Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@23:46:02 GMT

کفاره روزه خواری عمد و غیر عمد چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۸۵۵۱۲

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با پرداخت کفاره خداوند متعال می‌خواهد بنده‌اش را تربیت کند و همچنین فقرا از آنچه که برخورداران دارند بهره‌مند شوند.

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره کفاره روزه ‏خواری بیان داشت: دو نوع کفاره داریم؛ اگر فرد بدون عذر عمدا روزه خود را باطل کرده باشد برای هر روز علاوه بر قضا 60 مد طعام به 60 مسکین باید بدهد و یا 60 روز روزه بگیرد و اگر به چیز حرامی روزه را باطل کرده است علاوه بر اطعام 60 مسکین برای هر روز، 60 روز روزه هم باید بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: اگر فرد نمی تواند 60 روز روزه بگیرد، باید به ازای هر یک روز، شصت فقیر را اطعام دهد و در فرصتی مناسب قضای روزه را به جا آورد و به آن کفاره عمد گفته می‌شود.

عضو جامعه مدرسین ادامه داد: کفاره روزه غیر عمد مورد دیگر در کفاره روزه‌خواری است، همانند خانمی که باردار است و یا بچه شیر می دهد و باید کفاره آن را پرداخت کند علاوه بر قضای روزه برای هر روز یک مد طعام (750 گرم آرد، گندم، برنج و...) بعنوان کفاره به فقیر بدهد که به آن کفاره غیر عمد گفته می‌شود.

علیدوست یادآور شد: در پایان ماه مبارک رمضان و با فرارسیدن عید فطر نیز باید زکات فطره پرداخت شود و به میزان سه کیلو از قوت غالب خود را بعنوان زکات فطره به فقیر بدهد چه روزه گرفته باشد و یا اینکه نگرفته باشد.

علیدوست تأکید کرد: با پرداخت کفاره خداوند متعال می‌خواهد بنده‌اش را تربیت کند و همچنین فقرا از آنچه که برخورداران دارند بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به زمان ادای کفاره برای افراد، عنوان کرد: ادای کفاره عمدی زمان مشخصی ندارد اما نباید در آن کوتاهی شود و فرد باید کفاره روزه عمد را هر زمانی که توانست ادا کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان روزه داری روزه خواری کفاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۸۵۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات حساس از نجات نوزاد ۳ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم

اپراتور هلال احمر قم در پی تماس تلفنی یک فرد با شماره ۱۱۲ (مرکز کنترل عملیات اضطراری هلال‌احمر)، مبنی بر پریدن شیر در گلوی نوزاد و بند آمدن راه نفسش، با راهنمایی‌های خود جان نوزاد را نجات داد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075141 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ۳ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی در استان یزد
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیارد در یزد
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی