Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@07:01:48 GMT

جام جهانی فوتبال 2018 افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۸۱۱۴۲

جام جهانی فوتبال 2018 افتتاح شد

مسکو - ایرنا - بیست و یکمین جام جهانی فوتبال 2018 طی مراسمی در روسیه آغاز شد.

به گزارش عصر پنجشنبه خبرنگار ایرنا؛ رئیس جمهوری روسیه در مراسم افتتاحیه جام جهانی در ورزشگاه لوژنیکی (ورزشگاه شماره یک روسیه) خطاب به حاضران در ورزشگاه گفت: مقدم همه مهمانان را به ورزشگاه لوژنیکی خوشامد می گویم.
وی افزود: آغاز بزرگترین رویداد ورزشی جهانی را به خانواده بزرگ و کثیرالملل فوتبال تبریک می گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویداد بزرگ جهانی برای نخستین بار در روسیه برگزار می شود.
پوتین یادآورشد : فوتبال در روسیه فقط یک ورزش معروف نیست بلکه میلیونها نفر طرفدار و علاقه مند به آن هستند. برای نخستین بار فوتبال در سال 1897 میلادی وارد روسیه شد.
رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: با احساس مسئولیت کامل برای این رویداد مهم (جام جهانی 2018) آماده شدیم.
پوتین با بیان اینکه بیش از یک میلیارد نفر در جهان علاقه مند به ورزش فوتبال جام جهانی را تماشا می کنند، اظهار داشت: این رویداد همه ما را در یک تیم بزرگ گرد هم می آورد و اعضای این تیم یکدیگر را خوب درک می کنند.
رئیس جمهوری روسیه در پایان گفت: برای همه تیم های شرکت کننده در جام جهانی موفقیت و برای طرفداران فوتبال خاطره فراموش نشدنی آرزو می کنم.
پس از سخنان پوتین نخستین دیدار مسابقات جام جهانی فوتبال 2018 بین تیم های روسیه و عربستان آغاز شد.
سران بیش از 20 کشور برای حضور در افتتاحیه جام جهانی دعوت شده اند که روسای جمهوری پاناما، پاراگوئه و جمهوری آذربایجان و نخست وزیران لبنان و ارمنستان از آن جمله هستند.
مسکو، سن پترزبورگ، کالینینگراد، نیژنی نووگراد، قازان، سامارا، سارانسک، ولگاگراد، رستف نا دُنو، سوچی و یکاترینبورگ شهرهای میزبان جام جهانی فوتبال 2018 هستند.
تیم ملی فوتبال ایران یکی از 32 تیم حاضر در این رقابت ها در گروه «B» با اسپانیا، پرتغال و مغرب هم گروه شده است.
ایران در نخستین دیدار خود فردا جمعه و ساعت 18:30 به وقت ایران در ورزشگاه سن پترزبورگ برابر مغرب، در دومین دیدار ساعت 21:30 روز 20 ژوئن (30 خرداد 97) در ورزشگاه قازان به مصاف تیم ملی اسپانیا قهرمان پیشین جام جهانی فوتبال و در سومین بازی گروهی خود ساعت 21:30 روز 25 ژوئن (4 تیر 97) در سارانسک با یاران رونالدو پرتغالی مدافع عنوان قهرمانی اروپا بازی خواهد کرد.
تیم ملی فوتبال ایران سه شنبه هفته جاری 15 خرداد ماه به عنوان نخستین تیم جام جهانی وارد روسیه شد و در کمپ لوکوموتیو در فاصله 30 کیلومتری غرب مسکو استقرار یافت.
تیم ملی کشورمان برای انجام نخستین بازی دیروز راهی سن پترزبورگ شد و هم اینک در این شهر حضور دارد.
شبد**اروپام **391 **1010

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش روسيه جام جهاني 2018 ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۸۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد

لاوروف گفت، احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه در ایالات متحده، روسیه را دشمن می‌دانند و بدون توجه به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تلاش خواهند کرد تا روسیه را شکست دهند.

به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با کانال تلویزیونی بوسنیایی ATV گفت: «به‌زودی انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده برگزار خواهد شد. هیچ تفاوتی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر روسیه و چین وجود ندارد. رویکرد گروهی ممکن است سخت و گروه دیگری حتی سخت‌تر باشد، اما در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی‌کند.»

لاوروف ادامه داد: «برای هر دو، مهم نیست که چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود، ما در کل دشمن هستیم. اینکه ما دشمن باشیم یا نیروی متخاصم فرقی نمی‌کند. اما "شکست استراتژیک" که آنها می‌گویند باید به روسیه تحمیل شود، هدف تشکیلات آمریکایی است.»

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت: «همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به سوال مشابهی گفت، ما آماده خواهیم بود تا با هر کسی که مردم آمریکا انتخاب کنند، کار کنیم، مشروط بر اینکه تمایل متقابل وجود داشته باشد.»

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی کاندیداهای اصلی این انتخابات هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • پلی به گذشته - تساوی 2-2 بارسلونا و رئال مادرید در نیوکمپ (لالیگا اسپانیا - 6 می 2018) / فیلم
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • نخستین پلتفرم هیبریدی الکتریکی در جهان توسط چری ساخته شد
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش؛ برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها