Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهروندان تونسی خواستار اخراج سفیر امارات از کشورشان به سبب تلاش برای کودتا و دخالت‌های گسترده در امور تونس شدند. ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸ بین الملل آسیای غربی بیداری اسلامی نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العربی الجدید، در پی افشای نقشه امارات برای کودتا در تونس، پایتخت تونس  شاهد تظاهرات شهروندان این کشور در محکومیت این کودتا و دخالت‌های امارات در امور تونس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش ده‌ها نفر از شهروندان تونسی با تجمع در اطراف وزارت کشور در مرکز خیابان "الحبیب‌بورقیبه" تلاش برای کودتای نافرجام در کشورشان را که توسط امارات مدیریت شد، محکوم کردند.

تظاهر کنندگان ضمن سر دادن شعارهایی علیه کودتاچیان، گفتند که "لطفی براهم" وزیر کشور سابق مزدور و خائن است و در کودتا علیه امنیت تونس و انقلاب آن نقش داشته است.

معترضان همچنین خواستار اخراج سفیر امارات در تونس و محاکمه لطفی براهم به اتهام خیانت و مشارکت در کودتا علیه امنیت تونس و انقلاب آن شدند.

تظاهر کنندگان حکام امارات را ضد انقلاب خواندند و خواستار محافظت از کشورشان در برابر توطئه‌ها شدند.

بر اساس یک گزارش غربی که چند روز قبل منتشر شد، "لطفی ابراهیم"وزیر کشور برکنار شده تونس قبل از برکناری خود با رئیس سازمان اطلاعات امارات در جزیره "جربه" دیدار کرده بود.

طبق این گزارش، امارات با طراحی سناریویی مانند برکناری "بورقیبه" قصد تغییر نخست‌وزیر تونس و برکناری رئیس‌جمهور به دلیل بیماری را داشت.

ادای سوگند قانون اساسی کابینه جدید مصر

دولت جدید مصر به ریاست "مصطفی مدبولی" امروز پنجشنبه در برابر عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور این کشور سوگند قانون اساسی یاد کردند.

در کابینه جدید مصر، محمد احمد زکی فرمانده گارد ریاست‌جمهوری در دوره محمد مرسی، به جای صدقی صبحی به سمت وزیر دفاع منصوب شده است. 

همچنین محمود توفیق به جای مجدی عبدالغفار به سمت وزیر کشور منصوب شده است.

شریف اسماعیل نخست‌وزیر مصر حدود دو هفته قبل از سمت خود استعفا کرد و پس از آن السیسی مدبولی را به تشکیل کابینه جدید مکلف کرد.

مدبولی از فوریه 2014 میلادی در منصب وزیر مسکن مصر مشغول به فعالیت بوده است.

درگیری در اطراف هلال نفتی در شرق لیبی

منابع رسانه‌ای وابسته به فرماندهی کل نیروهای مسلح لیبی اعلام کردند که گروه موسوم به "سرایا الدفاع عن بنغازی" (گردان‌های دفاع از بنغازی) تلاش کردند که وارد منطقه هلال نفتی لیبی شوند که جنگنده‌های ارتش لیبی تعدادی از مهاجمان را هدف قرار دادند. 

منابع نظامی تاکید کردند نیروهای ارتش لیبی موفق به دفع حملات مهاجمان در "وادی اکحیله" در منطقه "البریقه" در اجدابیا شده‌اند و در پی این عملیات 17 دستگاه خودروی مسلح عناصر مسلح منهدم و شمار زیادی از آن‌ها به اسارت در آمده‌اند.

این منابع با اشاره به آغاز عملیات نظامی گسترده ارتش لیبی برای نابودی عناصر مسلح در منطقه اجدابیا، گفتند که درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش و عناصر مسلح در این منطقه رخ داده است.

انتهای پیام/

R36348/P36355/S8,90,1115/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۸۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی

وزیر راه و شهرسازی از موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از بنادر، ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و ظرفیت مهندسی در حوزه تعمیرات هواپیما خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش در دیدار با ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل‌ونقل جمهوری کوبا با اشاره به توافق دو کشور در بخش دریایی و هوایی، اظهار کرد: طرف کوبایی در حوزه حمل‌ونقل ریلی با یک شرکت ایرانی قراردادی را در زمینه خرید قطعات و تعمیرات واگن‌ امضا کرده است.

وی با اشاره به درخواست وزیر حمل‌ونقل کوبا، ادامه داد: طرف کوبایی برای صادرات محصولات و جابجایی بار درخواست استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را داشت که مورد موافقت قرار گرفت.

وی از پیوند خواهرخواندگی دو بندر مهم ایران و کوبا برای بهره‌مندی فعالان اقتصادی و شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی کوبا از تسهیلات بندری کشورمان خبر داد و با اشاره به درخواست وزیر حمل‌ونقل کوبا برای استفاده از ظرفیت مهندسی ایران در حوزه تعمیرات هواپیما، افزود: بر این اساس مقرر شد، نیازمندی‌ها در این زمینه از طریق سفارت کوبا در تهران به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در اوایل خردادماه به میزبانی هاوانا گفت: مجموعه توافقات صورت گرفته در این دیدار مقدمات اتخاذ تصمیمات اصلی در جلسات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور است که وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران مسئولیت آن را بر عهده دارد.

بذرپاش در این نشست، ظرفیت حمل و نقل دریایی دو کشور از طریق دریا و اقیانوس را مهم و فرصت بسیار مطلوبی در زمینه جابه‌جایی کالاهای کوبایی به مقاصد شمالی از طریق بنادر ایران بر شمرد.

وی با اشاره به ظرفیت صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی در زمینه ساخت و توسعه مسکن، زیرساخت جاده‌ای و ریلی گفت: مقرر شد، با توجه به اینکه مجموعه اقدامات زیربنایی در وزارتخانه دیگری در کوبا پیگیری می شوند، شرکت های ایرانی از طریق سفارتخانه ها به وزارتخانه مطبوع در کوبا معرفی و دعوت به همکاری شوند.کوبا در اذهان مردم ایران نماد مقاومت در برابر امپریالیسم و قابل احترام بوده و کمک به آن امری ضروری است.

ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا نیز هدف از این دیدار را پیگیری توافقات و تفاهمات انجام شده میان دو کشور در گذشته و برنامه ریزی برای پروژه‌های جدید عنوان کرد و گفت: توافقات انجام شده در گذشته، با جدیت پیگیری می شود تا به بهترین شکل ممکن اجرا شوند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • جزئیات جدید از انسداد مرزها برای افزایش امنیت کشور
  • شهادت ۲ فلسطینی در غرب جنین/ درگیری‌های مسلحانه مقاومت با اشغالگران در طولکرم
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید