Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از‌ پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی‌ پس از شرکت در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان گلستان، اظهار داشت‌: ‌‌در این جلسه‌ پروژه‌های بزرگی مانند برقی کردن راه‌آهن گرمسار – اینچه‌برون مورد بحث قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: اکنون قرارداد برقی‌کردن راه‌آهن گرمسار-‌اینچه‌برون با طرف روس به امضا رسیده و تأمین مالی ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیارد یورویی برای این پروژه انجام شده است و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه خواهیم بود.

آخوندی با اشاره به مطرح شدن موضوع راه‌آهن گرگان – مشهد در این جلسه بیان کرد: هم‌اکنون مقدمات این پروژه در حال انجام بوده که بعد از امضای قرارداد رسمی و تأمین مالی جزئیات را در اختیار مردم قرار خواهیم داد.

وی افزود: خوشبختانه در جهت عقد قرارداد تجاری و تأمین مالی اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی‌ گفت: پروژه‌های آزادراهی و بهسازی معابر در این جلسه مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار گرفت که‌ در این مورد اقدامات لازم انجام شده است و همچنین درباره بحث حمل و نقل و استفاده از ظرفیت کامیون‌داران استان در جلسه صحبت‌هایی مطرح شد که‌ این موارد را پیگیری خواهم کرد.

آخوندی اضافه کرد: در این جلسه بر همه بحث‌های حوزه بازآفرینی مروری داشتیم، ‌پروژه‌های بسیار خوبی، هم در بافت‌های قدیمی شهر در حوزه تملک، تعمیر و مرمت اساسی خانه‌های قدیمی و هم در حوزه اسکان غیررسمی، اصلاح معابر و انجام خدمات مختلف انجام شده است که همگی عنوان و مورد بررسی قرار گرفت.

آخوندی با اشاره به تسهیلات پس‌انداز مسکن یکم گفت: ‌طبق آمار اعلام شده از سوی بانک مسکن چیزی در حدود ۵ هزار و ۱۰۰ نفر در این صندوق پس‌انداز کرده اند که همه آن‌ها برای خرید مسکن در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری شرایط دریافت تسهیلات با نرخ بهره ۶ درصد را دارا هستند.

وی افزود: پیشنهاد ما به مردم این است که از این تسهیلات استفاده کنند، تاکنون استقبال بسیار خوب بوده و شاهد رشد ۱۵ درصدی در سپرده‌گذاری بوده‌ایم.

آخوندی با اعلام استقبال دولت از حضور مردم در این طرح گفت: با استفاده از طرح پس‌انداز مسکن یکم، مردم به تسهیلات ۶ درصد برای خرید خانه در بافت فرسوده و ۸ درصد برای خرید ملک در سایر نقاط دسترسی پیدا می‌کنند، با استفاده از این تسهیلات یک زوج می‌تواند در گرگان ۱۲۰ میلیون تومان و در سایر نقاط استان ۹۰ میلیون تومان تسهیلات برای خرید خانه دریافت کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه آهن تامین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۷۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از صندوق توسعه ملی، رضا محمدی ‏گفت: این صندوق در ‏جهت توسعه زیرساخت‌های صنایع کشور و توسعه روزافزون ایران اهداف و پروژه‌های بزرگی را برای خود برنامه‌ریزی کرده است؛ ‏یکی از این پروژه‌ها، شیرین‌سازی و ‏انتقال آب از خلیج فارس به استانهای فارس و اصفهان و از دریای عمان به استان‌های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی است که یکی از ابر پروژه‌های کشور در ‏حوزه آب ‏محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف تأمین پایدار آب در جهت مصارف صنایع بزرگ و کوچک و ‏همچنین شرب در کشور هدف ‏گذاری و برنامه ریزی شده است، یادآورشد: به منظور رفع مشکلات آبی ‏صنایع در استان‌های فارس و سیستان و بلوچستان به زودی ۲ مگا ‏پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب دریا ‏از خلیج فارس و دریای عمان با تأمین مالی صندوق توسعه ملی شروع به فعالیت خواهد کرد.

محمدی با اشاره به رسالت صندوق توسعه ملی در انجام این مهم افزود: برای انجام این پروژه، تأمین ‏مالی حدود ۲ میلیارد دلاری از ‏طرف صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: طرح‌های انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از وعده‌های ‏رییس جمهور در ابتدای فعالیت بود‎. لذا صندوق توسعه ملی برای به ثمر رسیدن این ‏وعده برای آینده‌ی روشن‌تر این سرزمین اقدام خواهد نمود‎. ‌‏

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • ساخت ۱۲۸ هزار مسکن مهر بدون آورده متقاضیان+ فیلم
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان، از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس