Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@06:17:32 GMT

افزایش سرانه فضای ورزشی در شهربابک

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۸۵۳۲۴

افزایش سرانه فضای ورزشی در شهربابک

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، میثم پاریزی، رییس اداره ورزش و جوانان شهربابک در جلسه شورای ورزش این شهرستان ضمن آرزوی قبولی طاعات و تبریک عید سعید فطر، از برگزاری جشن باشگاه مس در سی ام خرداد جاری خبر داد و بیان داشت: چهارشنبه آینده پیش از این جشن، چهار زمین چمن مصنوعی مجموعه شهیدان خدادادیان و فتحی، چمن مصنوعی شهرهای جوزم و دهج و همچنین زمین چمن مصنوعی روستای برفه افتتاح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به افتتاح دو زمین چمن مصنوعی در خاتون و یک زمین چمن مصنوعی در خورسند طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: ساخت این زمین ها با مشارکت شهرداری ها و دهیاری همان مناطق و شرکت ملی صنایع مس انجام شده و باشگاه فرهنگی ـ ورزشی صنعت مس هم در این مناطق آکادمی دارد.

 پاریزی گستردگی و توسعه زیر ساخت های ورزش را از نیازها و اولویت های اصلی حوزه ورزشی دانست و تصریح کرد: با افتتاح این چهار زمین حدود 4 هزار متر به فضای ورزشی شهربابک افزوده می شود.

وی از پیگیری های نماینده مجلس و همکاری فرماندار و بخشدار برای ساخت این زمین ها تشکر و قدردانی کرد و یادآور شد: شرکت صنایع ملی مس ساخت 13 زمین چمن در منطقه شمال استان، در شهرستان های شهربابک، رفسنجان، سیرجان و انار را در نظر گرفته بود و سهم  شهربابک 4 زمین بود که خوشبختانه سریع ترین فرجه زمانی را برای افتتاح و بهره برداری طی کرد.

پاریزی با بیان اینکه ما در بخش  فوتبال شهربابک 36 هزار متر فضای تخصصی فوتبال داریم که با توجه به جمعیت صدهزار نفری شهربابک شاید در کمتر شهرستانی با این جمعیت در استان و کشور چنین فضایی وجود داشته باشد، گفت: این فضای تخصصی فوتبال نقطه قوت و اتکایی به ویژه برای باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهربابک از ساخت سه سالن ورزشی در روستاهای مختلف این شهرستان خبر داد و افزود: ایجاد فضاهای ورزشی در مناطق محروم می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش نشاط عمومی مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: با ورود بخش خصوصی برای تأمین اعتبارات، مردم خدمات بخش خصوصی (بالاخص خدمات بخش صنایع و معادنی که در جوار شهرستان و متعلق به خود مردم است) را لمس می کنند و قطعاً احساس رضایتمندی از شرکت صنایع ملی مس برای آنان ایجاد می شود.

پاریزی از خدمات خالصانه و صادقانه باشگاه صنعت مس تشکر و تأکید کرد:  قطعاً شفافیت و صداقتی که در هیئت مدیره، مدیرعامل و زیرمجموعه این باشگاه حاکم است، سبب پیشرفت آن و نشاط عمومی در شهرستان شده است.

وی از پیگیری برای ساخت مجموعه ورزشی کارگری خبرداد و یادآور شد: با اتمام این پروژه و توسعه زیرساخت ها تا پایان سال 98 و با احتساب رشد جمعیت، سرانه ورزشی در شهربابک به بیش از یک متر مربع برای هر نفر می رسد که این رقمی استثنایی و فوق العاده است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهربابک به بحث هزینه نگهداری اماکن ورزشی و پرداخت هزینه های انرژی آن و متولیان تیم ورزشی اشاره کرد و گفت: اگر تعامل با مجموعه تربیت بدنی کارکنان مس نبود شاید کار ما برای این پرداخت ها بسیار دشوار بود.

پاریزی با تأکید بر گستردگی ورزش و بزرگ و مطرح شدن افراد در کنار ورزش، ابراز امیدواری کرد: با تداوم تعامل، اعتماد و آرامش، سلامت و نشاط عمومی در شهرستان ایجاد شود.

انتهای پیام/ب

سرانه فضای ورزشی شهربابک به یک مترمربع برای هر نفر می رسد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۸۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای سبز کرج در طرح تفصیلی جدید توسعه می یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد چپردار مطرح کرد: انتشار آمار علمی، قانونی و مستند سرانه‌های شهری یکی از مهم‌ترین چالش‌های مدیریت شهری است، از این رو در فرآیند بررسی طرح تفصیلی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج طی مکاتبه‌ای با شهردار، معاونت شهرسازی و رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری درخواست سرانه فضای سبز شهرداری را کرده است.

وی گفت: در این خصوص شهرداری طی مکاتبه‌ای مورخ ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳، در پاسخ به درخواست ریاست کمیسیون و بر اساس نقشه وضع موجود شهر کرج، برداشت سال ۱۴۰۰ مشاوران طرح تفصیلی و آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری آمار واقعی سرانه‌های فضای سبز در سه شاخص شهرسازی و معماری، طرح جامع و قانون هوای پاک را اعلام کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج افزود: بر این اساس و از آنجا که در مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری، مساحت پارک‌های عمومی ملاک عمل جهت تعیین سرانه است، لذا بر اساس مصوبات شورای عالی و جمعیت ۱/۴۸۰/۰۰۰ در سال ۱۴۰۰ این سرانه معادل سه مترمربع، بر اساس شاخص‌های طرح جامع ۵/۶ مترمربع و قانون هوای پاک ۱۳/۲ متر مربع برآورد می‌شود.

چپردار بیان کرد: معاونت شهرسازی تعهد داده که در فرآیند بررسی، تصویب و اجرای طرح تفصیلی جدید پنج مترمربع به میزان این سرانه‌ها بیفزاید؛ بر اساس این تعهد سرانه فضای سبز در طرح تفصیلی جدید و برابر قانون هوای پاک از ۱۳/۲ به ۱۸/۲ متر مربع توسعه خواهد یافت، ضمن آنکه مبنای سرانه بر اساس مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری از سه به هشت مترمربع افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، این دوره از شورای اسلامی شهر نهایت اهتمام و جدیت در حفظ و گسترش فضای سبز را اولویت برنامه‌های خود داشته است. الزام در ارائه و شرط تصویب پیوست‌های زیست محیطی قبل از انعقاد هر نوع تغییرات کاربر، لوایح، مناقصات، انعقاد قرارداد پروژه‌های عمرانی، شهرسازی و صدور آرای کمیسیون ماده ۷ در جهت حفظ و توسعه فضای سبز از اهم این اولویت‌ها به شمار می‌رود.

چپردار اظهار کرد: البته پاسخ به الزام پیوست‌های زیست محیطی و حفظ و توسعه اشجار و فضای سبز از سوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با ارائه ضرورت‌های فنی، عمرانی، ترافیکی، شهرسازی و مالی در انجام پروژه‌ها جداست و هر کمیسیون، معاونت و یا سازمان باید پاسخگوی اولویت مطالبات مردم و سوالات نخبگان دلسوز خبری در اجرای پروژه‌ها باشد.

کد خبر 6083694

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • پروژه نیمه‌کاره ورزشی زهک چشم‌انتظار تأمین بودجه
  • افزایش بیش از ۲ برابری اعتبارات عمرانی ورزش اردبیل
  • سالن باستانی شهر نقنه دچار نقص فنی شد
  • عدم اختصاص امکانات و تجهیزات ورزشی در بروجن مردم را ناراضی کرد
  • ۳ پارک در منطقه ۵ شهرداری کرمانشاه افتتاح شد
  • افتتاح ۳ پارک در منطقه ۵ شهرداری کرمانشاه
  • سرانه فضای سبز کرج در طرح تفصیلی جدید توسعه می یابد
  • سرانه فضای سبز کلان‌شهر کرج چقدر است؟
  • افزایش ۲ برابری اعتبارات عمرانی ورزش اردبیل