Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@00:41:53 GMT

1410 تن کالا به مناسبت ماه رمضان در کردستان توزیع شد

تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۱۸۶۳۴۱

1410 تن کالا به مناسبت ماه رمضان در کردستان توزیع شد

سنندج - ایرنا - مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در طول ماه مبارک رمضان یک هزار و 410 تن کالای اساسی (برنج، مرغ و گوشت قرمز منجمد و شکر) در این استان توزیع شد.

شهریار حنیفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان کالا شامل 900 تن برنج، 400 تن مرغ منجمد، 60 تن گوشت قرمز منجمد، 50 تن شکر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: سهمیه ماه رمضان برخی این کالاها به پایان رسید ولی توانستیم 300 تن بیشتر برنج از سهمیه در نظر گرفته شده برای استان جذب و توزیع کنیم.
حنیفی تاکید کرد: در ابتدای ماه مبارک رمضان توزیع 100 تن تخم مرغ در دستور کار گرفته بود که هم اکنون نیز با قیمت مناسب در حال توزیع است.
وی یادآور شد: در ابتدای ماه مبارک رمضان توزیع بیش از هفت نوع کالای اساسی شامل 2 هزار و 200 تن انواع این اقلام ضروری و مورد نیاز مردم با هدف تنظیم بازار در انبارها و سردخانه های کردستان ذخیره و بتدریج توزیع شد.
حنیفی اضافه کرد: این کالاها برای تعادل بخشی به قیمت کالاها در بازار توزیع و شامل گوشت قرمز و سفید، برنج، روغن خوراکی، شکر و تخم مرغ بود که در بیش از80 نقطه از شهرهای استان در دسترس مردم قرار گرفت که 60 نقطه از آن در شهر سنندج قرار داشت.
به گزارش ایرنا، همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان برخی کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم با نرخ دولتی و پایین تر از قیمت روز بازار برای تعادل بخشی و تنظیم بازر بین مردم توزیع می شود.
حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد، 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر است و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
3034/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ماه رمضان توزيع كالا تنظيم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۱۸۶۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از روند کاهشی قیمت پیاز در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو پیاز دزفول ۱۲ تا ۱۴ هزارتومان و پیاز جیرفت ۱۸ تا ۲۲ هزارتومان است که حداکثر با ۳۰ تا ۳۵ درصد سود باید در خرده فروشی ها عرضه شود.

او با بیان اینکه روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز در میدان مرکزی توزیع می شود، افزود: بنابر آمار روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن پیاز مورد نیاز تهران است.

یاوری ادامه داد: با افزایش عرضه پیاز پیش بینی می شود که روند کاهشی قیمت پیاز استمرار یابد و بازار به تعادل برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان درباره آخرین وضعیت میوه های نوبرانه در بازار افزود: قیمت کنونی هرکیلو گوجه سبز ۱۰۰ تا ۴۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۸۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، طالبی ۸ تا ۱۴ هزارتومان، ملون ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۲ هزارتومان و هندوانه ۵ تا ۱۴ هزارتومان است.

او گفت: با توجه به گرمای هوا و به انبوه رسیدن میوه های نوبرانه تا ۲۰ اردیبهشت پیش بینی می شود که بازار به تعادل برسد‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج