Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@06:29:56 GMT

مزایای مصرف ماهی برای زنان باردار

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۸۵۳۲۶

مصرف ماهی بیشتر در زنان باردار علاوه بر اینکه برای مغز فرزندشان مفید است خطر ابتلا به اوتیسم را نیز در آنها کاهش می دهد. ناطقان: نتایج مطالعه ای در اسپانیا نشان داد، کودکانی که مادرشان سه تا چهار بار در ماه ماهی می خوردند نمرات IQآنها ۲٫۸ درصد بالاتر از کسانی بود که مادران ماهی کمتری مصرف می کردند.

 توصیه های فعلی اداره غذا و داروی ایالات متحده نشان می دهد که زنان بارداربهتر است دو تا سه وعده در هفته انواع ماهی هایی را که جیوه پایین تری دارند از جمله ماهی قزل آلا، بخورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این مطالعه، محققان پس از تولد خون بند ناف نوزادان را مورد آزمایش قرار دادند و سطح جیوه و DHA را در خونشان اندازه گیری کردند. بعدها، در ۱۴ ماهگی و بار دیگر در ۵ سالگی آنها، کودکان را برای ارزیابی پیشرفت شناختی و جستجوی علائم اختلال طیف اوتیسم (ASD) مورد آزمایش قرار دادند.


در پایان این مطالعات کاهش میزان ویژگی های طیف اوتیسم در کودکانی که مادران آنها سطح ماهی را افزایش دادند مشاهده شد. همچنین در سال ۲۰۱۳ محققان دریافتند که اسید چرب امگا ۳ در ماهی ها برای توسعه زبان کودکان نیز مفید است.

نگرانی که در مورد خوردن ماهی در دوران بارداری وجود دارد اینست که بر اساس یافته های قبلی قرار گرفتن در معرض جیوه در ماهی ها ممکن است خطر ابتلا به بیماری های پیشرفته از جمله خطر آسیب قلبی و نقص برگشت ناپذیر در عملکرد مغز در کودکان را افزایش دهد.

اگر چه مطالعات بیشتری درباره ارتباط بین مصرف ماهی و رشد مغز مورد نیاز است، نتایج جدید مطابق با بسیاری از مطالعات قبلی است که با خوردن ماهی در دوران بارداری نتایج بهتری در کودکان بوجود می آید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: مصرف ماهی ، زنان باردار ، اوتیسم

منبع: ناطقان

کلیدواژه: مصرف ماهی زنان باردار اوتیسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۸۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) مرگ صد‌ها هزار ماهی بر اثر گرما در ویتنام

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آشنایی بانوان مهابادی با شیوه‌های جدید طبخ آبزیان
  • ۹ راهکار موثر برای کاهش وزن در زنان بالای ۳۰ سال
  • (ویدئو) مرگ صد‌ها هزار ماهی بر اثر گرما در ویتنام
  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • کدام گیاهان برای مادران باردار مفید هستند؟
  • چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • افزایش دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین
  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟
  • کنعانی: آهِ کودکان و زنان غزه وجدان‌های بیدار را به حرکت درآورده است