Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@19:17:16 GMT

۳ شب خاص که امام علی(ع) تا صبح بیدار می‌ماندند

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۸۵۴۱۶

۳ شب خاص که امام علی(ع) تا صبح بیدار می‌ماندند

یکی از مبلغان مذهبی حوزه و دانشگاه احیای شب عید فطر را یکی از آداب پر فضیلت این مناسبت مهم مسلمین جهان دانست و به اهمیت این روز مبارک پرداخت.

جام جم آنلاین: یکی از مبلغان مذهبی حوزه و دانشگاه احیای شب عید فطر را یکی از آداب پر فضیلت این مناسبت مهم مسلمین جهان دانست و به اهمیت این روز مبارک پرداخت.

حجت الاسلام احمد پناهیان با اشاره به عید سعید فطر و اهمیت این مناسبت بعنوان یکی از مهمترین اعیاد مسلمانان جهان گفت: یکی از دلایل اهمیت عید فطر این است که به میزان تعداد نفراتی که در کل ماه رمضان از جهنم نجات پیدا می‌کنند به همین مقدار فقط در شب عید فطر نجات پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی شب عید فطر با کل شب‌های ماه مبارک رمضان حتی شب قدر برابری می‌کند. امیر المومنین علی (ع) سه شب خاص را حتما تا صبح بیدار می‌ماندند که یکی از شب‌ها شب عید فطر است که در کنار شب‌های ۲۳ ماه رمضان و نیمه شعبان شب زنده داری می‌کردند.

وی در خصوص دستوراتی که در فضیلت و برگزاری هر چه بهتر عید فطر به ما رسیده است، افزود: امام رضا (ع)، ذکر دعا و صلوات و تلاوت آیاتی از قرآن کریم را بسیار به مسلمین در این روز توصیه می‌فرمایند. از طرفی از رسول مکرم اسلام (ص) نقل است که روز عید ملائکه سر کوچه‌ها می‌ایستند و به خطاب به مردم ندا می‌دهند که همگان بروند سمت خدای متعال که خداوند عطای زیادی در این روز می‌کند و در واقع گناهان بزرگ را مورد بخشش قرار می‌دهد. پس عید فطر روز استغفار و روز توجه ویژه به خالق هستی است.

این کارشناس مذهبی پوشیدن لباس سفید و عطر زدن و غسل کردن مومن را جز آداب سفارش شده ائمه اطهار در این روز عنوان کرد.

پناهیان در پایان گفت: برگزاری شکوهمند نماز روز عید فطر جز بزرگترین اجتماعات مسلمین و مانور قدرت جهان اسلام است و از مناسک این عید مبارک محسوب می‌شود. اقامه این نماز در صفوف به هم فشرده اقشار مختلف مسلمانان از این جهت حایز اهمیت است که اقتدار و وحدت مومنان را پس از یک ماه بندگی و میهمانی خدا در ماه مبارک رمضان بر جهانیان آشکار می‌سازد.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Tnw

منبع: فردا

کلیدواژه: امیر المومنین احیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۸۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان نقش مهمی در آشنایی این نسل با معارف دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید نصیر حسینی، امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در جلسه ستاد هماهنگی دهه کرامت کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: دهه کرامت که یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های ملی مذهبی ایران اسلامی محسوب می‌شود، در ایجاد وحدت و هوشیاری مردم بر تبیین ارزش‌های معنوی بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی با اشاره به برنامه‌های دشمن برای ایجاد الگوی انحرافی در بین جوانان، افزود: برگزاری جشن‌های معنوی در این دهه با مشارکت بیشتر جوانان نقش مهمی در آشنایی نسل جوان با معارف دین و ارزش‌های انقلابی و الهی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: محیط‌سازی اداری و آذین‌بندی سطح شهر برای آگاهی‌بخشی بیشتر جامعه و حضور پرشور مردم در برنامه‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

در ادامه این نشست ستار هدایت‌خواه مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: ۴۰ عنوان برنامه متنوع در دهه کرامت در استان برگزار می‌شود و به مدت ۱۱ روز خدام امام رضا (ع) در تمام شهرستان‌ها، بخش‌ها و مناطق محروم استان حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور پرچم امام رضا (ع) در استان، افزود: دیدار خادمان با بیماران، فعالان فرهنگی و ده‌ها دیدار دیگر در این جشن‌ها برنامه‌ریزی شده‌است.

هدایتخواه تصریح کرد: اجرای برنامه‌های مختلف معنوی در ۱۲۰ بقعه متبرکه استان، همایش بزرگداشت امام‌زادگان و توزیع بسته‌های معیشتی از دیگر برنامه‌های آستان قدس رضوی به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد است.

کد خبر 747286

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران