Web Analytics Made Easy - Statcounter

درختان شمشاد در منطقه‌ حفاظت شده جنگلی دوآب سیاهکلرود رودسر بر اثر ابتلا به یک بیماری گیاهی در معرض نابودی هستند. ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۹ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رودسر، درختان شمشاد در منطقه‌ حفاظت شده جنگلی دوآب سیاهکلرود شهرستان رودسر استان گیلان بر اثر بیماری "بلایت" در معرض نابودی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماری بلایت مخصوص درختان شمشاد است و فراوانی آن تنها در این گونه از درخت مشاهده شده است؛ با ظهور لکه های قهوه ای روی برگ درخت آغاز شده و به تدریج به سایر قسمت‌های گیاه سرایت کرده و در نهایت به خشک شدن گیاه می‌انجامد.

بلایت یا آتشک از جمله بیماری‌های مخرب و خطرناکی است که سبب سوختگی، ریزش برگ‌ها و خزان یکنواخت نهال‌ها و درختان شمشاد می‌شود.

در این حالت معمولاً سوختگی از قسمت تحتانی گیاه آغاز و به سمت تاج پیش می‌رود و استمرار بیماری در چند سال متوالی به خشکیدگی کامل و مرگ گیاه منجر می‌شود.

عکس از امید رجبی‌پور کشایه

انتهای پیام/ش

R7877/P31440/S6,71/CT8

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۸۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار کپسول گاز در گچساران دونفر را راهی بیمارستان کرد

سرپرست اورژانس۱۱۵ استان کهکیلویه و بویراحمد از مصدومیت و سوختگی دو نفر مرد ۴۷ و ۲۱ ساله در اثر انفجار کپسول گاز در گچساران خبر داد.

به گزارش خبرنگار استان ها خبرگزاری دانشجو،محمدامین نیکویی نژاد،سرپرست اورژانس۱۱۵ استان کهکیلویه و بویراحمد افزود: در ساعت ۰۰:۴۰ دقیقه بامداد امروز دوشنبه گزارش انفجار کپسول گاز حین پر کردن به واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ استان در گچساران اعلام شد و بلافاصله تیم فوریت پزشکی از پایگاه اورژانس سه شهری گچساران به محل حادثه اعزام شدند.

 

نیکویی نژاد ادامه داد: متاسفانه علیرغم هشدار های لازم به همشهریان شاهد سوختگی و آسیب دو نفر مرد ۴۷ و ۲۱ ساله در انفجار کپسول گاز حین پرکردن بودیم که پس از دریافت اقدامات اولیه پزشکی به بیمارستان شهید رجایی گچساران منتقل شدند.

 

 سرپرست اورژانس۱۱۵ استان درپایان با اشاره به وقوع تعدادی حوادث مشابه از آغاز فصل سرما تا کنون خاطرنشان کرد: از شهروندان گرامی خواهشمند است ضمن رعایت اصول ایمنی و بررسی استانداردهای لازم از وسایل گاز سوز استفاده نمایند و از انجام اقدامات غیر اصولی و غیر استاندارد جدا بپرهیزند.

دیگر خبرها

  • خواص باورنکردنی گیاه دارویی «کلپوره» یا «مریم نخودی»
  • خواص باورنکردنی گیاه دارویی «کَلپوره» یا «مریم نخودی»
  • رودسر آماده میزبانی از مسافران نوروزی است
  • با مصرف این گیاه یک معده، روده و رحم سالم داشته باشید
  • انفجار کپسول گاز در گچساران دونفر را راهی بیمارستان کرد
  • کشف فلزیاب‌های قاچاق در خانه‌ای در رودسر
  • شولتس خواهان توافق آتش‌بس دائم در غزه شد/ نتانیاهو تهدید به نابودی حماس کرد
  • رونمایی از «سفره آسمونی» در شهرستان رودسر
  • زندگی روی آوارهای غزه؛ روایت پیرمردی که ریشه‌های فلسطین را سبز نگه‌ می‌دارد/گزارش اختصاصی
  • نابودی منابع مالی تشکیلات داعش در عراق