Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@13:46:55 GMT

عبادت در رمضان در صورت تداوم بندگی الهی مورد قبول است

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۸۴۳۰۷

عبادت در رمضان در صورت تداوم بندگی الهی مورد قبول است

حجت الاسلام عباس نظری به مناسبت پایان ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: عید فطر روز دریافت پاداش یک ماه امساک و خود داری از گناه ومعصیت ونزدیک شدن به معبود است.

وی افزود: از امام صادق(ع) سوال شد ما از کجا بدانیم اعمال عبادی ما در ضیافت الهی قبول شده است و ایشان فرمودند: راههای گوناگونی وجود دارد اما طاعت بعد از طاعت دلیلی بر قبول عبادت در این ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری بیان کرد: این فرموده به این معناست که یک ماه عبادت کردیم و نماز خواندیم و روزه گرفتیم و احسان و اکرام کردیم و راز و نیاز و دعا داشتیم اگر بعد از ماه رمضان هم این کار را ادامه دادیم و از گناه و معصیت دوری کردیم دلیل بر این است که عبادت ما در رمضان قبول شده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: برعکس اگر کسی بعد از طاعت و عبادت در ماه رمضان بازهم معصیت خدا انجام دهد نشان می دهد عبادتش رد شده است.

وی اظهارداشت: باید مردم بعد از ماه رمضان تقوایی که در سوره بقره اشاره شده را کسب کنند و اگر آن تقوی را در ماه رمضان بدست آورده باشند قطعا با این ایمان از افتادن در منجلاب های گناه در ایام دیگر سال مصون مانده و زدر مسیر الهی گام برمی دارند.

روز عید فطر روز دریافت پاداش و مزد است

نظری در مورد اهمیت عید سعید فطر اظهارداشت: نماز فطر مانند روز قیامت است که انسانها از قبر خارج  می شوند تا روز محشر نتیجه کار را ببینند لذا بعد از یک ماه روزه داری و عبادت پس از پرداخت زکات فطره در نماز عید فطر شرکت می کنند تا عید را جشن بگیرند.

وی اضافه کرد: مراسم نماز عید سعید فطر همزمان در سراسر کشور و استان هم برگزار می شود و این آیین در مراکز استانها به صورت متمرکز و تجمیعی برگزار می شود و انتظار داریم حتی المقدور مرم قزوین هم برای نشان دادن عظمت و شکوه نماز عید فطر در مصلی ها حضور یابند تا با اقامه نماز عید فطر اعمال عبادی و طاعات را در رمضان تکمیل کنند و مزد خود را دریافت کنند.

بعد از رمضان ارتباطمان با خدا را حفظ کنیم

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: از مردم انتظار می رود ارتباط با خدا را در ایام سال بیشتر کنندو تا می تواننداز راه عبودیت و بندگی و اطاعات اوامر الهی با پروردگار انس بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: هر چقدر به خدا نزدیکتر باشیم از آسییب های اجتماعی و اخلاقی در امان خواهیم بود اما اگر خدای نکرده اگر کسی با خدا ارتباطش را قطع یا کم کند در زندگی به سختی می افتد و در تنگنا قرار می گیرد.

نظری اظهارداشت: حالا که یک ماه تمرین بندگی داشته ایم و ارتباط را با خدا نزدیک تر و بیشتر کرده ایم باید این روحیه را حفظ کنیم و قول و قرارهایی که در ماه رمضان در قالب دعا و نیایش با خدا بسته ایم فراموش نکنیم.

کد خبر 4321380

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی قزوین عباس نظری عید سعید فطر راهپیمایی روز قدس بوشهر گرگان شهرکرد ماه مبارك رمضان مشهد شیراز سالروز ارتحال امام خمینی روز جهانی قدس یاسوج خرم آباد شب قدر عید سعید فطر امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۸۴۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امام جمعه اصفهان: حج، تمرین فشرده بندگی است
  • امیر تتلو در زندان قرآن و نهج‌البلاغه می‌خوانَد | او تمام ‌ماه رمضان را روزه گرفت و برنامه محفل که در شب‌های ‌ماه رمضان پخش می‌شد را نگاه کرد!
  • فیلم/ رئیسی: دختر یعنی رحمت الهی
  • ثبت حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • (ویدئو) پخش اقامه نماز جماعت به امامت یک زن روی آنتن تلویزیون
  • پخش نماز جماعت به امامت یک زن در تلویزیون
  • ببینید | نماز جماعت بر عرشه ناو شهید ناظری سپاه
  • تداوم کیفیت هوای قابل قبول در پایتخت
  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود