به اولویت دار بودن این پروژه در پنج ماه گذشته بالغ بر 200 میلیارد تومان از منابع دولتی و بخش خصوصی در بندرخشک اینچه برون هزینه شد.

 

هاشمی در ادامه به لزوم ایجاد بندر در ساحل گمیشان هم اشار کرد و گفت: گلستان تنها استانی است که ساحل دارد اما فاقد بندر است. با توجه به اینکه به تصویب منطقه آزاد اینچه برون به مساحت 13 هزار هکتار در مجلس امیدوار هستیم، پیشنهاد ایجاد بندر در ساحل گمیشان را در زمینی به مساحت چهار هزار هکتار ارائه کردیم که امیدواریم این مسئله به جای خوبی برسد.

 

وی اظهارکرد: احیاء بافت های فرسوده و نوسازی ناوگان حمل و نقل قدیمی از اولویت های دولت در سالجاری است. در همین راستا ار محل اعتبارات روستایی 150 دستگاه کمباین و 100 دستگاه تراکتور خریداری شد اما هنوز  در زمینه نوسازی اتوبوس ها، مینی بوس و کامیون های فرسوده دچار مشکل هستیم.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه دو هزار و 50 هکتار بافت فرسوده در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: اولویت برای اجرای طرح بازآفرینی با شهرهای گرگان و گنبدکاووس بوده و طرح ها و برنامه های موردنیاز نیز تدوین شده است.

 

پایان پیام/417

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت مجلس مساجد حسن روحانی ماه رمضان حجت الاسلام ارزانی مسجد نماز عید فطر عید فطر شهید مدافع حرم هاشمی استاندار گلستان بازآفرینی شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم انداز گلستان؛ دروازه اوراسیا 

به گزارش  جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، برای رسیدن به این مقصد نهایی نیازمند تعیین هدف، برنامه ریزی و استراتژی هستیم و تدوین سندهای جامع توسعه استان ها نیز یکی از سرمایه  گذاری های بلند مدتی است که گام اصلی تصور می شود. 
شکاف های مدیریتی موجود؛ نیاز به برقراری تناسب بین اختیار و مسوولیت را در سطوح ملی و استانی با تدوین این سندها میسر شده است. 
تدوین 30 سند بخشی در لایه های عملیاتی، این سندها را به برنامه های بلند مدت فصلی و نرم افزاری با پشتیبانی هایی از منابع موجود و خلاقیت های سازمانی منجر کرده است. 
سند جامع توسعه حمل و نقل نیز برای بررسی مسایل حمل و نقل با همراهی سازمان ها و نهادهای خصوصی، دولتی و مشاورین؛ تنظیم و تدوین شده و مسیر راه مهمی را برای پیاده سازی چشم انداز این بخش فراهم کرده است. 
زنجیره ترانزیت، ساخت و ساختمان، گردشگری و سایر ذینفعان سازمانی بخش های خصوصی و دولتی بطور مجزا و تلفیقی در این سند دیده شده است. 
مگا پروژه کریدور شمال به جنوب، جاده نفت و مسیر ترانزیتی اینچه برون از مهمترین محورهای دیده شده در این سند برای توسعه ترانزیت و حمل و نقل بین الملل است. 
ترانزیت؛ این طلای نوین هزاره سوم در حوزه کسب و کار، بازاری بین المللی است که خرید و فروش  کالا و خدمات را محقق می کند. 
رشد 54 درصدی ترانزیت استان طی چند سال اخیر، استفاده از پهنه جغرافیایی کشور را در مسیر توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ، استان گلستان فراهم کرده است. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان درباره این سند چشم انداز استراتژیک توضیح می دهد: اولویت های سازمانی این سند، افزایش درآمدهای سرانه برای توسعه فعالیت های حمل و نقلی در بخش های خصوصی و دولتی است. 
عادل مصدقی اظهار می دارد: برای رسیدن به استانداردهای شریان های حیاتی و مواصلاتی و تطابق آن با استانداردهای جهانی و بین المللی در بخش حمل و نقل؛ تلاش 6 ساله مقامات ارشد استانی بالاخص استاندار معزز، این نگاه جدید را در رویه حمل و نقل و ترانزیت بین المللی دیده و دو چندان کرده است. 
وی می افزاید: سهم 12 درصدی ترانزیت موجود به توسط بخش خصوصی بخصوص ترانزیت های ورودی؛ زنجیره ای را در این سند فراهم ساخته که صرفا حلقه تولید و عملیات نیست بلکه تمام این حلقه ها برای خدمات دهی موثر است. 
مصدقی ادامه می دهد: استان گلستان، اولین استان کشور است که توانسته با پایش استراتژی های دو بخش حمل و نقل و راهداری، سند جامع و توسعه حمل و نقل را تنظیم و تدوین کند. 
وی می گوید: برای ارتقای جایگاه برنامه ریزی استان در بخش حمل و نقل حدود 40 جلسه تخصصی با همراهی بخش های خصوصی و سازمان های مرتبط در این زمینه برگزار شده  تا واحدهای برنامه ریزی هر سازمان، علوم جدید و به روز را برای ارائه خدمات بهینه تر از قبل به مردم در این بخش فراهم کنند. 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان تصریح می کند: استراتژی کامل این سند برای 10 سال آینده ترانزیت  و افزایش درآمدهای ارزی استان است. 
به گفته مصدقی، از بین بردن فقر، اشتغالزایی بر مبنای شرکت های دانش بنیان با ساماندهی شبکه های به روز نرم افزاری از اولویت های مهم و هدفمند این سند توسعه استان است. 
وی یادآور می شود که با ابلاغ چارت های تفصیلی این سند توسط استاندار معزز؛ این سند رسمیت می یابد و پیاده سازی آن با مشارکت اتحادیه ها و شرکت های حمل و نقلی آغاز می شود.

دیگر خبرها

  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • برخورد قاطعانه با تخلفات انتخاباتی در‌گلستان
  • چشم انداز گلستان؛ دروازه اوراسیا 
  • پرداخت ۳۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال وام ازدواج در همدان
  • ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر گلستان پرداخت شد
  • عشایر استان مرکزی ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند