Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالحسین علی اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش 20 درصدی تلفات سوانح رانندگی جاده ای در استان، خبر بسیار خوبی به شمار می رود که امیدواریم در طول سال نیز تداوم داشته باشد.
وی اضافه کرد: در مدت مشابه سال گذشته 70 نفر در جاده های آذربایجان غربی جان خود را بر اثر تصادف از دست داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سوانح رانندگی جزو سه عامل اصلی مرگ و میر در کشور و آذربایجان غربی است و سالانه افزون بر 16 هزار نفر در کشور و بیش از 500 نفر در این استان جان خود را بر اثر این سوانح از دست می دهند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در این مدت شاهد افزایش تلفات در جاده های روستایی استان از یک به پنج نفر بودیم که این آمار نگران کننده است و باید از همین ابتدا برای جلوگیری از افزایش روزافزون این رقم تلاش کرد.
وی اضافه کرد: استانداردسازی جاده و ایمن سازی حمل و نقل به تنهایی در کاهش حوادث رانندگی پاسخگو نیست و فرهنگ رانندگی باید با فعالیت های آموزشی اصلاح شود.
به گزارش ایرنا، تلفات سوانح رانندگی در ایران از جمله بالاترین آمارها در دنیا به شمار می رود که با وجود کاهش نسبت به دهه 80، هنوز سهم زیادی از مرگ و میرها را در کشور در اختیار دارد.
بر اساس نظرات صاحب نظران، بهبود وضعیت جاده ای، توسعه آزادراه ها و بزرگراه ها، بهبود کیفیت خودروها در کنار فرهنگسازی برای رانندگی بهتر، مطمئن تر و کم مخاطره تر از جمله مهمترین راهکارهای کاهش تلفات در این خصوص به شمار می رود.
دولت یازدهم توجه ویژه ای به اصلاح نقاط جاده ای پرخطر آذربایجان غربی داشته و بسیاری از این نقاط را در سال های اخیر اصلاح کرده است.
کارشناسان دلیل اصلی تعداد بالای تصادف های فوتی در آذربایجان غربی را رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی عنوان می کنند.
آمار نشان می دهد در دنیا به ازای هر 10 هزار خودرو حدود 9 نفر کشته می‌شوند، در حالی که در ایران به ازای این تعداد خودرو، 37 تن کشته می شوند.
برای جلوگیری از تصادف‌های جاده‌ای در کشور بحث پیشگیری و مقررات پیشگیرانه بسیار موثر است و باید به آن توجه شود.
رانندگی شغلی است که فرد باید به طور کامل بر آن تسلط داشته باشد، بتواند سریع تصمیم بگیرد و از شرایط غیر منتظره به نحو مطلوب استفاده کند تا حادثه‌ای رخ ندهد یا اگر هم حادثه‌ای رخ داد، کمترین خسارت را داشته باشد.
سازمان ملل متحد سال‌های 2011 تا 2020 میلادی را دهه اقدام برای ایمنی جاده‌ها به منظور نجات جان پنج میلیون نفر در جهان عنوان کرده است که در طول سال بر اثر تصادف‌ها و حوادث رانندگی کشته می‌شوند.
8137/7129/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آذربایجان غربی جهان راهداری و حمل و نقل جاده قوانین راهنمایی و رانندگی مرگ روز قدس تلگرام نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۸۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین و پرحجم در آزادراه‌های البرز

رئیس پلیس راه البرز از ترافیک سنگین در آزادراه تهران - کرج - قزوین در محدوده این استان خبر داد و از رانندگان خواست از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا، وی گفت: اکنون وضعیت ترافیک در خط شمالی آزادراه کرج - قزوین روان گزارش شده است.

رئیس پلیس راه البرز بیان کرد: جاده کرج - چالوس درمحدوده استان البرز نیز امروز سه شنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۵ به دلیل اجرای عملیات عمرانی بسته است که مسافران باید از محور‌های جایگزین استفاده کنند.

کرمی از رانندگان خواست زمان سفر خودرا مدیریت کرده و و از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند تا از هرگونه حوادث رانندگی پیشگیری شود.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.

استان البرز دارای یک هزارو۵۶۰کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است و ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه‌های این استان است.

دیگر خبرها

  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • جاده چالوس بسته است
  • ترافیک سنگین و پرحجم در آزادراه‌های البرز
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جای گذاشت
  • سوانح رانندگی در مشهد یک کشته و ۶۵ مصدوم بر جا گذاشت
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران