Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@19:31:04 GMT

جدیدترین تحولات امنیتی در عراق

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۸۱۱۳۹

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  اواخر سال گذشته میلادی (۲۰۱۷)، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، پایان عملیات نظامی علیه داعش و پیروزی بر این گروه تروریستی را اعلام کرد. اما عملیات‌ نیروهای امنیتی مشترک این کشور برای شناسایی و دستگیری بقایای این گروه تروریستی که با پنهان شدن در مناطق صحرایی عراق، به دنبال تهدید امنیت عراقند، ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشته شدن ۷ داعشی در کرکوک

یک منبع آگاه اطلاعاتی عراق؛ امروز (پنجشنبه ۱۴ ژوئن) اعلام کرد که نیروهای مشترک عراقی موفق شدند یکی از سرکرده‌های داعش ملقب به «صاحب الرداء الاسود» و شش همراهش را در استان کرکوک شناسایی و به قتل برسانند.

به نوشته پایگاه خبری «شفق نیوز»، نیروهای مشترک عراقی پس از دریافت اطلاعاتی دقیق درباره حضور این تروریست‌ها در یکی از منازل شهرستان «الدبس» در کرکوک، طی عملیاتی ویژه به آنها حمله کردند و در این درگیری، هر هفت تروریست جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، تروریست‌ها نقشه‌ها و طرح‌هایی برای انجام حملات تروریستی داشتند. کشته شدن این سرکرده داعش به منزله فلج شدن حرکت هسته‌های خاموش داعش در کرکوک است.

نیروهای امنیتی عراق هنوز در کرکوک در تلاشند تا این استان را به طور کامل پاکسازی کنند.

دستگیری یکی از عوامل جنایت اسپایکر در یکی از ورودی‌های تکریت

سازمان اطلاعات نظامی عراق، از دستگیری یکی از تروریست‌های جنایت «اسپایکر» در یکی از ورودی‌های جنوبی شهر «تکریت» خبر داد.

در بیانیه این سازمان که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریة» منتشر شد، آمده است: نیروهای اطلاعاتی به رهبری فرماندهی عملیات «صلاح الدین» پس از دریافت اطلاعاتی دقیق، در چهارمین سالگرد جنایت «اسپایکر» یکی از تروریست‌های عامل این جنایت را در ورودی جنوب تکریت شناسایی و دستگیر کردند.

بر اساس این گزارش، این فرد یکی از عوامل داعش در جنایت اسپایکر که طی آن جان صدها بی‌گناه عراقی گرفته شد، است که در آن زمان موفق شده بود از زندان «تسفیرات» صلاح الدین فرار کند. وی بر اساس احکام ماده ۱/۴ قانون مبارزه با تروریسم، به دستگاه قضایی کشور تحویل داده شد.

داعش در ژوئن ۲۰۱۴، پس از سیطره بر شهر تکریت، صدها نفر از دانشجویان و افسران نظامی حاضر در پایگاه نظامی «اسپایکر» را به طور وحشیانه‌ای به شهادت رساند.

آغاز عملیات پاکسازی داعش در «الحویجة» از دو محور

یک منبع آگاه امنیتی، امروز اعلام کرد که پلیس فدرال عراق، امروز عملیات نظامی ویژه‌ای را از دو محور برای پاکسازی ناحیه‌های «الرشاد» و «الریاض» در «الحویجة» را آغاز کرد.

وی در گفت‌وگو با «الغدپرس» افزود: نیروهای پلیس فدرال از صبح امروز این عملیات را دو محور برای پاکسازی روستاهای میان دو ناحیه الریاض و الرشاد در الحویجة، آغاز کردند و این عملیات تاکنون به شناسایی چندین تونل و توقیف خمپاره و کمربند انفجاری و ...منجر شده است.

نتایج یک هفته عملیات علیه داعش در «سامراء»

فرماندهی عملیات سامراء نتیجه عملیات تفتیش و پیگرد عناصر داعش طی یک هفته را گزارش داد.

سرتیپ ستاد «عماد الزهیری» فرماندهی عملیات سامراء طی بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات نهایی برای پاکسازی بقایای داعش، ایجاد سنگرها و کمین‌های مورد نیاز، یک هفته طول کشید که دستاوردهایی به همراه داشت که انفجار ۱۵ بمب، دستگیری ۴ تروریست بر اساس ماده ۴ قانون اساسی و یافتن ۱۷ مخفی‌گاه داعش و آتش زدن آنها، از جمله این دستاوردهاست. همچنین ۴۱ مظنون دستگیر شدند و شماری موتور سیکلت بدون مجوز نیز توقیف شد.

رصد دقیق فعالیت‌های عناصر حزب منحله بعث در خارج از عراق 

یک منبع آگاه امنیتی، امروز اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق، اطلاعات دقیقی درباره فعالیت‌های حزب منحله بعث در خارج از عراق دارند.

وی در گفت‌‌وگو با «السومریة» اظهار داشت که اطلاعات دقیقی درباره فعالیت هسته‌های خاموش حزب بعث در خارج از عراق وجود دارد که از سوی برخی از فدائیان صدام، افسران نظامی در ارتش و برخی مردم اداره و حمایت می‌شود.

این منبع افزود: این عناصر از سوی برخی نیروهای امنیتی تحت رصد قرار دارند و هیچ خطر یا تهدیدی برای دولت عراق به شمار نمی‌روند. ضمن اینکه، آنها از نظر مالی در فشار قرار دارند و همین امر، مانع اجرای طرح‌ها و جنایت‌های آنها می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۸۱۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی عراق در دیدارشان در روسیه بر سر روند اجرای توافقنامه امنیتی دو کشور توافق کردند.   به گزارش همشهری آنلاین، علی‌اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ در این شهر روسیه حضور دارد، عصر دیروز (سه‌شنبه) چهارم اردیبهشت ماه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.   در این دیدار احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافق امنیتی ایران و عراق توافق کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هر چه‌ زودتر تشکیل جلسه دهد.   الاعرجی با راهبردی خواندن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران، بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.   مشاور امنیت ملی عراق، در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.   احمدیان در رأس هیأتی برای شرکت در دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات عالیرتبه مسئول در امور امنیتی و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس در سن‌پترزبورگ حضور دارد و در حاشیه این نشست‌ها نیز با تعدادی از همتایان خود دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در منطقه به رایزنی خواهد پرداخت. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

دیگر خبرها

  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی «نیروهای امنیتی» در زاهدان به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد